Equinix laajentaa voimakkaasti Suomessa ja maailmalla: Suomeen nyt avattava seitsemäs datakeskus on osa yhtiön yli 1,7 miljardin investointia tänä vuonna

Vahvaa kansainvälistä kasvua: Equinix laajentaa toimintaansa Balkanilla avaamalla toisen datakeskuksen  kesään mennessä  Sofiaan. Bulgaria on strategisesti tärkeä lokaatio Equinixille, sillä se yhdistää EU:n, Turkin ja Kaukasian toisiinsa.
Vahvaa kansainvälistä kasvua: Equinix laajentaa toimintaansa Balkanilla avaamalla toisen datakeskuksen kesään mennessä Sofiaan. Bulgaria on strategisesti tärkeä lokaatio Equinixille, sillä se yhdistää EU:n, Turkin ja Kaukasian toisiinsa.

Equinixin Helsingin seudun seitsemäs datakeskus aloittaa toimintansa Espoossa kesäkuussa. HE7-keskus tukee vauhdilla kasvanutta suorien keskinäisten tietoliikenneyhteyksien tarvetta - lukuisat suomalaiset ja kansainväliset yritykset tarvitsevat julkisen internetin ohittavia yhteyksiä digitalisoituvan liiketoimintansa mahdollistamiseen. Kaikki Suomen Equinix-datakeskukset ovat kiinteä osa kansainvälistä Platform Equinix™ -kokonaisuutta, joka koostuu yhteensä 202:sta yhteenliitetystä datakeskuksesta yli 50 maassa.

Kansainvälisesti Equinix suunnittelee avaavansa tänä vuonna 12 täysin uutta datakeskusta eri puolilla maailmaa. Nykyisten datakeskusten laajennuksia on suunnitelmissa 23. Yhteensä näiden investointien arvoksi arvioidaan 1,73-1,92 miljardia dollaria. Yhtiö on investoinut kaikkiaan yli 25 miljardia dollaria datakeskuksiinsa perustamisensa jälkeen.

Suomen uuteen HE7-datakeskukseen Equinix investoi ensimmäisessä vaiheessa 20 miljoonaa dollaria (n. 17M€). Puhtaasti uusiutuvaa energiaa käyttävään HE7-keskukseen on tulossa yhteensä 1475 laitekaappia, joista kesäkuun ensimmäisessä vaiheessa otetaan käyttöön 250.

”Uusi HE7-datakeskuksemme avautuu palvelemaan lukuisten asiakkaidemme kasvavia digitaalisen transformaation tarpeita”, kommentoi Equinix Finlandin toimitusjohtaja Sami Holopainen. ”HE7 on turvallinen datakeskus, jossa on valmiina asiakkaidemme tarvitsema laaja kumppaniekosysteemi. HE7:n kautta sekä kotimaiset että kansainväliset yritykset pääsevät hyödyntämään Equinixin markkinoiden laajinta liiketoimintaverkostoa, koko maailman kattavaa peittoa ja todistettua luotettavuutta.”

Kaksi kolmasosaa pitää suoria yhteyksiä elintärkeinä

Equinixin vuonna 2018 teettämän tutkimuksen mukaan 69% yli 100:sta tutkimukseen osallistuneesta suomalaisesta IT-johtajista oli sitä mieltä, että suorat keskinäiset yhteydet julkisen internetin ulkopuolella ovat elintärkeitä julkisen internet-liikenteen turvaamiseksi. Niin ikään 73% sanoi, että suorat yhteydet ovat kriittisessä roolissa heidän yhtiöidensä liiketoiminnan jatkuvuudessa.

Global Interconnection Index, Vol. 2 -tutkimus osoitti myös, että paikallisuus nähdään tärkeänä datakeskustoiminnassa: 59% vastaajista sanoi, että datakeskustoimijan on hyvä sijaita kotimaassa ja 72% sanoi, että suorat yhteydet pilvipalveluiden toimittajiin ovat avainasemassa kumppania valittaessa.

Equinixin asiakas 3 Step IT Oy:n palvelu- ja IT-johtaja Marko Ortela:

”Kansainvälisenä teknologialaitteiden elinkaaren hallinnan yhtiönä tarvitsimme kumppanin, joka voi toimittaa meille turvallisen, ketterän ja luotettavan datakeskuspalvelun. Equinix tarjoaa myös suorat keskinäiset tietoliikenneyhteydet asiakkaiden, kumppaneiden ja työntekijöidemme välille. Equinixin investointi Suomen HE7-datakeskukseen vahvistaa luottamustamme yritykseen ja osoittaa, että Suomi on heille tärkeä sijainti”.

