ePassi-Alipay -maksutapa Finnairin lennoille 27.1. alkaen

Finnair on ensimmäinen lentoyhtiö maailmassa, joka ottaa käyttöön Alipay-maksamisen, maailman suosituimman mobiilimaksutavan.

Finnairin Shanghain-lennoilla on mahdollista maksaa ePassi-Alipay -mobiilimaksulla 27.1. alkaen. Lentojen lisäksi maksaminen on mahdollista myös Finnairin non-Schengen loungessa Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Alipay-maksua testataan kuukauden ajan, ja päätökset mahdollisesta laajentamisesta Finnairin muille Kiinan-lennoille tehdään tämän jälkeen.

"Matkustajamäärän yhä kasvaessa Aasian ja Pohjois-Euroopan välillä, myös tarve tuttuun ja turvalliseen online-maksuvaihtoehtoon kasvaa. Yhteistyö Alipayn ja ePassin kanssa mahdollistaa erityisesti kiinalaisille matkailijoille helpon ja nopean maksukanavan," sanoo Finnairin Chief Digital Officer Katri Harra-Salonen.

Risto Virkkala, ePassi Payments Oy:n toimitusjohtaja on samaa mieltä Katri Harra-Salosen kanssa ja näkee myös kasvun mahdollisuudet Suomeen rantautuneelle maksutavalle: ”Tutut maksamistavat ovat tärkeä osa matkustuskokemusta. Suomessa Alipay käy tällä hetkellä lähes 200 toimipisteessä, ja tavoitteemme on laajentaa lukumäärää noin tuhanteen kevään 2017 aikana.”

Osa Helsinki-Vantaan lentoaseman palveluntarjoajista tarjoaa jo tällä hetkellä tämän Kiinan tunnetuimman maksutavan asiakkailleen. ePassi-Alipay -maksutavan käyttöönotto laajeneekin myös muualla Suomessa parhaillaan nopeasti. ”Kiinalaisturisteja palvelevat suomalaiset kauppiaat ottavat meihin jatkuvasti yhteyttä, koska näkevät kasvupotentiaalia uuden maksutavan myötä,” kertoo Risto Virkkala.

Alexander Yin, CFO
ePassi Payments Oy
045 324 3268 (in English)

Kuortaneenkatu 2
00510 Helsinki

ePassi Maksuvälineet ovat saaneet alkunsa ja kasvaneet nykypäivään yhteistuumin samaan konserniin kuuluvien ePassi Payments Oy:n (2007) ja Eficode Oy:n myötä, jotka aluksi halusivat kehittää omalle henkilöstölleen sähköiset maksuvälineet työhyvinvoinnin tueksi. Sana suositusta maksuvälineestä levisi nopeasti, ja pian palvelu oli saatavilla myös muille työnantajille.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi