NASDAQ OMX GlobeNewswire

Eroon tupakasta ilman nikotiinia: Pharmathen Hellas S.A. Acetium® imeskelytabletin jakelijaksi Kreikassa

Biohit Oyj Lehdistötiedote 30.1.2018 12:45 paikallista aikaa (EEST)

Biohit Oyj ja Pharmathen Hellas S.A. ovat allekirjoittaneet sopimuksen tupakoinnin lopettamiseen tarkoitetun Acetium imeskelytabletin jakelusta Kreikassa. Sopimus on solmittu kolmeksi vuodeksi jatko-optiolla. Ensimmäinen erä tuotetta toimitetaan alkuvuodesta 2018.

Uusi Acetium imeskelytabletti on tehokas ja turvallinen tuote, joka auttaa eroon tupakasta ilman riippuvuutta aiheuttavaa nikotiinia ja sillä ei ole sivuvaikutuksia. Acetium imeskelytablettia käytetään tupakoinnin aikana ja se poistaa tehokkaasti tupakansavusta sylkeen liukenevaa karsinogeenistä asetaldehydiä. Kliinisen tutkimuksen mukaan Acetium imeskelytabletin käyttö auttaa tupakoinnin lopettamisessa (1-3).

Johtaja Eleni Katsou, Pharmathen Hellas S.A.: ”Kreikka on Euroopan johtavia maita tupakoitsijoiden määrällä mitattuna; reilut 30% 15 vuotta täyttäneistä tupakoi. Lisäksi Kreikassa lähes kaksi kolmesta altistuu passiiviselle tupakoinnille. Acetium imeskelytabletti kokonaan uudentyyppisenä menetelmänä sopii erittäin hyvin yhtiömme toiminta-ajatukseen, ja sen lisäksi meillä on pitkä kokemus liiketoiminnasta nimenomaan terveystuotemarkkinoilla.”

Toimitusjohtaja Semi Korpela, Biohit Oyj: ”Sopimuksen myötä Pharmathen Hellas S.A. saa oikeudet Acetium imeskelytabletin jakeluun Kreikassa. Kreikassa tupakoinnin aiheuttamat terveyshaitat ovat suuri kansanterveydellinen ongelma ja Acetium imeskelytabletti tarjoaa sivuvaikutuksettoman ja turvallisen vaihtoehdon päästä eroon tästä haitallisesta riippuvuudesta. ”

toimitusjohtaja Semi Korpela, Biohit Oyj
puh. +358 9 773 861
investor.relations@biohit.fi
www.biohit.fi

1. Syrjänen K, Eronen K, Hendolin P, Paloheimo L, Eklund C, Bäckström A, Suovaniemi O. Slow-release L-cysteine (Acetium®) lozenge is an effective new method in smoking cessation. A randomized, double-blind, placebo-controlled intervention. Anticancer Res 2017;37:3639-3648.

2. https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=785626&lang=fi

3. http://www.biohithealthcare.com/resource/files/media/other/acetium-lozenge-quitsmoking-brochure-en-for-pr.pdf

Biohit lyhyesti

Biohit Oyj on globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio on "Innovating for Health” - tuotamme innovatiivisia tuotteita ja palveluita edistämään tutkimusta ja varhaista diagnostiikkaa. Biohitin pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiöt sijaitsevat Italiassa ja Iso-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) noteerataan Nasdaq Helsingin Small cap /Terveydenhuolto-ryhmässä. www.biohit.fi

Pharmathen lyhyesti

Pharmathenin ydinliiketoiminta on monimutkaisten geneeristen tuotteiden, kehittyneiden lääketeollisuuden teknologioiden ja alustojen kehittäminen. Syyskuussa 2017 yhtiön henkilöstössä oli 1061 ammattilaista. Yhtiö on sitoutunut tieteelliseen huippuosaamisen kehittämiseen ja jatkuvaan tuotekehitysinvestointiin, jonka tavoitteena on parantaa tuotevalikoimaa, tarjota innovatiivisia ratkaisuja ja palveluita asiakkaille ja potilaille sekä varmistaa vahva taloudellinen tulos.

NASDAQ OMX GlobeNewswire
Fabianinkatu 14

+45 33 77 03 77http://globenewswire.com
GlobeNewswire, a NASDAQ OMX company, is one of the world's largest newswire distribution networks, specializing in the delivery of corporate press releases financial disclosures and multimedia content to the media, investment community, individual investors and the general public.

Lue lisää julkaisijalta NASDAQ OMX GlobeNewswire

Suomi sai neljä kasvihuonekaasuja mittaavaa ICOS-huippututkimusasemaa lisää4.12.2018 10:38Tiedote

Suomi sai neljä kasvihuonekaasuja mittaavaa ICOS-huippututkimusasemaa lisää HELSINKI, Finland, Dec. 04, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Eurooppalainen tutkimusverkosto ICOS (Integrated Carbon Observation System) on sertifioinut 15 uutta kasvihuonekaasuja mittaavaa asemaa standardoidun datan tuottamiseen. Myös neljä suomalaista asemaa, Ilmatieteen laitoksen Pallaksen ja Lettosuon sekä Helsingin yliopiston Hyytiälän ja Värriön mittauspaikat, saivat sertifikaatin. Tutkimusverkoston tuottama tieto paljastaa hiilidioksidin ja muiden kasvihuonekaasujen päästöt ja nielut Euroopassa. Alueelliset kasvihuonekaasumittaukset ovat välttämättömiä ilmastonmuutoksen ymmärtämiseksi, etenemisen ennustamiseksi ja hillitsemiseksi. Mittaustieto on yhä tärkeämpää, sillä kasvihuonekaasujen määrä ilmakehässä lisääntyy nopeasti. Kasvihuonekaasut sitovat lämpöä ilmakehään ja lämmittävät sitä entistä enemmän. ICOS, Integrated Carbon Observation System, on kasvihuonekaasuja mittaava tutkimusverkosto, jolla on yli 130 mi

Tämä on testi GlobeNewswire16.11.2018 20:57Tiedote