Erika Salmenvaara nimitetty Antiloopin vastuullisuudesta vastaavaksi johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi

“Haluamme vahvistaa Antiloopin edelläkävijyyttä vastuullisuudessa ja luoda siitä strategisen kilpailuedun”, Antiloopin toimitusjohtaja Tuomas Sahi sanoo.

Antilooppi on nimennyt Erika Salmenvaaran (DI, 40) vastuullisuudesta vastaavaksi johtajaksi nimikkeellä Head of Sustainability and Property Management. Hänestä tulee myös Antiloopin johtoryhmän jäsen.

Salmenvaara siirtyy tehtävään Helenin energiatehokkuuspalveluiden päällikön paikalta. Aiemmin hän on toiminut liiketoimintojen johtotehtävissä Technopoliksella ja Newsecissä. Lisäksi Salmenvaara on suorittanut Master of Environmental Management ja Responsible Business -jatkokoulutuksen.

“Vastuullisuudesta strateginen kilpailuetumme”

Antiloopin toimitusjohtajan Tuomas Sahin mukaan Antilooppi haluaa nimityksen myötä vahvistaa johtajuuttaan vastuullisena toimijana.

“Vastuullisuus on tekoja, jotka huomioivat ympäristön, asiakkaat, omistajat ja muut sidosryhmät. Vastuullinen toiminta nostaa myös kiinteistöjen arvoa. Haluamme vahvistaa Antiloopin edelläkävijyyttä vastuullisuudessa ja luoda siitä strategisen kilpailuedun”, Sahi sanoo.

“Vastuullisuus tulee ulottumaan yhä selkeämmin läpi kaikkien Antiloopin toimintojen.”

Salmenvaara tulee vastaamaan myös Antiloopin kiinteistöjen teknisestä ja ylläpidon johtamisesta sekä toimimaan ylläpitotiimin esimiehenä.

Laaja käsitys vastuullisuudesta

Salmenvaara näkee vastuullisuuden kattavan kiinteistöjen energiatehokkuuden ja elinkaariajattelun lisäksi myös yrityksen sosiaalisen ja taloudellisen ulottuvuuden. Salmenvaara haluaa kehittää vastuullisuutta johdonmukaisesti ja konkreettisesti asiakkaita kuunnellen. Vastuullisuustyötä mittaroidaan ja tavoitteisiin yltämistä seurataan.

“Tulemme osallistamaan asiakkaitamme Antiloopin vastuullisuus- ja toimenpidesuunnitelman tekemisessä, jotta he saisivat näkökulmansa esiin. Vastuullisuustyön tavoite on, että toimitilamme tukevat yhä viihtyisämpää, terveellisempää ja tuottavampaa työn tekoa.”

Antilooppi ottaa yhä laajemmin käyttöön uusia energiamuotoja kiinteistökohtaisilla erityisratkaisuilla. Yritys hakee myös ympäristösertifikaatteja yhä useampaan kiinteistöön.

“Parasta energiaa on se, jota ei käytetä. Energiatehokkuutta tulee hakea olosuhteita samalla parantaen”, Salmenvaara sanoo.

Erika Salmenvaara, Head of Sustainability and Property Management
erika.salmenvaara@antilooppi.fi, 040 0831 551

Tuomas Sahi, CEO
tuomas.sahi@antilooppi.fi, 040 090 7877

Erika Salmenvaara

Antilooppi on pääkaupunkiseudun toimistokiinteistöihin keskittynyt kiinteistöyhtiö. Kehitämme omistamiamme kohteita vastuullisesti ja pitkäjänteisesti yhdessä asiakkaiden kanssa. Tunnetuimpia Antiloopin kiinteistöistä ovat Ympyrätalo ja muut Hakaniemen ja Hämeentien maamerkkirakennukset, Nokian nykyinen pääkonttori Espoon Karaportissa sekä Finnairin pääkonttori Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Kaikkiaan meillä on vuokrattavaa tilaa noin 338 000 m2. Antiloopin omistavat suomalainen eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen ja ruotsalainen eläkevakuutusyhtiö AMF Pensionsförsäkring.