POP Pankkikeskus osk

EPSI Rating julkisti pankkitoimialan tulokset – POP Pankilla on tyytyväisimmät henkilö- ja yritysasiakkaat

Jaa
EPSI Ratingin tuoreen pankkitutkimuksen mukaan POP Pankilla on kymmenettä kertaa tyytyväisimmät henkilöasiakkaat. Nyt ensimmäistä kertaa EPSI Ratingin yritystutkimukseen osallistuneella POP Pankilla on myös tyytyväisimmät yritysasiakkaat.

POP Pankin asiakasuskollisuus on EPSI Ratingin henkilöasiakastutkimuksessa toimialan korkein. Ryhmän pankkien saaman palautteen yhteiseksi nimittäjäksi tutkimuksessa nousi esille asiakassuhteen luomisessa onnistuminen. Yleisesti ottaen tutkimuksen mukaan asiakastyytyväisyys on noin 8 indeksipistettä korkeampaa niiden keskuudessa, jotka ilmoittavat heillä olevan pankissaan yhteyshenkilö. POP Pankin henkilöasiakkaiden tyytyväisyysindeksi on 81 toimialan keskiarvon ollessa 71,8.

Yhteyshenkilön tärkeys korostuu myös EPSI Ratingin yritystutkimuksessa ja vaikka yritysasiakkaat arvostavat sujuvaa digitaalista asiointia, pankilta odotetaan aktiivisuutta. Asiakkaat, joiden suuntaan pankki on ollut yhteydenpidossa aloitteellinen osapuoli, ovat selvästi tyytyväisempiä kuin oma-aloitteisesti pankkiinsa yhteydessä olleet. Toimialaa koskeva yritysasiakkaiden tyytyväisyysindeksi on 67,7. POP Pankin vastaava indeksi on 80,7.

”Digitaaliset pinnat ovat tärkeä taisteluareena, jonka ytimessä on päästä lähellä asiakkaita, luoda toimivia ratkaisuja sekä tarjota vinkkejä ja neuvoja. Tästä huolimatta monet asiakkaat haluavat edelleen keskustella neuvonantajan kanssa eli vuorovaikutus luo edelleen parhaat kokemukset”, toteaa EPSI Ratingia edustava maajohtaja Heidi Laitinen.

”Turvallisuus, palvelun nopeus, helppo lähestyttävyys – meille POP Pankissa on tärkeää menestyä juuri näillä kriteereillä. Arvostamme todella syvästi henkilöasiakkaiden luottamusta meihin. Samaan aikaan on hienoa tutkitusti saada tunnustusta yritysasiakkailtamme. Tutkimuksesta heijastuu kasvustrategiamme jalkautus pankkitasolla, joka kulminoituu aktiiviseen asiakastyöhön”, sanoo POP Pankkikeskuksen toimitusjohtaja Pekka Lemettinen.

Lisätietoa tutkimuksesta, EPSI Ratingista ja POP Pankista

EPSI Rating on voittoa tavoittelematon akateeminen organisaatio, jonka omistaa Swedish Institute for Quality (SIQ), jonka puolestaan omistaa Ruotsin valtio.

EPSI Data Collection Services haastatteli Pankki ja rahoitus 2021 -tutkimukseen 1 283 Suomessa asuvaa yli 18-vuotiasta yksityisasiakasta, sekä 1061 yritysasiakasta. Haastattelut tehtiin 19.7.-31.8.2021. Indeksi tuotetaan asteikolla 0–100, jossa 0-60 on tyytymätön, 60-75 on tyytyväinen ja yli 75 erittäin tyytyväinen. Asiakastyytyväisyyden virhemarginaalit ovat yleisesti haarukassa n. +/- 2-3 indeksipistettä asteikolla 0-100. Tilastollinen luottamustaso on 95% ja mallin selitysaste vaihtelee toimijoittain välillä 75-90 %.

POP Pankki -ryhmä on suomalainen finanssiryhmä, joka tarjoaa vähittäispankkipalveluja henkilöasiakkaille, pienille ja keskisuurille yrityksille sekä vahinkovakuutuspalveluja henkilöasiakkaille. POP Pankkeja on Suomessa 21, joiden fyysinen yli 70 konttorin ja palvelupisteen verkosto ulottuu Helsingistä Rovaniemelle. Palveluverkostoa täydentää valtakunnallisesti palvelevat digikonttorit. Henkilöasiakkaiden vahinkovakuutuspalveluja tuottaa POP Vakuutus.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:


Pekka Lemettinen, toimitusjohtaja, POP Pankkikeskus, 040 503 5411, pekka.lemettinen@poppankki.fi


Heidi Laitinen, maajohtaja, EPSI Rating Finland, 050 406 8796, Heidi.laitinien@epsi-finland.org


Maija Hyötyläinen, viestintäpäällikkö, POP Pankkikeskus, 050 572 9679, maija.hyotylainen@poppankki.fi

