eQ Oyj: eQ OYJ:N TILINPÄÄTÖSTIEDOTE 2014 – eQ KAKSINKERTAISTI TULOKSENSA, OSAKKEENOMISTAJILLE EHDOTETAAN JAETTAVAKSI 0,50 EUROA OSAKKEELTA

eQ OYJ PÖRSSITIEDOTE

12.2.2015, klo 12:00

Tammi-joulukuu 2014 lyhyesti

• Konsernin nettoliikevaihto tilikaudella oli 24,4 miljoonaa euroa (18,8 M€ 1.1.-31.12.2013).
  • Konsernin nettopalkkiotuotot olivat 22,9 miljoonaa euroa (15,4 M€).
  • Konsernin oman sijoitustoiminnan nettotuotot olivat 0,8 miljoonaa euroa (3,4 M€).
  • Konsernin kertaluonteiset muut tuotot ja kulut olivat nettona 0,6 miljoonaa euroa (0,0 M€).
  • Asiakasliiketoimintojen (Varainhoito ja Corporate Finance) liikevoitto oli 10,0 miljoonaa euroa (3,5 M€).
  • Konsernin liikevoitto oli 9,0 miljoonaa euroa (4,9 M€).
  • Osakekohtainen tulos oli 0,20 euroa (0,10 euroa).
  • Osinkoehdotus on 0,20 euroa (0,15 euroa) ja pääomanpalautusehdotus 0,30 euroa (0,00 euroa) osakkeelta.
  • eQ Oyj:n hallitus on lisäksi päivittänyt yhtiön osingonjakopolitiikan tilikauden päättymisen jälkeen. eQ Oyj:n tavoitteena on jakaa tilikauden tulos osinkona. Osingon lisäksi eQ Oyj voi palauttaa omistajille pääomia pääomarahastosijoitustoiminnasta saatujen pääomanpalautusten ja pääomakutsujen nettokassavirroista.
  • Hallinnoitavat varat olivat tilikauden lopussa 7,5 miljardia euroa (6,7 Mrd € 31.12.2013).
  • Oman sijoitustoiminnan nettokassavirta oli 8,0 miljoonaa euroa (10,4 M€ 1.1.-31.12.2013) ja käyvän arvon muutos 3,8 M€ (-1,2 M€).

Loka-joulukuu 2014 lyhyesti

• Konsernin nettoliikevaihto vuoden viimeisellä neljänneksellä oli 8,1 miljoonaa euroa (5,1 M€ 1.10.-31.12.2013).
  • Konsernin nettopalkkiotuotot olivat 7,3 miljoonaa euroa (4,6 M€).
  • Konsernin oman sijoitustoiminnan nettotuotot olivat 0,8 miljoonaa euroa (0,5 M€).
  • Asiakasliiketoimintojen (Varainhoito ja Corporate Finance) liikevoitto oli 3,1 miljoonaa euroa (1,1 M€).
  • Konsernin liikevoitto oli 3,4 miljoonaa euroa (1,1 M€).
  • Osakekohtainen tulos oli 0,07 euroa (0,02 euroa).
Avainluvut 1-12/ 2014 1-12/ 2013 Muutos % 10-12/ 2014 10-12/ 2013 Muutos %

Korolliset velat, M€ 0,0 0,0 0 % 0,0 0,0 0 %

Hallinnoitavat varat, Mrd € 7,5 6,7 12 % 7,5 6,7 12 %

Toimitusjohtaja Janne Larma

eQ Varainhoidon nettoliikevaihto kasvoi lähes 30 prosenttia ja tulos yli kaksinkertaistui

