Esikoisdekkari kurkistaa oikeussalin kulissien taakse sekä ihmismielen syövereihin!

Inga Koskisen esikoisdekkari on psykologinen jännitystarina ihmisen psyykkisistä voimavaroista ja niiden riittävyydestä.

”Sokea veri” (Basam Books 2021)

”Hälytyssireenien ujellus voimistuu. Kaksi kirkasta, pitkää valokiilaa pyyhkäisee sänkipellon yli ja kaartuu kapealle hiekkatielle. Laulujoutsenet kahahtavat lentoon.”

Inga Koskisen Sokea veri (Basam Books 2021) on kokeneen lakimiehen kirjoittama, väkevä autofiktiivinen esikoisdekkari, joka kurkistaa oikeussalin kulisseihin. Se kertoo, miten oikeudenmukaisuus toteutuu lakituvassa – tai jää toteutumatta. Traaginen tarina murskaa tuomioistuimen glamourin.

”Istun ja keinutan itseäni edestakaisin. Äänetön pimeys ympäröi minut. Olen yksin. Kumpi on lopulta parempi tunne, pelko vai suru?”

Sokea veri vie lukijan asianajaja Brita Myrskyn mielen syövereihin ja paljastaa hänen kasvavan ahdistuksensa. Voiko kostamalla selvitä lapsuuden ja nuoruuden traumoista? Mikä on henkisen ja fyysisen väkivallan hinta?

Psykologinen jännitys tiivistyy oikeuden ottamiseen omiin käsiin. Keskeinen haaste on siinä, voiko vääryyttä kokenut ihminen luottaa edes itseensä.

Sokea veri jättää vahvan muistijäljen.

Inga Koskinen on lakimies, kouluttaja ja luovan kirjoittamisen opettaja. Hän on kirjoittanut aiemmin tietokirjan Sovi, älä riitele – Menestyvän sopimuksen perusteet (Basam Books 2020).

”Sokea veri” (Basam Books 2021)

Syksyn uutuuskirja Ekotrippi antaa kyytiä synkän syyllistäville ilmastotarinoille – ”Mustalla huumorilla voi parantaa maailmaa.”9.9.2021 10:45:00 EEST | Tiedote

Esikoiskirjailija Piia Heikkinen haluaa tarjota romaanillaan vertaistukea ympäristöahdistukseen ja armollisempaa asennetta ilmastokeskusteluun. Heikkisen viesti kansainvälisen ilmastolakon (24.9.) lähestyessä on: ”Nyt jos koskaan tarvitaan empatiaa ennakkoluulojen tilalle, onnellisia loppuja dystopioiden sijaan. Vihreällä on monia eri sävyjä.”