POP Pankkikeskus osk

EPSI Rating julkisti pankkitoimialan tulokset – POP Pankilla on tyytyväisimmät henkilö- ja yritysasiakkaat

Jaa

EPSI Ratingin tuoreen pankkitutkimuksen mukaan POP Pankilla on kymmenettä kertaa tyytyväisimmät henkilöasiakkaat. Nyt ensimmäistä kertaa EPSI Ratingin yritystutkimukseen osallistuneella POP Pankilla on myös tyytyväisimmät yritysasiakkaat.

POP Pankin asiakasuskollisuus on EPSI Ratingin henkilöasiakastutkimuksessa toimialan korkein. Ryhmän pankkien saaman palautteen yhteiseksi nimittäjäksi tutkimuksessa nousi esille asiakassuhteen luomisessa onnistuminen. Yleisesti ottaen tutkimuksen mukaan asiakastyytyväisyys on noin 8 indeksipistettä korkeampaa niiden keskuudessa, jotka ilmoittavat heillä olevan pankissaan yhteyshenkilö. POP Pankin henkilöasiakkaiden tyytyväisyysindeksi on 81 toimialan keskiarvon ollessa 71,8.

Yhteyshenkilön tärkeys korostuu myös EPSI Ratingin yritystutkimuksessa ja vaikka yritysasiakkaat arvostavat sujuvaa digitaalista asiointia, pankilta odotetaan aktiivisuutta. Asiakkaat, joiden suuntaan pankki on ollut yhteydenpidossa aloitteellinen osapuoli, ovat selvästi tyytyväisempiä kuin oma-aloitteisesti pankkiinsa yhteydessä olleet. Toimialaa koskeva yritysasiakkaiden tyytyväisyysindeksi on 67,7. POP Pankin vastaava indeksi on 80,7.

”Digitaaliset pinnat ovat tärkeä taisteluareena, jonka ytimessä on päästä lähellä asiakkaita, luoda toimivia ratkaisuja sekä tarjota vinkkejä ja neuvoja. Tästä huolimatta monet asiakkaat haluavat edelleen keskustella neuvonantajan kanssa eli vuorovaikutus luo edelleen parhaat kokemukset”, toteaa EPSI Ratingia edustava maajohtaja Heidi Laitinen.

”Turvallisuus, palvelun nopeus, helppo lähestyttävyys – meille POP Pankissa on tärkeää menestyä juuri näillä kriteereillä. Arvostamme todella syvästi henkilöasiakkaiden luottamusta meihin. Samaan aikaan on hienoa tutkitusti saada tunnustusta yritysasiakkailtamme. Tutkimuksesta heijastuu kasvustrategiamme jalkautus pankkitasolla, joka kulminoituu aktiiviseen asiakastyöhön”, sanoo POP Pankkikeskuksen toimitusjohtaja Pekka Lemettinen.

Lisätietoa tutkimuksesta, EPSI Ratingista ja POP Pankista

EPSI Rating on voittoa tavoittelematon akateeminen organisaatio, jonka omistaa Swedish Institute for Quality (SIQ), jonka puolestaan omistaa Ruotsin valtio.

EPSI Data Collection Services haastatteli Pankki ja rahoitus 2021 -tutkimukseen 1 283 Suomessa asuvaa yli 18-vuotiasta yksityisasiakasta, sekä 1061 yritysasiakasta. Haastattelut tehtiin 19.7.-31.8.2021. Indeksi tuotetaan asteikolla 0–100, jossa 0-60 on tyytymätön, 60-75 on tyytyväinen ja yli 75 erittäin tyytyväinen. Asiakastyytyväisyyden virhemarginaalit ovat yleisesti haarukassa n. +/- 2-3 indeksipistettä asteikolla 0-100. Tilastollinen luottamustaso on 95% ja mallin selitysaste vaihtelee toimijoittain välillä 75-90 %.

POP Pankki -ryhmä on suomalainen finanssiryhmä, joka tarjoaa vähittäispankkipalveluja henkilöasiakkaille, pienille ja keskisuurille yrityksille sekä vahinkovakuutuspalveluja henkilöasiakkaille. POP Pankkeja on Suomessa 21, joiden fyysinen yli 70 konttorin ja palvelupisteen verkosto ulottuu Helsingistä Rovaniemelle. Palveluverkostoa täydentää valtakunnallisesti palvelevat digikonttorit. Henkilöasiakkaiden vahinkovakuutuspalveluja tuottaa POP Vakuutus.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:

Pekka Lemettinen, toimitusjohtaja, POP Pankkikeskus, 040 503 5411, pekka.lemettinen@poppankki.fi

Heidi Laitinen, maajohtaja, EPSI Rating Finland, 050 406 8796, Heidi.laitinien@epsi-finland.org

Maija Hyötyläinen, viestintäpäällikkö, POP Pankkikeskus, 050 572 9679, maija.hyotylainen@poppankki.fi

