Eron silmässä -podcastista apua erokriisiin

Sininauhaliiton Eron silmässä -podcast-sarja on tehty ihmiselle, jota ero koskettaa juuri nyt. Ohjelmasarja pureutuu eron peruskysymyksiin: tunteisiin, vuorovaikutukseen, itsetuntoon ja erosta selviytymiseen. Podcastin ensimmäisessä osassa on vieraana Suomalaisen eroseminaarin® kehittäjä, parisuhdekouluttaja ja kirjailija Marianna Stolbow, jonka kanssa käsitellään eron peruskysymyksiä.

- Toivon, että podcastimme tarjoaisi turvallisen hetken ja toivoa eron silmässä olevalle ihmiselle, seuraavan askelen eteenpäin. Podcast voi olla monelle helpompi tapa käsitellä tunteitaan, kuin kirjaan tarttuminen tai eroryhmään etsiytyminen, Sininauhaliiton erotyön kehittäjä, podcastin toimittaja Irene Komu sanoo.

Tulevien jaksojen vieraina on sekä erotyötä tekeviä ammattilaisia että oman kokemuksensa kautta erosta puhuvia ihmisiä.

Kuuntele Eron silmässä -podcast-sarjan ensimmäinen osa tästä

Podcastit tarpeen koronakriisin aikaan

Suomessa on eletty runsaan kuukauden ajan poikkeustilassa, joten kasvokkain kokoontuvia eroryhmiä tai muita tilaisuuksia ei voi nyt järjestää. Keskittymiskyky voi olla koronastressin vuoksi koetuksella ja oman rauhallisen hetken löytyminen kotona vaikeaa. Reilun puolen tunnin podcastin voi ottaa nappikuulokkeisiin lenkkikaveriksi.

- Monen erotilanteessa olevan täytyy nyt jaksaa toimia yhdessä saman katon alla epämääräisen pitkälle venyvä aika. Tai jos asumusero on juuri astunut voimaan, voi totaalinen yksin oleminen tuntua aluksi lohduttomalta.

Podcast-sarjan introssa Komu pohdiskelee poikkeustilan seurauksia ja tutustuttaa kuulijan sarjaan.

Kuuntele Eron silmässä -podcast-sarjan intro tästä

Tuotanto: Slap Media

Koko Eron silmässä -podcast-sarja löytyy tästä
Lue lisää Eron silmässä -podcast-sarjasta tästä

Lisätietoja: Irene Komu, 050 574 8809, irene.komu@sininauha.fi

Paneudumme Sininauhaliitossa päihteistä johtuvien erojen erityiskysymyksiin sekä kehitämme saavutettavaa vertaistoimintaa niille ihmisille, jotka ovat jonkin erityistarpeen tai muutoin haastavan elämäntilanteen vuoksi vaarassa jäädä tuen ulkopuolelle.

Järjestämme Suomalaiseen eroseminaariin pohjautuvia vertaisryhmiä ihmisille, joilla on taloudellisesti tai sosiaalisesti vaikea elämäntilanne. Olemme järjestäneet päihde-erityisiä eroryhmiä, sateenkaarieroryhmiä sekä esteettömiä eroryhmiä.

Vaiettumenetys.fi -verkkosivusto tuo esiin päihdekuolemaan liittyvän surun3.11.2018 07:50:00 EETTiedote

Tieto- ja tukipiste Tiltti: pelaajat tarvitsevat tukea17.8.2018 08:49:40 EESTTiedote