Eskopuu

Eskopuulta uuden sukupolven ikkunakonsepti teolliseen rakentamiseen

Rakennusteollisuuden ovi- ja ikkunatoimittaja Eskopuu tuo markkinoille uuden sukupolven ikkunamalliston teolliseen rakentamiseen. Eskopuu PRO -ikkunoissa yhdistyy hyvä energiatehokkuus keveyteen, jäykkyyteen ja kestävyyteen.
Eskopuu PRO -ikkunat vähentävät rakennuksen elinkaarikustannuksia. Ikkunoiden suunnittelussa on huomioitu energiatehokkuuden lisäksi muun muassa asentamisen tehokkuus sekä lasirikkojen minimointi.

”Uusien ikkunoiden tarkoituksena on rakentamisen elinkaarikustannusten entistä parempi hallinta. Ikkunoiden suunnittelussa on huomioitu U-arvon lisäksi asentamisen tehokkuus sekä lasirikkojen minimointi”, Eskopuun myyntipäällikkö Ari Virta kertoo.

Kevyen ja jäykän rakenteen ansiosta ikkunat ovat entistä kestävämpiä ja helpompia käsitellä työmaalla. Eristyslasielementin edistyksellinen rakenne vähentää lämpötilanvaihteluista aiheutuvaa rasitusta, joten lasielementin vuotoriski on tavanomaisia ratkaisuja pienempi.

Ohutlasitekniikalla kevyt, mutta jäykkä ikkuna

Uuden ohutlasitekniikan ansiosta Eskopuu PRO -ikkunat ovat perinteisen ikkunan painoisia, vaikka ne on varustettu kolminkertaisella eristyslasielementillä.

Myös ikkunan ääneneristävyys säilyy hyvänä, vaikka rakenne on tavanomaisia ratkaisuja kevyempi.

Uudet ikkunat räätälöidään rakennuksen tarpeisiin yhdistämällä uutta ohutlasitekniikkaa alumiinisiin tai alumiiniverhoiltuihin puu-ulkopuitteisiin.

”Puurakenteisella ulkopuitteella pystytään parantamaan merkittävästi energiatehokkuutta, mutta alumiiniverhouksen vuoksi ulkopinta on silti säänkestävä ja vaatii vain vähäistä huoltoa”, Ari Virta kertoo.

Eskopuu PRO -ikkunat on testattu tavanomaista vaativamman, ankarien olosuhteiden C4-ilmastorasitusluokan mukaisesti. Ikkunoihin ei tullut vaurioita myöskään rajussa, 2400 pascalin turvatestissä. Suomessa yleisin ilmastorasitusluokka on kaupunki- ja teollisuusilmaston C3, johon kuuluu noin 80 % rakennuksista.

Yhteistyökumppanina Saint-Gobain

Eskopuu PRO -ikkunat on kehitetty yhteistyössä maailman suurimpiin lasivalmistajiin kuuluvan Saint-Gobainin kanssa.

”Meillä on laajat tuotekehitysresurssit ja huippuluokan kansainväliset yhteistyökumppanit. Osana Inwidoa Eskopuu on luotettava, varma rakennusteollisuuden toimittaja. Tuotantovolyymimme riittää vastaamaan myös suurten asiakkaiden tarpeeseen”, Virta toteaa.

Kaikista Eskopuun tuotteista löytyvät sekä ArchiCAD GDL että Autodesk Revit -objektit suunnittelijoiden käyttöön.

Ohutlasitekniikalla varustettujen ikkunoiden valonläpäisykyky on erinomainen. Ikkunoiden esteettinen ja viimeistelty ilme syntyy mattapintaisilla ja mittatarkoilla välilistoilla. Uudet Eskopuu PRO -ikkunat ovat tuotannossa tulevan talvikauden aikana.

Ari Virta
myyntipäällikkö, Eskopuu
ari.virta@eskopuu.fi

Leila Mäenpää
tuotepäällikkö, Eskopuu
leila.maenpaa@eskopuu.fi

Kuvat

Lataa
Eskopuu PRO -ikkunat räätälöidään rakennuksen tarpeisiin yhdistämällä uutta ohutlasitekniikkaa alumiinisiin tai alumiiniverhoiltuihin puu-ulkopuitteisiin. Tarvittaessa energiatehokkuutta  pystytään parantamaan merkittävästi valitsemalla ikkunaan puurakenteinen ulkopuite.
Eskopuu PRO -ikkunat räätälöidään rakennuksen tarpeisiin yhdistämällä uutta ohutlasitekniikkaa alumiinisiin tai alumiiniverhoiltuihin puu-ulkopuitteisiin. Tarvittaessa energiatehokkuutta pystytään parantamaan merkittävästi valitsemalla ikkunaan puurakenteinen ulkopuite.
Lataa

Eskopuu
Teollisuustie 2
69150 Eskola

020 7769 200http://www.eskopuu.fi/

Eskopuu valmistaa ikkunoita ja ovia rakennusteollisuuden tarpeisiin. Eskopuun puu–alumiini-ikkunat sekä parvekeovet valmistuvat yrityksen syntysijoilla Keski-Pohjanmaalla. Kannuksen tehtaalle on myönnetty ISO 9001 -laatusertifikaatti ja ISO 14001 -ympäristöjärjestelmän sertifikaatti.

Eskopuu on osa Inwidoa, joka on Euroopan suurin ikkunoiden ja ovien toimittaja. Konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli 558 miljoonaa euroa ja sillä oli noin 3400 työntekijää.