Linkit

Tietoja julkaisijasta

POP Pankkikeskus osk
Hevosenkenkä 3
02600 Espoo

POP Pankki on yli 700 asiantuntijaa työllistävä suomalainen pankkiryhmä, johon kuuluu 21 POP Pankkia, verkossa toimiva vahinkovakuutusyhtiö Suomen Vahinkovakuutus Oy (POP Vakuutus), POP Pankkien keskusluottolaitos Bonum Pankki Oyj ja POP Pankkikeskus osk. POP Pankki -ryhmän visiona on olla pankki, joka parhaiten yhdistää henkilökohtaisen ja digitaalisen palvelun, parhaan asiakastyytyväisyyden sekä nopean päätöksenteon. POP Pankilla on EPSI Ratingin Pankki ja rahoitus 2021 -tutkimuksen mukaan Suomen ja Pohjoismaiden tyytyväisimmät henkilö- ja yritysasiakkaat. 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta POP Pankkikeskus osk

Liedon Osuuspankki och Sydbottens Andelsbank planerar fusion13.10.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Liedon Osuuspankki och Sydbottens Andelsbank har idag offentliggjort sina planer på att gå samman. Bakgrunden till samgången är en vilja att stärka de experttjänster banken erbjuder sina kunder samt båda bankernas intresse av att expandera sin affärsverksamhet, speciellt på marknadsområdet Åbo och dess närregion. Om samgången blir verklighet uppskattas fusionen ske under andra kvartalet nästa år. Den fusionerade banken har för avsikt att påbörja verksamheten under ett nytt namn.

Liedon Osuuspankki ja Suupohjan Osuuspankki suunnittelevat yhdistymistä13.10.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Liedon Osuuspankki ja Suupohjan Osuuspankki ovat tänään julkistaneet suunnittelevansa pankkien yhdistämistä. Taustalla on halu vahvistaa asiakkaille tarjottuja asiantuntijapalveluja sekä molempien pankkien kiinnostus kasvattaa toimintaansa erityisesti Turun ja tämän lähiseudun muodostamalla markkina-alueella. Toteutuessaan yhdistyminen tapahtuisi arviolta ensi vuoden toisella neljänneksellä. Yhdistyneen pankin on tarkoitus aloittaa toimintansa uudella nimellä.

Tutkimus: suomalaisten ilmastohuoli ei juuri ohjaa ostopäätöksiä – ruokaostosten ilmastovaikutukset huomioidaan enemmin kuin esimerkiksi auton hankinnan29.9.2021 14:37:11 EEST | Tiedote

Joka kolmas suomalainen (32 %) ei huomioi ostostensa ilmasto- ja ympäristövaikutuksia lainkaan. Eniten (29 %) suomalaiset pohtivat ruokaostostensa ekologisuutta. Esimerkiksi auton tai kodinkonehankintojen kohdalla näiden ympäristövaikutuksia pohtii viidennes suomalaisista. Tulokset pohjautuvat POP Pankin elokuussa IROResearchillä teettämään tutkimukseen. POP Pankki muistuttaa, että ympäristö- ja ilmastovaikutusten huomioimisesta voi olla taloudellista hyötyä esimerkiksi rahoitusvaiheessa.

POP Pankkikeskus osk:lle on nimitetty uusi hallitus ja samalla POP Pankkikeskuksen toimitusjohtaja vaihtuu; Jaakko Pulli on nimitetty väliaikaiseksi toimitusjohtajaksi28.9.2021 20:15:00 EEST | Tiedote

POP Pankkikeskus osk:n hallintoneuvosto on nimittänyt POP Pankkikeskus osk:lle uuden hallituksen. Uuden hallituksen puheenjohtajana toimii Timo Kalliomäki (Suupohjan Osuuspankki) ja varapuheenjohtajana Ari Heikkilä (Konneveden Osuuspankki). Hallituksen muut jäsenet ovat Mika Mäenpää (Lavian Osuuspankki), Mikko Seppänen (Lammin Osuuspankki) sekä ulkopuoliset edustajat Ilkka Lähteenmäki, Marja Pajulahti ja Matti Vainionpää.

KUTSU MEDIALLE: tutkimuksen etäläpikäynti ke 29.9., klo 13.30-14.15 – suomalaisten kuluttaminen ja ympäristövaikutukset, miksi vaikutuksiin tulisi kiinnittää huomiota taloutensa kannalta22.9.2021 15:48:33 EEST | Tiedote

EU:n kestävän rahoituksen toimintaohjelman tavoitteena on suunnata yksityistä pääomaa ympäristön kannalta kestävämpiin vaihtoehtoihin. Miltä suomalaisten ostoaikeet näyttävät tältä osin? POP Pankin rahoituksen asiantuntijat Niina Jolkkonen ja Pekka Maskuniitty käyvät läpi ke 29.9. klo 13.30-14.15 IROResearchin kanssa elokuussa tehtyä kuluttajatutkimusta, joka selvitti, miten suomalaiset ottavat hankintojensa ilmasto- ja ympäristövaikutukset huomioon ostopäätöksissään.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme