Esko Vesasto Lempäälästä valittiin Vuoden Välittäjäksi

Suomen Kiinteistönvälittäjäliitto SKVL ry valitsi liittokokouk­sessaan 1.11.2012 Vuoden Kiinteistönvälittäjäksi lempääläläisen Esko Vesaston.
Esko Vesasto

Esko Vesasto aloitti kiinteistönvälittäjän uransa vuonna 1986. Seuraavana vuonna hän hankki LKV-pätevyyden. Kolmen toisen palveluksessa vietetyn vuoden jälkeen vuonna 1989 Vesasto perusti oman yrityksen ja vuonna 1996 toiminimi muutettiin osakeyhtiöksi.

Yritys osallistui SKVL:n laadunhallintakoulutukseen vuonna 2005 ja se hyväksyttiin SKVL:n laatujärjestelmään. Siitä lähtien Vesasto on ollut vahvasti mukana laatutyössä osallistuen vuosittain laadun jatkovalmennukseen. Laatutyön kautta Vesasto on saanut käytännön työkalujen lisäksi laajan verkoston muihin SKVL:n laatuvalmennuksen suorittaneisiin yrityksiin. Laatutyö on olennainen osa Vesaston arkipäiväistä välittäjän työtä, ja hän on kouluttautunut SKVL:n laatujärjestelmän yrittäjäauditoijaksi.

Esko Vesasto on toiminut aktiivisesti SKVL:n luottamustehtävissä eri työryhmissä sekä alueneuvoston jäsenenä. Lisäksi hän on ollut vuodesta 1989 lukien SKVL:n ja Tampereen Seudun Kiinteistönvälittäjät ry:n jäsen sekä vuoden 2012 alusta lukien alueyhdistyksen puheenjohtaja. Uusin luottamustehtävä alkaa 2013 alusta, kun SKVL:n liittokokous valitsi 1.11. Vesaston SKVL:n hallituksen varapuheenjohtajaksi kaksivuotiselle kaudelle 2013-2014.

Vesasto on laajasti alallaan arvostettu asuntokaupan ammattilainen. Häntä arvostetaan yrittäjänä, joka panostaa koulutukseen ja alan arvostuksen parantamiseen. Hän on vahva laatutyön puolestapuhuja ja hän toimii laatutyössä esimerkkinä muille yrittäjille. Hänen työskentelynsä osoittaa vahvaa sitoutumista alaan ja häntä pidetään aktiivisena osallistujana alan alueelliseen ja valtakunnalliseen toimintaan. Hän saa kiitosta laadukkaasta ja asiantuntevasta työstä sekä asiakkailta että kollegoilta. Eikä hän ole yhtenäkään päivänä lähes 27-vuotisen uransa aikana pitänyt töihin lähtöä ikävänä.

Vastapainoa työlle Vuoden Välittäjä saa perheestään, johon kuuluu vaimo Pirkko sekä kaksi aikuista lasta. Uutena silmäteränä on ensimmäinen lapsenlapsi – sydämen sulattanut tyttärentytär. Vuoden välittäjä on pitänyt elämänsä ja pitkän uransa ohjeena: ”Ajattele positiivisesti!”

Lisätietoja:

Esko Vesasto, Kiinteistö-Vesasto Oy LKV [A], p. 0400-630 440
Pertti Heikkilä, SKVL:n hallituksen puheenjohtaja, p. 0400-530 666
Jaana Anttila-Kangas, SKVL:n toimitusjohtaja, p. 050-465 3773

Suomen Kiinteistönvälittäjäliitto (SKVL) on kiinteistönvälitysalan yrittäjien palvelu- ja edunvalvontajärjestö. SKVL:n jäsenyys takaa välittäjille ajantasaisen tiedon ja työvälineet sekä asiakkaille ammattitaitoisen ja turvallisen palvelun. Liitto toimii yhdyssiteenä verkostossa, joka koostuu yli 400 paikallisesta kiinteistönvälitystoimistosta ympäri Suomen.

Esko Vesasto

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry SKVL. Yhteistyötä turvallisen asunnonvaihdon hyväksi. SKVL jäsenyritykset toimivat koko maassa luotettavan ja reilun kiinteistönvälityksen edistämiseksi. Olemme Suomen vanhin ja suurin asuntokaupan verkosto, jossa on lähes 500 toimistoa ja lähes 1800 asuntokaupan paikallista asiantuntijaa.

SKVL: Asuntokaupassa vanhojen asuntojen kauppamäärien ja myös toteutuneiden keskineliöhintojen nousu on alkanut – alustavan ennusteen mukaan tulee jatkumaan myös ensi vuonna11.12.2023 06:00:00 EET | Tiedote

Suomen suurin ja vanhin asuntokaupan verkosto, edunvalvonta- ja palvelujärjestö Suomen Kiinteistönvälittäjät ry (SKVL) teki ylimääräisen markkinakyselyn joulukuun alussa. Loka-marraskuun vanhojen asuntojen kauppamäärät ovat selvästi nousseet nyt verrattuna edellisiin kuukausiin ja myös viime vuoden loka-marraskuun lukuja korkeammalle. Myös keskineliöhinnoissa on nyt nähty nousua verrattuna viime kuukausiin ja viime vuoden lopun hintoihin. Erityisesti Helsinki, Vantaa ja Espoo ovat olleet vahvassa, jopa noin 20 % nousussa osakekauppojen osalta. Myös omakotitalokauppa käy vuodenaikaan nähden hyvin. Muu Suomikaan ei ole enää laskenut vaan kauppamäärien nousua nähdään osakeasuntokaupoissa keskimäärin noin 10 % verrattuna edellisiin kuukausiin. Luvut ovat myös todennettu vastaaviksi KVKL:n hintaseurantapalvelussa.

SKVL: Ehdotetut varainsiirtoverotuksen muutokset näkyvät toistaiseksi hyvin lievästi asuntokaupassa25.10.2023 09:00:00 EEST | Tiedote

Suomen Kiinteistövälittäjät selvitti tuoreessa jäsenkyselyssä, onko ensiasunnon ostajien liikehdintä kasvanut jo reilussa viikossa? Kysymykset kohdistuivat hallituksen ehdottamaan asuntokaupan varainsiirtoveron muutokseen, jossa ensiasunnon ostajan varainsiirtoverovapaus poistetaan vuoden 2024 alusta. Lisäksi selvitettiin, onko varainsiirtoveron laskeminen asunto-osakkeissa 1,5 prosenttiin ja kiinteistössä 3 prosenttiin aiheuttanut vilkastumista asunnon ostajien liikehdinnässä.

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry SKVL julkisti Vuoden Parhaat 2023 -finalistit10.10.2023 10:45:00 EEST | Tiedote

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry (SKVL) on Suomen suurin ja vanhin kiinteistönvälityksen verkosto, joka koostuu lähes 500 paikallisesta toimistosta ja lähes 1800 asuntokaupan asiantuntijasta ympäri Suomen. SKVL valitsee jäsentensä joukosta finalistit tarkan esikarsinnan perusteella vuosittain. Vuoden Parhaat valitaan jäsenäänestyksellä. Voittajat vuodelle 2023 julkistetaan 24.11.2023 SKVL:n jäsenille järjestettävässä SKVL Gaalassa Helsingissä.