Suomi on tärkeä digitaalinen kansainvälinen yhteyspiste, joka yhdistää Venäjän ja Baltian maat muuhun Eurooppaan tehokkailla suorilla yhteyksillä ja merenalaisilla kaapeleilla. Näihin kuuluu tehokas Cinia C-Lion1 -datakaapeli Suomen ja Saksan välillä, jonka ansiosta tieto kulkee 144 terabittiä sekunnissa alle 20 millisekunnin viiveellä Helsingin ja Frankfurtin välillä sekä suunnitteilla oleva uusi arktinen merenalainen datakaapeli.

Equinix
Equinix on kansainvälinen datakeskus- ja yhteyspalveluyritys, jonka tehokkaat palvelinkeskukset ja palvelut auttavat maailman johtavia yrityksiä rakentamaan saumattomat suorat keskinäiset yhteydet asiakkaiden, kumppaneiden ja oman organisaation välillä. Equinix toimii 52 maassa, jokaisessa viidessä maanosassa. Yhtiön datakeskukset ja palvelut toimivat asiakkaiden yritystoiminnan vauhdittamisen sekä IT- ja pilviteknologiastrategioiden kivijalkana.
www.equinix.com

Kontakti medialle:

Tammikuussa 2019 Equinix avasi Shanghaihin viidennen IBX-datakeskuksensa. SH6-datakeskus on Equinixin suurin datakeskus Shanghaissa ja on tärkeä yhteyspisten erityisesti finanssialan toimijoille Aasiassa.
Kesäkuussa 2019 toimintansa aloittava Equinix HE7-datakeskus avautuu samalle kampukselle nykyisen HE6:n kanssa ja voi hyödyntää kaikkia sen palveluja.
Equinix Finlandin toimitusjohtaja Sami Holopainen.

RadioGaalassa palkittiin poikkeusvuoden parhaat radiotekijät ja -teot sekä yleisön radiosuosikit – katso kaikki voittajat26.3.2021 19:50:35 EET | Tiedote

Radiovuosi huipentui tänään RadioGaala-tapahtumaan, jossa palkittiin alan ansiokkaimmat teot ja tekijät sekä julkistettiin vuoden radiojuontajat ja radio-ohjelmat. Vuoden valtakunnalliseksi radioksi valittiin Radio Rock ja paikallisen radion tittelin pokkasi Radio 957. Yleisöäänestyksen valtakunnallisessa kategoriassa tutut nimet pitivät pintansa: Jaajo Linnonmaa valittiin jo 10. kerran vuoden radiojuontajaksi ja Aamulypsyn vuodesta 2014 alkanut voittoputki ei katkennut tänäkään vuonna.

Kaiku-radiomainoskilpailun Grand Prix -työssä synnytään uudelleen – Pohjola Vakuutuksen Markku ja Johannes voittoon25.3.2021 16:20:27 EET | Tiedote

Vuosittaisen radiomainoskilpailu Kaikun voittajat palkittiin tänään virtuaalisessa KaikuGaalassa. RadioMedia ry:n järjestämässä kilpailussa kruunattiin koronavuoden parhaat radiomainokset kahdeksassa kategoriassa sekä valittiin vuoden toimistot. Kilpailun Grand Prix -palkinto jaettiin Pohjola Vakuutuksen Markku ja Johannes -mainossarjalle.

Vuoden parhaimmat radiojuontajat ja -ohjelmat valitaan nyt – yleisöäänestys käynnistyi tänään15.2.2021 09:00:04 EET | Tiedote

Radioalan perinteikäs ja samalla Suomen suurin yleisöäänestys käynnistyi tänään. Suomalaiset radion kuuntelijat valitsevat vuoden suosikkijuontajansa ja -ohjelmansa RadioGaalan äänestyksessä, joka on käynnissä 7.3.2021 asti. Valtakunnalliset ja paikalliset yleisön radiosuosikit palkitaan virtuaalisessa RadioGaala-tapahtumassa maaliskuun 26. päivänä.

Equinixin vuosittainen markkinakatsaus paljastaa miten koroviruspandemia vauhdittaa digitaalistumista13.10.2020 11:00:08 EEST | Tiedote