Suomen Kiinteistönvälittäjät SKVL ry

Esko Vesasto Lempäälästä valittiin Vuoden Välittäjäksi

Suomen Kiinteistönvälittäjäliitto SKVL ry valitsi liittokokouk­sessaan 1.11.2012 Vuoden Kiinteistönvälittäjäksi lempääläläisen Esko Vesaston.

Esko Vesasto

Esko Vesasto aloitti kiinteistönvälittäjän uransa vuonna 1986. Seuraavana vuonna hän hankki LKV-pätevyyden. Kolmen toisen palveluksessa vietetyn vuoden jälkeen vuonna 1989 Vesasto perusti oman yrityksen ja vuonna 1996 toiminimi muutettiin osakeyhtiöksi.

Yritys osallistui SKVL:n laadunhallintakoulutukseen vuonna 2005 ja se hyväksyttiin SKVL:n laatujärjestelmään. Siitä lähtien Vesasto on ollut vahvasti mukana laatutyössä osallistuen vuosittain laadun jatkovalmennukseen. Laatutyön kautta Vesasto on saanut käytännön työkalujen lisäksi laajan verkoston muihin SKVL:n laatuvalmennuksen suorittaneisiin yrityksiin. Laatutyö on olennainen osa Vesaston arkipäiväistä välittäjän työtä, ja hän on kouluttautunut SKVL:n laatujärjestelmän yrittäjäauditoijaksi.

Esko Vesasto on toiminut aktiivisesti SKVL:n luottamustehtävissä eri työryhmissä sekä alueneuvoston jäsenenä. Lisäksi hän on ollut vuodesta 1989 lukien SKVL:n ja Tampereen Seudun Kiinteistönvälittäjät ry:n jäsen sekä vuoden 2012 alusta lukien alueyhdistyksen puheenjohtaja. Uusin luottamustehtävä alkaa 2013 alusta, kun SKVL:n liittokokous valitsi 1.11. Vesaston SKVL:n hallituksen varapuheenjohtajaksi kaksivuotiselle kaudelle 2013-2014.

Vesasto on laajasti alallaan arvostettu asuntokaupan ammattilainen. Häntä arvostetaan yrittäjänä, joka panostaa koulutukseen ja alan arvostuksen parantamiseen. Hän on vahva laatutyön puolestapuhuja ja hän toimii laatutyössä esimerkkinä muille yrittäjille. Hänen työskentelynsä osoittaa vahvaa sitoutumista alaan ja häntä pidetään aktiivisena osallistujana alan alueelliseen ja valtakunnalliseen toimintaan. Hän saa kiitosta laadukkaasta ja asiantuntevasta työstä sekä asiakkailta että kollegoilta. Eikä hän ole yhtenäkään päivänä lähes 27-vuotisen uransa aikana pitänyt töihin lähtöä ikävänä.

Vastapainoa työlle Vuoden Välittäjä saa perheestään, johon kuuluu vaimo Pirkko sekä kaksi aikuista lasta. Uutena silmäteränä on ensimmäinen lapsenlapsi – sydämen sulattanut tyttärentytär. Vuoden välittäjä on pitänyt elämänsä ja pitkän uransa ohjeena: ”Ajattele positiivisesti!”

Lisätietoja:

Esko Vesasto, Kiinteistö-Vesasto Oy LKV [A], p. 0400-630 440
Pertti Heikkilä, SKVL:n hallituksen puheenjohtaja, p. 0400-530 666
Jaana Anttila-Kangas, SKVL:n toimitusjohtaja, p. 050-465 3773

Suomen Kiinteistönvälittäjäliitto (SKVL) on kiinteistönvälitysalan yrittäjien palvelu- ja edunvalvontajärjestö. SKVL:n jäsenyys takaa välittäjille ajantasaisen tiedon ja työvälineet sekä asiakkaille ammattitaitoisen ja turvallisen palvelun. Liitto toimii yhdyssiteenä verkostossa, joka koostuu yli 400 paikallisesta kiinteistönvälitystoimistosta ympäri Suomen.

Esko Vesasto

Suomen Kiinteistönvälittäjät SKVL ry
Annankatu 24

Lue lisää julkaisijalta Suomen Kiinteistönvälittäjät SKVL ry

Suomen Kiinteistönvälittäjien markkinaennuste lomakaudelle 20177.6.2017 06:00Tiedote

Suomen Kiinteistönvälittäjät (SKVL) ovat koonneet yli 1200 välittäjänsä joukosta neljännesvuosittaisen ennusteensa. Markkinoilla on nyt tasaisen positiivinen vire ja talousennusteiden yhä kohoava luottamus tukee asuntokauppaa. Asunnon vaihtoa suunnittelevan on nyt hyvä olla ajoissa liikkeellä, sillä kiinnostavimmat kohteet myydään nopeasti, kun hinta on kohdallaan. ”Jo vuoden 2016 kesä osoitti, että lomaa käytetään nykyään asunnon etsintään ja kauppamäärät eivät laske merkittävästi kesän aikana”, kertoo Suomen kiinteistönvälittäjien toimitusjohtaja Jussi Mannerberg.

Kiinteistönvälittäjät odottavat parempaa loppukesää ja alkusyksyä22.6.2016 09:45Tiedote

LEHDISTÖTIEDOTE 22.6.2016. Suomen Kiinteistönvälittäjäliitto ry:n (SKVL) kesäkuussa toteuttama jäsenkysely osoittaa, että kiinteistönvälittäjät odottavat loppukesää ja alkusyksyä varovaisen optimistisina. Kyselystä kuitenkin ilmenee, että asuntomarkkinat ovat edelleen alueittain hyvin erilaisia. Aiemmin uutisoitu pääkaupunkiseudun asuntomarkkinoiden piristyminen ei vielä ole levinnyt muualle Suomeen. Uutisointi sen sijaan on levinnyt, mikä on aiheuttanut myyjille ylisuuria hintaodotuksia. ”Pää on nyt parempi pitää kylmänä, sillä välittäjien kokemuksen mukaan liian suuri pyyntihinta pidentää myyntiaikaa. Ylisuuri hintapyyntö johtaa usein myös siihen, että lopullinen kauppahinta jää pienemmäksi kuin jos myynti olisi aloitettu realistisemmalla hintapyynnöllä”, kuvaa SKVL:n toimitusjohtaja Jaana Anttila-Kangas.