Enter Espoo rakentaa kestävää kasvua – Espoo Marketing on nyt Enter Espoo
Yhtiön palvelut tukemassa kestävää kasvua
Enter Espoo on Espoon kaupungin omistama markkinointiyhtiö, jonka tehtävä on houkutella yrityksiä, investointeja ja vierailijoita Espooseen sekä auttaa toimijoita menestymään innovaatio- ja matkailuekosysteemeissä. Yhtiön palvelut on kehitetty auttamaan matkailualan ja innovaatioympäristössä toimivia yrityksiä löytämään kumppaneita, asiakkaita sekä kasvun mahdollisuuksia.
Enter Espoon tavoitteena on saada lisää työpaikkoja, verotuloja ja kestävää kasvua Espooseen, yhtiön kumppaneille sekä koko Suomelle.
”Yhtiönä haluamme olla Euroopan paras kestävän ja vetovoimaisen matkailu- ja innovaatioympäristön mahdollistaja ja tässä työssä uskomme yhdessä tekemisen voimaan. Olemme olemassa asiakkaitamme, kumppaneitamme ja ekosysteemien toimijoita varten. Ilman heitä ei olisi Enter Espoota”, tiivistää Enter Espoon toimitusjohtaja Jaana Tuomi.
Enter Espoo törmäyttää kansainväliset suuryritykset espoolaisten startupien ja teknologioiden kanssa
Enter Espoo auttaa ulkomaalaisia yrityksiä ja sijoittajia tekemään kestävää liiketoimintaa ja sijoittumaan Espooseen. Yhtiö tuo kansainvälisiä suuryrityksiä ja sijoittajia yhteen sopivien startupien, scaleupien sekä teknologiaratkaisujen kanssa Espoon innovaatioekosysteemissä. Palveluiden avulla autetaan paikallisia yrityksiä löytämään kansainvälisiä kumppaneita ja luomaan kansainvälistä liiketoimintaa. Lisäksi paikallisia startupeja autetaan pääsemään kansainvälisille markkinoille yhteistyössä suomalaisten ja ulkomaisten partnereiden kanssa.
”Esimerkiksi uuden tapahtumasarjamme Corporate-Startup Online Weeksin avulla törmäytimme digitaalisesti yhteensä 80 startupia ja scaleupia 14 kansainvälisen suuryrityksen kanssa touko-lokakuussa 2020. Kehitimme törmäytyskonseptin auttaaksemme paikallisia yrityksiä löytämään asiakkaita, kumppaneita ja sijoittajia myös koronavirustilanteen aikana”, kertoo Enter Espoon kasvu- ja invest in -toiminnasta vastaava johtaja Glenn Gassen.
Enter Espoo vastaa kaupungin matkailumarkkinoinnista sekä toimii matkailuelinkeinon edunvalvojana ja kehittäjänä
Enter Espoo toimii alueen matkailuyrittäjien yhteistyö- ja yhteismarkkinointiverkoston koordinoijana ja auttaa yrityksiä kasvattamaan kestävää liiketoimintaa sekä pääsemään kansainvälisille markkinoille. Destinaatiomarkkinointia tehdään yhteistyössä alueen yritysten kanssa. Vuosittaiset markkinointitoimenpiteet sekä vapaa-ajan, että kokous- ja kongressimatkailun edistämiseksi suunnitellaan ja niitä kehitetään yhdessä.
”Hieno esimerkki on pääkaupunkiseudun kokousjärjestäjille suunnatut Kokous Espoo -tutustumiskierroksemme, jotka ovat olleet vuosia tärkeitä myyntitilaisuuksia alueen yrityksille. Koronatilanteen vuoksi kehitimme yhdessä yritysten kanssa uuden virtuaalikonseptin, jonka myötä tavoitamme parhaimmillaan 200 potentiaalista asiakasta yhden tapahtuman aikana. Tämä on lähes 10 kertainen määrä aikaisempaan verrattuna, kertoo Enter Espoon matkailujohtaja Miikka Valo.
Yhtiön tavoitteena on kasvattaa Espoon houkuttelevuutta, tunnettuutta ja saavutettavuutta sekä kotimaassa että ulkomailla. Yhtiö markkinoi Espoota vierailijoille Visit Espoo -palvelubrändin alla. Vierailijoita yhtiö auttaa löytämään parhaat matkailualan palvelut ja elämykset Espoossa visitespoo.fi-verkkopalvelun avulla.
Uudistuksen tavoitteena selkiyttää yhtiön roolia
Nimenmuutoksen ja yritysidentiteetin kirkastamisen tavoitteena on uudistaa ja selkiyttää yhtiön roolia innovaatioekosysteemin ja Espoon kaupungin eri toimijoiden kesken. Uusi nimi kuvaa paremmin yhtiön ja Espoon kaupungin strategian, Espoo-tarinan, tavoitteiden toteuttamista. ”Meidät tunnetaan nyt uudella nimellä ja ilmeellä, mutta olemme yhä sama asiantunteva, luotettava ja helposti lähestyttävä yhteistyökumppani”, jatkaa toimitusjohtaja Tuomi.