eQ Varainhoito onnistui viime vuoden aikana erinomaisesti usealla eri osa-alueella. eQ:n hallinnoitavat varat nousivat vuodenvaihteessa 7,5 miljardiin euroon. eQ on hallinnoitavien varojen määrällä mitattuna Suomen suurin pankkiryhmistä riippumaton varainhoitaja. Markkina-asemamme Private Equity varainhoidossa vahvistui viime vuoden aikana entisestään. Keräsimme eQ Private Equity VI North -sijoitusohjelmaan 130 miljoonaa euroa, minkä lisäksi neljä merkittävää sijoittajaa eli Suomen Kulttuurirahasto, Kirkon Keskusrahasto, Jenny ja Antti Wihurin rahasto sekä Emil Aaltosen Säätiö ulkoistivat pääomasijoitustensa hallinnoinnin eQ:lle. Lisäksi kiinteistövarainhoitomme onnistui keräämään uutta pääomaa viime vuoden aikana noin 90 miljoonaa euroa. eQ Hoivakiinteistöt -rahastossa oli vuoden vaihteessa pääomia yli 150 miljoonaa euroa, minkä lisäksi lanseerasimme vuodenvaihteessa eQ Liikekiinteistöt -rahaston, jossa alkupääoma oli 15 miljoonaa euroa. Uskomme vahvasti, että sekä Private Equity- että kiinteistövarainhoito tulevat Suomessa kasvamaan lähivuosina. eQ pärjäsi erinomaisesti myös perinteisessä varainhoidossa. Selkeästi suurin rahastomme on eQ Kehittyvät Markkinat Osinko -rahasto, joka keräsi vuoden aikana 137 miljoonaa euroa nettomerkintöjä. Menestyimme hyvin myös tuottovertailussa. 60 prosenttia rahastoistamme tuotti viime vuonna paremmin kuin vertailuindeksit.

Adviumin liiketoiminta kasvoi merkittävästi

eQ:n Corporate Finance -yksikkö Advium onnistui vuoden aikana erinomaisesti. Advium toimi neuvonantajana 14 toteutuneessa transaktiossa ja sen liikevaihto kasvoi lähes kolminkertaiseksi. Advium toimi neuvonantajana muun muassa kun ledvalaisimien linssejä valmistama Ledil myytiin Ratos AB:lle, Suomen Valtio myi Destian Ahlström Capitalille sekä kun Suomen Valtiosta ja Meyerista tuli STX Finlandin Turun telakan uudet omistajat. Kiinteistöpuolella Advium toimi myyjän neuvonantajana kun Sanoma myi Sanomatalon ja Sanomalan sekä kun Taaleritehdas myi asuntoportfolion Tapiolalle. Advium säilytti markkinajohtajan aseman suurissa kiinteistökaupoissa ja vahvisti asemaansa yritysjärjestelyissä.

Konsernin tulos kaksinkertaistui

eQ:n tulos viime vuodelta oli erinomainen. Onnistuimme kasvattamaan liikevaihtoamme 30 prosenttia 24,4 miljoonaan euroon ja nostamaan liikevoittomme 9,0 miljoonaan euroon. Konsernin tilikauden tulos kaksinkertaistui, 7,1 miljoonaan euroon eli 20 senttiin osakkeelta. Erityisen hienoa oli, että Asiakasliiketoimintojen liikevoitto lähes kolminkertaistui ja oli yhteenlaskettuna 10,0 miljoonaa euroa, Varainhoito -segmentin liikevoiton ollessa 7,1 miljoonaa euroa ja Corporate Financen 2,9 miljoonaa. Sijoitukset -segmentin liiketulos viimeisellä neljänneksellä oli 0,7 miljoonaa euroa, mikä nosti segmentin koko vuoden liiketuloksen 0,5 miljoonaan euroon.

Konsernin vahva tase mahdollistaa suuren voitonjaon

eQ:n omien pääomarahastosijoitusten markkina-arvo oli vuodenvaihteessa 27,3 miljoonaa euroa ja likvidien varojen määrä 21,3 miljoonaa euroa. Strategiamme mukaisesti teemme uusia pääomarahastosijoituksia vain konsernin itse hallinnoimiin rahastoihin ja tätä silmällä pitäen hallitus on päivittänyt yhtiön osingonjakopolitiikan. Hallituksen uuden linjauksen mukaisesti tavoitteenamme on jakaa osinkona tilikauden tulos ja pääomanpalautuksena sijoitetun vapaan oman pääoman rahastosta pääomarahastosijoituksista saadut pääomanpalautukset vähennettynä pääomakutsuilla. Konsernin vahva tase mahdollistaa hallituksen esittämän osakekohtaisen osingon 20 senttiä ja ylimääräisen pääomanpalautuksen 30 senttiä osakkeelta.

