Arjessa Oy

Ensimmäiset lapset saaneet sijaiskodin Arjessan perhehoidosta

Sosiaali- ja hoivapalveluita valtakunnallisesti tarjoava Arjessa Oy alkaa tuottaa perhehoidon palveluita. Arjessalle perhehoito on merkittävä lisä jo ennestään kattaviin lapsiperheiden palveluihin.

Perhehoidon ensimmäiset sijaisperheet ovat kouluttautuneet sijaisvanhemmiksi kevään 2017 aikana ja ensimmäiset lapset ovat juuri saaneet sijaiskodin. Arjessan ja sijaisperheiden välinen tiivis yhteistyö mahdollistaa myös paljon tukea tarvitsevien lasten asumisen sijaisperheissä. Arjessan perhehoidon tarkoituksena on vastata ennen kaikkea pienten lasten tarpeisiin, mutta kodinomainen ympäristö voi olla hyväksi myös erityistä hoivaa ja huolenpitoa tarvitseville nuorille.

- Arjessan laajat lapsi- ja perhepalvelut ovat täydentyneet uudella palvelulla, perhehoidolla, joka onkin ollut puuttuva osa Arjessan kattavaa palveluvalikoimaa. Olemme iloisia siitä, että voimme tuoda asiakkaiden saataville pitkään kehitettyjä ja uusia perhehoidon malleja. Palvelumallien pohjana on ruotsalaisen omistajamme Humanan monivuotinen osaaminen ja kokemus perhehoidosta, kertoo Arjessan toimitusjohtaja Pasi Kohtala.

- Arjessan perhehoito mahdollistaa sen, että niin lapsi, perhehoitaja kuin kuntakin saavat menetelmiltään rikkaan ja lämpimän sekä riittävästi läsnä olevan ja jämäkän tuen, mutta kuitenkin helposti ja läheltä, kommentoipalvelujohtaja Janne Telén.

Arjessan perhehoito alkaa kaksikielisenä Pohjanmaan alueella ja laajenee myöhemmin muualle Suomeen.

Pasi Kohtala
Arjessa Oy
pasi.kohtala@arjessa.fi

Janne Telén