ERTO saavutti ensimmäinen neuvottelutuloksen

Toimihenkilöliitto ERTO avasi yrityskohtaisella sopimuksella käynnissä olevan neuvottelukierroksensa. Ensimmäinen neuvottelutulos saatiin Eläkkeensaajien keskusliitosta.

Toimihenkilöliitto ERTO ja Eläkkeensaajien Keskusliitto EKL ovat solmineet työehtosopimuksen seuraavalle sopimuskaudelle 1.2.2020 – 30.6.2022 (2 vuotta 5 kk). EKL:n henkilöstön henkilökohtaisia palkkoja ja taulukkopalkkoja korotetaan yleiskorotuksilla sopimuskauden alusta 1.2.2020 alkaen 2,0 prosenttia ja 1.4.2021 alkaen 2,0 prosenttia. Palkankorotukset ovat sopimuskauden aikana siis yhteensä 4,0 prosenttia. Sopimuksessa ei ole kilpailukykysopimuksen mukaista 24 tunnin työajan pidennystä.

Neuvottelutulos menee vielä osapuolten hallintojen hyväksyttäväksi.

Lisätietoja:

Asiamies Jarmo Lahti, 0407407840

Puheenjohtaja Juri Aaltonen, 040 553 8536

Kysely: Suomalaiset tunnistavat sukupuolten välistä tasa-arvoa työelämässä, mutta vähemmistöjen oikeuksia on vaikea arvioida27.6.2019 09:37:33 EESTTiedote

Monimuotoisuus työpaikoilla on lisääntynyt, mutta ihmiset ovat vielä tietoisempia sukupuoleen liittyvistä asioista kuin muusta yhdenvertaisuudesta. Tämä ilmenee Toimihenkilöliitto ERTOn kesäkuussa teettämästä kyselystä, jossa 1000 suomalaista työelämässä mukana olevaa arvioi, missä määrin yhdenvertaiset oikeudet työelämässä heidän mielestään toteutuvat eri ryhmien välillä.