Näkymät

Varainhoitoliiketoiminta kasvoi viime vuonna hyvin, mikä antaa erinomaiset lähtökohdat vuodelle 2015. Ennakoimme varainhoidon tuottojen ja liikevoiton kasvavan vuonna 2015. Viime vuosi oli Corporate Finance -segmentille erityisen hyvä ja toimeksiantokanta on yhä hyvällä tasolla, mutta voi olla haasteellista saavuttaa edellisvuoden tuottotaso vuonna 2015. Näiden näkymien perusteella uskomme Asiakasliiketoimintojen yhteenlaskettujen tuottojen ja liikevoiton kasvavan vuonna 2015 verrattuna vuoteen 2014. Sijoitukset -segmentin kassavirran ennakoimme edelleen olevan vahvasti positiivinen. Segmentin tulos muodostuu puolestaan pääosin yhtiöstä riippumattomista tekijöistä, minkä takia liiketulos voi vaihdella merkittävästi ja on vaikeasti ennakoitavissa.

***

eQ:n tilinpäätöstiedote 1.1.-31.12.2014 on tämän tiedotteen liitteenä sekä saatavilla yhtiön internetsivuilta www.eQ.fi.

Lisätietoja: toimitusjohtaja Janne Larma, puh. +358 9 6817 8920

Jakelu: NASDAQ Helsinki, www.eQ.fi, keskeiset tiedotusvälineet

eQ-konserni on kotimainen varainhoitoon ja Corporate Finance -toimintaan keskittyvä yhtiöryhmä. eQ Varainhoito tarjoaa monipuolisia varainhoitopalveluita (ml. pääomarahastot ja kiinteistövarainhoito) sekä instituutioasiakkaille että yksityishenkilöille. Konsernin hallinnoitavat varat ovat noin 7,5 miljardia euroa. Konserniin kuuluva Advium Corporate Finance tarjoaa yritys- ja kiinteistöjärjestelyihin sekä pääomajärjestelyihin liittyviä palveluja.

Lisätietoa konsernista saa sivuilta www.eQ.fi.

Coalesce anställer tungviktare i branschen för att driva plattformsutveckling och kundtillväxt31.1.2022 15:00:00 EET | Tiedote

Coalesce anställer tungviktare i branschen för att driva plattformsutveckling och kundtillväxt SAN FRANCISCO, Jan. 31, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Coalesce, ett företag inom dataomvandling, tillkännagav idag utvidgningen av sin ledningsgrupp med rekryteringen av Vincent Calcagnile, Frederik Naessens och Mark Van Der Heijden som ska ansvara för försäljning, teknisk arkitektur och teknik i EMEA-regionen. Calcagnile, Naessens och Van Der Heijden är grundarna av DataToko, ett uppstartsbolag med fokus på dataautomation och DataOps, som har mer än 50 års kombinerad erfarenhet av att utveckla och skala plattformar och locka kunder. Vincent Calcagnile, Vicepresident of Sales – Calcagnile har mer än 20 års erfarenhet av teknik, senast var han med och grundande DataToko och ansvarade för försäljning på det datafokuserade uppstartsbolaget. ”Jag är mycket glad över att få ansvara för försäljning på Coalesce och hjälpa till att få ut plattformen på marknaden. Från den sekund jag träffade teamet visste

Alan konkarit liittyvät Coalescen palvelukseen edistämään alustan kehitystä ja asiakaskasvua31.1.2022 15:00:00 EET | Tiedote

Alan konkarit liittyvät Coalescen palvelukseen edistämään alustan kehitystä ja asiakaskasvua SAN FRANCISCO, Jan. 31, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Datan muuntamisyhtiö Coalesce ilmoitti tänään johtotiiminsä laajentumisesta: sen palvelukseen liittyivät Vincent Calcagnile, Frederik Naessens ja Mark Van Der Heijden johtamaan myyntiä, teknistä arkkitehtuuria ja suunnittelua EMEA-alueella. Calcagnile, Naessens ja Van Der Heijden perustivat yhdessä DataTokon, data-automaatioon ja DataOpsiin keskittyvän start-up-yrityksen. Kolmikolla on yhteensä 50 vuoden kokemus alustojen menestyksekkäästä kasvattamisesta ja skaalauksesta sekä asiakkaiden houkuttelemisesta. Vincent Calcagnile, Vice President of Sales – Calcagnile tuo mukanaan yli 20 vuoden kokemuksen teknologia-alalta. Hän oli hiljattain mukana perustamassa DataTokoa ja johtamassa tämän datapainotteisen start-up-yrityksen myyntiä. "Olen aivan innoissani päästessäni johtamaan Coalescen myyntiosastoa ja auttamaan alustan tuomisessa markkinoille. He