Uudistettu brändi-identiteetti pohjautuu vahvasti yrityksen arvoille ja asiakkaiden tarpeiden ymmärtämiselle. Enter Espoon arvot ovat yhdessä, kestävästi, rohkeasti ja tavoitteellisesti. Enter Espoo rakentaa parhaillaan myös uutta enterespoo.fi-verkkopalvelua, joka julkaistaan kokonaisuudessaan vuoden vaihteessa. Verkkopalvelusta on julkaistu englanninkielinen alpha-versio, jossa keskiössä ovat yhtiön tarjoamat palvelut innovaatio- ja matkailuekosysteemien toimijoille.
Uusi yritysidentiteetti ja visuaalinen ilme rakennettiin yhteistyössä KUBO Creative Agencyn kanssa.
_ _ _
Espoon kaupungin Elinkeinojohtaja Tuula Antola toimii Enter Espoon hallituksen puheenjohtajana. Varapuheenjohtaja on teknisen ja ympäristötoimen johtaja Olli Isotalo. Hallituksen muita jäseniä ovat kulttuurijohtaja Susanna Tommila, Helsingin seudun kauppakamarin johtaja Saija Äikäs, Aalto-yliopiston vararehtori Janne Laine, VTT:n kaupallisten toimintojen johtaja Mika Toikka sekä Suomen luontokeskus Haltian johtaja Tom Selänniemi.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Jaana Tuomi
Toimitusjohtaja, Enter Espoo
040 579 4727
jaana.tuomi@espoo.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
PL 1 / PB 1
02070 ESPOON KAUPUNKI / ESBO STAD
+358 9 816 21http://www.espoo.fi
Enter Espoo on Espoon kaupungin omistama markkinointiyhtiö, jonka tehtävä on houkutella yrityksiä, investointeja ja vierailijoita Espooseen sekä auttaa toimijoita menestymään innovaatio- ja matkailuekosysteemeissä. Yhtiön palvelut on kehitetty auttamaan matkailualan ja innovaatioympäristössä toimivia yrityksiä löytämään kumppaneita, asiakkaita sekä kasvun mahdollisuuksia.
Enter Espoon tavoitteena on saada lisää työpaikkoja, verotuloja ja kestävää kasvua Espooseen, yhtiön kumppaneille sekä koko Suomelle. Yhtiö markkinoi Espoota vierailijoille Visit Espoo -palvelubrändin alla.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Espoon kaupunki - Esbo stad
Vinnare i idétävlingen om norra Alberga centrum är Walk Around24.4.2024 11:15:45 EEST | Tiedote
Juryn har valt signaturen Walk Around till vinnare i idétävlingen om norra Alberga centrum, som ordnades av Esbo stad. Bakom signaturen dolde sig byggbolaget YIT, arkitektbyrån Arco och planerings- och konsultbolaget Ramboll.
Leppävaaran ideakilpailun voittaja on Walk Around24.4.2024 11:15:45 EEST | Tiedote
Tuomaristo on valinnut Espoon kaupungin järjestämän Leppävaaran ideakilpailun voittajaksi ehdotuksen nimeltä Walk Around, jonka taustalla ovat rakennusyhtiö YIT, arkkitehtitoimisto Arco sekä suunnittelu- ja konsultointialan yritys Ramboll.
Walk Around wins Leppävaara idea competition24.4.2024 11:15:45 EEST | Press release
The jury has now selected the winner of the Leppävaara idea competition organised by the City of Espoo. The winning entry is Walk Around by the construction company YIT, architecture company Arco, and engineering and consultancy company Ramboll.
Näyttely vaikuttavasta luonto- ja kulttuuriympäristökohteesta - Pulahdus Glimsinjokeen23.4.2024 11:31:39 EEST | Tiedote
Talomuseo Glimsin uudessa Loiskis! Pulahdus Glimsinjoen tarinaan -näyttelyssä hypätään Sasu-saukon ja muiden joen asukkaiden kanssa jokilaakson elämään ja historiaan. Glimsinjoki on valtakunnallisesti merkittävä virtavesikohde, jonka varrella on hienoja kulttuuriympäristökohteita.
Jäteastioiden täyttöasteseuranta kehittää espoolaisten koulujen jätehuoltoa23.4.2024 10:40:16 EEST | Tiedote
Espoon kaupunki toteutti yhdessä Wastebookin kanssa neljän kuukauden mittaisen muovi- ja sekajätekertymiä seuraavan kokeilun kolmessa espoolaisessa koulussa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme