Esimies tuottavuuden kehittäjänä

Miten suhtaudut ajatukseen, että tulevaisuudessa robotit olisivatkin työkavereitasi? Pelkäätkö tulevaisuutta ja työelämän muutoksia? Mitä sinun tulisi oppia, jotta osaisit suhtautua avoimin mielin muutokseen, joka tulee tapahtumaan elinaikanamme? Mitä tarkoittaa kaikki kehittävät -kulttuuri?

Jos yrityksen prosessit ja organisaatiorakenne pidetään vuodesta toiseen samoina, yritykset eivät saa hyötyä digitaalisesta kehityksestä. Ihmiset helposti vierastavat kehitystä robotisaation osalta ja pelkäävät, että robotit vievät työpaikat, vaikka asia on päinvastoin: robotit mahdollistavat alasta riippuen toiminnan jatkumisen. Jos robotiikkaa halutaan osaksi kehitystä, on muutettava työtehtäviä, prosesseja ja organisaatiorakennetta. Muuten yrityksien on hankala toteuttaa asiakaslähtöisyyttä. Esimiehen ei tarvitse pelätä asemansa menetystä, vaikka hänestä saattaakin tuntua, että hän on joutunut uuteen lähtötilanteeseen.

Menestyvissä organisaatioissa vastuu tuottavuuden kehittämisestä kuuluu esimiehen lisäksi kaikille, koska viisaus organisaation toiminnoista ei ole vain johdolla. Ottamalla koko henkilöstö mukaan kehittämään luodaan mielekkäitä työkokonaisuuksia sekä parannetaan motivaatiota ja työhyvinvointia.

Esimies tuottavuuden kehittäjänä -teoksessa käydään läpi, mitä esimiehen rooliin toiminnan kehittäjänä kuuluu, mitä haasteita toimeen liittyy ja millä tavalla tuloksekkaisiin tavoitteisiin päästään. Kirjaan on koottu runsaasti esimerkkejä, joiden avulla havainnollistetaan, miten monissa suomalaisissa organisaatioissa on ymmärretty esimiehen rooli ja tuottavuus tuloksekkaalla tavalla ja teknologiaa hyödyntäen.

Valmistaudu muutokseen ja tulee kuulemaan lisää ja vaihtamaan ajatuksia!

KTM, tietokirjailija Juhani Kauhanen on hankkinut laajan kokemuksen johtamisesta, erityisesti henkilöstövoimavarojen johtamisesta teollisuudessa ja palvelualoilla keski- ja ylimmän johdon tehtävissä. Hän on arvostettu kouluttaja ja luennoitsija sekä yliopistoissa että yrityksissä ja muissa organisaatioissa. Kauhanen on kirjoittanut yksin tai muiden kanssa lähes kolmekymmentä kirjaa johtamisesta, esimiestyöstä ja palkitsemisesta.

Kauppakamarin kirja Esimies tuottavuuden kehittäjänä ilmestyy ti 27.2.

Tervetuloa julkistustilaisuuteen ti 27.2. klo 8.00–10.30 kauppakamarille Koulutustila Metropoliin (Kalevankatu 12, 2. krs).

Ilmoittautuminen kustannus@helsinki.chamber.fi

Lisätietoa:
Katariina Suominen, myyntipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari
Puh.: 045 7733 2978
Hilkka Vainio, markkinointipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari
markkinointi@helsinki.chamber.fi

Kauppakamari on arvostettu ammattikirjallisuuden kustantaja, joka julkaisee vuosittain kymmeniä ajankohtaisia teoksia mm. juridiikan, johtamisen ja työsuhteen, taloushallinnon ja verotuksen aihealueilta. Muita suosittuja tuotteita ovat mm. www.kauppakamaritieto.fi, ammattilaisen ajantasainen verkkopalvelu, sekä säännöllisesti päivitettävät kansiot.

www.kauppakamarikauppa.fi.