Linkit

Tietoja julkaisijasta

POP Pankkikeskus osk
POP Pankkikeskus osk
Hevosenkenkä 3
02600 Espoo

POP Pankki -ryhmä on yli 700 asiantuntijaa työllistävä suomalainen pankkiryhmä, johon kuuluu 18 POP Pankkia, POP Pankkien keskusluottolaitos Bonum Pankki Oyj, POP Asuntoluottopankki Oyj ja POP Pankkikeskus osk. POP Pankki -ryhmän visiona on olla pankki, joka parhaiten yhdistää henkilökohtaisen ja digitaalisen palvelun, parhaan asiakastyytyväisyyden sekä nopean päätöksenteon. POP Pankilla on riippumattoman EPSI Ratingin Pankki ja rahoitus -tutkimuksen mukaan 11. kertaa Suomen tyytyväisimmät henkilöasiakkaat sekä, osallistuttuaan vuodesta 2021 myös yritysasiakastutkimukseen, toista kertaa tyytyväisimmät yritysasiakkaat. 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta POP Pankkikeskus osk

POP Pankki -ryhmän tilinpäätöstiedote 1.1.-31.12.2023: POP Pankki -ryhmällä historiallinen vuosi, tulos räjähdysmäisessä kasvussa15.2.2024 10:00:00 EET | Tiedote

Pankkitoiminnan menestyksellinen vuosi ja vakuutusyhtiön osake-enemmistön myynti näkyvät POP Pankki -ryhmän tuloksessa. Ryhmän tulos ennen veroja oli 134,6 (29,1) miljoonaa euroa, josta jatkuvien toimintojen tulos oli 89,3 (26,2) miljoonaa euroa. POP Pankki -ryhmän jatkuvien toimintojen tuotot kasvoivat 58,5 prosenttia ja ydinvakavaraisuus (CET 1) vahvistui 20,3 prosenttiin.

Kasvava korjausvelka haastaa asuntomarkkinat ja asumisen laadun – omakoti- ja paritaloasujat käyttivät korjauksiin 4 miljardia euroa, taloyhtiöt 2,4 miljardia euroa8.1.2024 06:00:00 EET | Tiedote

Suomen hallitus huomioi syksyllä rakennusalan haastavan suhdannetilanteen. Rakennusalalle määriteltiin tukitoimia, joilla alan toimintaa voitaisiin vakauttaa laskevan tuotannon aikana. Määritellyt toimet eivät kuitenkaan sisältäneet korjausrakentamisen avustuksia. Korkojen nousu, heikentynyt ostovoima ja tiukentunut taloustilanne ovat saaneet kotitaloudet ja taloyhtiöt harkitsemaan korjaushankkeiden toteuttamisen aloittamisen viivästyttämistä. Tämä voi vain pahentaa tilannetta ja kasvattaa tulevia korjauskustannuksia. POP Pankki kehottaa erityisesti taloyhtiöitä pitämään kiinni korjaussuunnitelmista.

POP Pankin kansalaissuhdanne-ennuste: inflaatio hidastuu ensi vuonna väliaikaisesti12.12.2023 12:00:00 EET | Tiedote

Inflaatio hidastuu ensi vuonna 1,5 prosenttiin. Bensan hinta on alkuvuodesta tätä vuotta halvempaa, mutta nousee yli kahden euron loppuvuodesta. Sähkön hinta laskee tänä ja ensi vuonna. Tuulivoiman merkityksen kasvu lisää kuitenkin sähkön päiväkohtaisia hintavaihteluja. Palkansaajien, työeläkeläisten ja yrittäjien ostovoima kasvaa ensi vuonna, maatalouden yrittäjätulo sen sijaan laskee. Lomautusten määrän arvioidaan kasvavan ja työttömyysasteen nousevan 8,4 prosenttiin työllisyysasteen ollessa 72,4 prosenttia. Euribor on ensi vuonna keskimäärin 3,4 prosenttia. Suomen talous supistuu tänä vuonna 0,6 prosenttia ja ensi vuonna 0,1 prosenttia.

POP Pankki: mobiilimaksamisen suosio kasvaa edelleen10.11.2023 13:00:00 EET | Tiedote

Apple Payn käyttö on kaksin verroin yleisempää kuin Google Payn käyttö, vaikka esimerkiksi Suomen eri puhelinmyyntitilastojen mukaan iPhone- ja Android-puhelinten myynti jakautuu TOP 10 -listausten osalta tasaisesti. POP Pankin tilastokatsauksessa Apple Payn käyttö on kasvanut 68 prosenttia ja Google Payn käyttö lähes 90 prosenttia viime vuoteen nähden ostosten volyymilla mitattuna. Suomi seuraa pohjoismaista trendiä, sillä Netsin Pohjoismainen maksuraportti 2023 -yhteenvedon mukaan mobiilimaksaminen on Pohjoismaissa toiseksi suosituin maksutapa lähimaksamisen jälkeen.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye