Equinix laajentaa voimakkaasti Suomessa ja maailmalla: Suomeen nyt avattava seitsemäs datakeskus on osa yhtiön yli 1,7 miljardin investointia tänä vuonna

Vahvaa kansainvälistä kasvua: Equinix laajentaa toimintaansa Balkanilla avaamalla toisen datakeskuksen  kesään mennessä  Sofiaan. Bulgaria on strategisesti tärkeä lokaatio Equinixille, sillä se yhdistää EU:n, Turkin ja Kaukasian toisiinsa.
Vahvaa kansainvälistä kasvua: Equinix laajentaa toimintaansa Balkanilla avaamalla toisen datakeskuksen kesään mennessä Sofiaan. Bulgaria on strategisesti tärkeä lokaatio Equinixille, sillä se yhdistää EU:n, Turkin ja Kaukasian toisiinsa.

Equinixin Helsingin seudun seitsemäs datakeskus aloittaa toimintansa Espoossa kesäkuussa. HE7-keskus tukee vauhdilla kasvanutta suorien keskinäisten tietoliikenneyhteyksien tarvetta - lukuisat suomalaiset ja kansainväliset yritykset tarvitsevat julkisen internetin ohittavia yhteyksiä digitalisoituvan liiketoimintansa mahdollistamiseen. Kaikki Suomen Equinix-datakeskukset ovat kiinteä osa kansainvälistä Platform Equinix™ -kokonaisuutta, joka koostuu yhteensä 202:sta yhteenliitetystä datakeskuksesta yli 50 maassa.

Kansainvälisesti Equinix suunnittelee avaavansa tänä vuonna 12 täysin uutta datakeskusta eri puolilla maailmaa. Nykyisten datakeskusten laajennuksia on suunnitelmissa 23. Yhteensä näiden investointien arvoksi arvioidaan 1,73-1,92 miljardia dollaria. Yhtiö on investoinut kaikkiaan yli 25 miljardia dollaria datakeskuksiinsa perustamisensa jälkeen.

Suomen uuteen HE7-datakeskukseen Equinix investoi ensimmäisessä vaiheessa 20 miljoonaa dollaria (n. 17M€). Puhtaasti uusiutuvaa energiaa käyttävään HE7-keskukseen on tulossa yhteensä 1475 laitekaappia, joista kesäkuun ensimmäisessä vaiheessa otetaan käyttöön 250.

”Uusi HE7-datakeskuksemme avautuu palvelemaan lukuisten asiakkaidemme kasvavia digitaalisen transformaation tarpeita”, kommentoi Equinix Finlandin toimitusjohtaja Sami Holopainen. ”HE7 on turvallinen datakeskus, jossa on valmiina asiakkaidemme tarvitsema laaja kumppaniekosysteemi. HE7:n kautta sekä kotimaiset että kansainväliset yritykset pääsevät hyödyntämään Equinixin markkinoiden laajinta liiketoimintaverkostoa, koko maailman kattavaa peittoa ja todistettua luotettavuutta.”

Kaksi kolmasosaa pitää suoria yhteyksiä elintärkeinä

Equinixin vuonna 2018 teettämän tutkimuksen mukaan 69% yli 100:sta tutkimukseen osallistuneesta suomalaisesta IT-johtajista oli sitä mieltä, että suorat keskinäiset yhteydet julkisen internetin ulkopuolella ovat elintärkeitä julkisen internet-liikenteen turvaamiseksi. Niin ikään 73% sanoi, että suorat yhteydet ovat kriittisessä roolissa heidän yhtiöidensä liiketoiminnan jatkuvuudessa.

Global Interconnection Index, Vol. 2 -tutkimus osoitti myös, että paikallisuus nähdään tärkeänä datakeskustoiminnassa: 59% vastaajista sanoi, että datakeskustoimijan on hyvä sijaita kotimaassa ja 72% sanoi, että suorat yhteydet pilvipalveluiden toimittajiin ovat avainasemassa kumppania valittaessa.

Equinixin asiakas 3 Step IT Oy:n palvelu- ja IT-johtaja Marko Ortela:

”Kansainvälisenä teknologialaitteiden elinkaaren hallinnan yhtiönä tarvitsimme kumppanin, joka voi toimittaa meille turvallisen, ketterän ja luotettavan datakeskuspalvelun. Equinix tarjoaa myös suorat keskinäiset tietoliikenneyhteydet asiakkaiden, kumppaneiden ja työntekijöidemme välille. Equinixin investointi Suomen HE7-datakeskukseen vahvistaa luottamustamme yritykseen ja osoittaa, että Suomi on heille tärkeä sijainti”.

Suomi on tärkeä digitaalinen kansainvälinen yhteyspiste, joka yhdistää Venäjän ja Baltian maat muuhun Eurooppaan tehokkailla suorilla yhteyksillä ja merenalaisilla kaapeleilla. Näihin kuuluu tehokas Cinia C-Lion1 -datakaapeli Suomen ja Saksan välillä, jonka ansiosta tieto kulkee 144 terabittiä sekunnissa alle 20 millisekunnin viiveellä Helsingin ja Frankfurtin välillä sekä suunnitteilla oleva uusi arktinen merenalainen datakaapeli.

