Arjessa Oy

Ensimmäiset lapset saaneet sijaiskodin Arjessan perhehoidosta

Sosiaali- ja hoivapalveluita valtakunnallisesti tarjoava Arjessa Oy alkaa tuottaa perhehoidon palveluita. Arjessalle perhehoito on merkittävä lisä jo ennestään kattaviin lapsiperheiden palveluihin.

Perhehoidon ensimmäiset sijaisperheet ovat kouluttautuneet sijaisvanhemmiksi kevään 2017 aikana ja ensimmäiset lapset ovat juuri saaneet sijaiskodin. Arjessan ja sijaisperheiden välinen tiivis yhteistyö mahdollistaa myös paljon tukea tarvitsevien lasten asumisen sijaisperheissä. Arjessan perhehoidon tarkoituksena on vastata ennen kaikkea pienten lasten tarpeisiin, mutta kodinomainen ympäristö voi olla hyväksi myös erityistä hoivaa ja huolenpitoa tarvitseville nuorille.

- Arjessan laajat lapsi- ja perhepalvelut ovat täydentyneet uudella palvelulla, perhehoidolla, joka onkin ollut puuttuva osa Arjessan kattavaa palveluvalikoimaa. Olemme iloisia siitä, että voimme tuoda asiakkaiden saataville pitkään kehitettyjä ja uusia perhehoidon malleja. Palvelumallien pohjana on ruotsalaisen omistajamme Humanan monivuotinen osaaminen ja kokemus perhehoidosta, kertoo Arjessan toimitusjohtaja Pasi Kohtala.

- Arjessan perhehoito mahdollistaa sen, että niin lapsi, perhehoitaja kuin kuntakin saavat menetelmiltään rikkaan ja lämpimän sekä riittävästi läsnä olevan ja jämäkän tuen, mutta kuitenkin helposti ja läheltä, kommentoipalvelujohtaja Janne Telén.

Arjessan perhehoito alkaa kaksikielisenä Pohjanmaan alueella ja laajenee myöhemmin muualle Suomeen.

Pasi Kohtala
Arjessa Oy
pasi.kohtala@arjessa.fi

Janne Telén
palvelujohtaja
Hyvinvointipalvelut Arjessa Oy
janne.telen@arjessa.fi

Kita Westerlund
perhehoito
Hyvinvointipalvelut Arjessa Oy
puh. 050 329 0282, kita.westerlund@arjessa.fi

Tietoja julkaisijasta

Arjessa on kasvava valtakunnallinen toimija, joka tarjoaa perheiden ja yksilöiden sosiaali- ja hoivapalveluita lähellä asiakasta. Palveluita tuotetaan noin 1000 sosiaali-, terveys-, opetus- ja kasvatusalan ammattilaisen voimin. Toiminnan perusta on vaikuttavassa vastuullisuudessa. Arjessa on osa Humanaa, joka on johtava pohjoismainen sosiaali- ja hoiva-alan yhtiö. Arjessa on Humanan Suomen maayhtiö. http://www.arjessa.fi/, http://www.humana.se/

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Arjessa Oy

Ryhmäkoti Raide Oy vahvistamaan Arjessa Oy:n lastensuojelupalveluita23.10.2017 11:00:00 EEST | Tiedote

Sosiaali- ja hoivapalveluita tarjoava Arjessa on ostanut Pirkanmaalla Akaassa toimivan Ryhmäkoti Raide Oy:n 20.10.2017 allekirjoitetulla sopimuksella. Ryhmäkoti Raide Oy tarjoaa kokonaisvaltaista ja yksilöllistä lastensuojelun laitospalvelua erityistä hoivaa ja huolenpitoa tarvitseville lapsille ja nuorille. Ryhmäkoti Raide on seitsemänpaikkainen kodinomainen lastensuojeluyksikkö Akaan kaupungissa, Toijalassa. Yritys on aloittanut toimintansa vuonna 2006.

Pienryhmäkoti Puolenhehtaarin Metsä Oy vahvistamaan Arjessa Oy:n lastensuojelupalveluita23.12.2016 11:18:54 EET | Tiedote

Sosiaali- ja hoivapalveluita tarjoava Arjessa on ostanut Uudellamaalla toimivan Pienryhmäkoti Puolenhehtaarin Metsä Oy:n 21.12.2016 allekirjoitetulla sopimuksella. Pienryhmäkoti Puolenhehtaarin Metsä Oy tarjoaa terapeuttista ja kuntouttavaa ympärivuorokautista lastensuojelun sijaishuollon palvelua erityistä hoivaa ja huolenpitoa tarvitseville lapsille ja nuorille. Yhtiöllä on 7-paikkainen yksikkö Vihdin Nummelassa ja 6-paikkainen yksikkö Lohjan Muijalassa. Puolenhehtaarin Metsä on aloittanut toimintansa vuonna 2008.