Boltsi Oy

Ensin oli lihaton lokakuu – nyt tulee lisäaineeton lokakuu Boltsi-pyörykän vauhdittamana

Lokakuussa moni suomalainen kokeilee lihan vähentämistä tai vaihtamista kasvisruokaan. Lisäaineeton kaura-siemenpyörykkä Boltsi tuo lihattomuuden rinnalle uuden teeman: lisäaineettoman lokakuun.
Lisäaineeton lokakuu  haastaa kuluttajat katsomaan pakkaustietoja.
Lisäaineeton lokakuu haastaa kuluttajat katsomaan pakkaustietoja.

Lisäaineettoman lokakuun päätavoite on haastaa kuluttajat katsomaan pakkaustietoja, sillä vastuullisuuden trendi on lisännyt kiinnostusta ruoan laatuun ja alkuperään.

Pakkaus kertoo ainekset

Valveutunut kuluttaja bongaa E-koodit ainesosaluettelosta helposti. Toisaalta valmistajat voivat merkitä lisäaineet auki kirjoitetuilla nimillä, ilman E-koodinumeroa.

Jos kuluttaja haluaa tietää mitä syö, vegevaihtoehdosta kannattaa silmäillä kasvipohjaisten ainesten määrä – aivan kuten makkarapaketista seurataan lihapitoisuutta. Hyvä nyrkkisääntö on, että ainekset ovat painon mukaisessa suuruusjärjestyksessä: tuote sisältää eniten sitä, mikä mainitaan listalla ensin.

Boltsi on aina lisäaineeton

Lihaton ja lisäaineeton ateria ei ole mahdottomuus, sillä vegetuotteissa on vaihtoehtoja.

–  Teimme selkeän päätöksen, että koko Boltsi-tuoteperhe on aina lisäaineeton. Elintarvikkeissa käytettävät lisäaineet ovat turvallisia ja tarkasti säädeltyjä, mutta osa kuluttajista arvostaa lisäaineettomuutta ja lyhyttä, helposti ymmärrettävää ainesosaluetteloa, kertoo Boltsi Oy:n toimitusjohtaja Harri Jaakkola.

Vegaanisissa, Suomessa valmistetuissa Boltsi-pyöryköissä on kiinnitetty huomiota myös suolan määrään. Boltsi Original -pyörykän suolapitoisuus on yksi prosentti, kun lihapyörykässä suolaa voi olla jopa 2,5 prosenttia.

Harri Jaakkola, toimitusjohtaja, Boltsi Oy
0500 734 052, harri.jaakkola@leivonleipomo.fi

Lisäaineeton lokakuu  haastaa kuluttajat katsomaan pakkaustietoja.
Lisäaineeton lokakuu haastaa kuluttajat katsomaan pakkaustietoja.
Lataa
Vegaanisten, Suomessa valmistettujen Boltsi Original -pyöryköiden suolapitoisuus on yksi prosentti.

Boltsi Oy
Lemminkäisenkatu 48
20520 Turku

0800 05450http://boltsi.fi

Boltsi Oy syntyi vuonna 2020 kehittämään Boltsi-tuoteperheen kasvua. Kaura-siemenpyörykkä Boltsi on perheyritys Leivon Leipomon vahingossa keksimä innovaatio: tarkoituksena oli kehittää tuhti kaura-siemensämpylä. Boltsi voitti Suomalainen menestysresepti -kilpailun vuonna 2019 ja nousi yhdeksi Suomen myydyimmistä pyöryköistä. Kaikki Boltsi-tuotteet ovat lisäaineettomia ja Suomessa tehtyjä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Boltsi Oy