Equinix
Equinix on kansainvälinen datakeskus- ja yhteyspalveluyritys, jonka tehokkaat palvelinkeskukset ja palvelut auttavat maailman johtavia yrityksiä rakentamaan saumattomat suorat keskinäiset yhteydet asiakkaiden, kumppaneiden ja oman organisaation välillä. Equinix toimii 52 maassa, jokaisessa viidessä maanosassa. Yhtiön datakeskukset ja palvelut toimivat asiakkaiden yritystoiminnan vauhdittamisen sekä IT- ja pilviteknologiastrategioiden kivijalkana.
www.equinix.com

Kontakti medialle:

Tammikuussa 2019 Equinix avasi Shanghaihin viidennen IBX-datakeskuksensa. SH6-datakeskus on Equinixin suurin datakeskus Shanghaissa ja on tärkeä yhteyspisten erityisesti finanssialan toimijoille Aasiassa.
Kesäkuussa 2019 toimintansa aloittava Equinix HE7-datakeskus avautuu samalle kampukselle nykyisen HE6:n kanssa ja voi hyödyntää kaikkia sen palveluja.
Equinix Finlandin toimitusjohtaja Sami Holopainen.

Suomalainen Bering & Company auttamaan Vietnamin valtiota ruokaturvallisuudessa lohkoketjuteknologian avulla5.11.2019 09:00:00 EETTiedote

Lohkoketjuihin ja vaativiin teknologisiin ratkaisuihin keskittyvä suomalainen konsulttiyritys Bering & Company on solminut sopimuksen Vietnamin Tiede- ja teknologiaministeriön alaisuudessa toimivan valtion sertifiointiyksikön Quacertin kanssa. Vietnamin pääministerin päätöksestä alkaneen ruokaturvallisuuden parantamiseen tähtäävän hankkeen tavoitteena on hyödyntää lohkoketjuteknologiaa elintarvikkeiden tuotannon kehittämisessä. Ratkaisuja pilotoidaan Vietnamin kolmanneksi suurimmassa panimossa Habecossa.

Julkisen internetin ohittava dataliikenne lisääntyy lähivuosina yli 50 prosenttia vuodessa EMEA-alueella16.10.2019 10:00:00 EESTTiedote

Equinix, maailman suurin datakeskusyhtiö, on julkaissut vuosittaisen Global Interconnection Index (GXI) markkinakatsauksensa, jonka mukaan yritykset hyödyntävät jatkuvasti yhä enemmän suoria keskinäisiä datayhteyksiä digiliiketoiminnassa kilpailemiseen. Samalla data siirtyy jatkuvasti lähemmäksi loppukäyttäjiä. GXI:n yhteydessä tehdyssä tutkimuksessa selvisi myös muun muassa, että suomalaiset IT-päättäjät uskovat Suomen vahvistavan asemaansa yhtenä maailman dataliikenteen keskeisenä solmukohtana seuraavan viiden vuoden aikana.

KUTSU: Kotimainen välimerellisten ruokien Baba Foods uudistuu ja kutsuu infopitoiselle välimerelliselle lounaalle keskiviikkona 22.5.13.5.2019 09:29:45 EESTKutsu

Hyvä ruoasta kiinnostunut toimittaja, Kotimainen, välimerellisiin kasvisruokiin erikoistunut perheyritys ja parhaimman kotimaisen hummuksen valmistaja (HS:n makutesti) Baba Foods on uudistanut brändinsä ja terävöittänyt missiotaan keväällä 2019: Baban tuotteilla on nyt uusi moderni ja raikas ulkonäkö ja Baba lähtee pitkäkestoiselle missiolle, jossa kannustetaan suomalaisia ottamaan vaikutteita Lähi-idän yhdessä syömisen perinteistä ja yksinkertaisesti syömään enemmän yhdessä! Baba Foodsilla on vahvat juuret Lähi-idässä, ja ruokien reseptit ovat periytyneet perustajien isän suvun ikiaikaisista ohjeista. Babalaiset suhtautuvat intohimolla paitsi ruokiinsa, myös Lähi-idän perinteisiin, johon kuuluu kiinteänä osana yhdessä syömisen kulttuuri. Tutkimusten mukaan lähes kaikki suomalaiset (91%*) pitävät perheen kanssa yhdessä syömistä hyvänä ja toivottavana asiana ja silti vain joka toinen perhe syö lähes päivittäin yhdessä. ”Ymmärrämme täysin tämän mission suuruuden, emmekä oleta pystyvämme

Suomalainen Digital Goodie rakensi Co-op:lle sähköisen kaupan palvelun Iso-Britanniaan1.4.2019 08:26:32 EESTTiedote

Sähköisen kaupankäynnin ohjelmistoyhtiö Digital Goodie ja Co-op, yksi Iso-Britannian johtavista vähittäiskauppaketjuista ja osuustoimijoista, julkistavat uuden päivittäistavaroiden verkkokaupan shop.coop.co.uk:n. Uusi palvelu avattiin kuluttajille maaliskuussa ja ensimmäiset asiakkaat Lontoossa voivat nyt ostaa sen kautta päivittäistavaratuotteita, joille luvataan pisimmillään kahden tunnin toimitusaika.