Espoon Kauklahteen uusia koteja – Assemblinilta LVISA-toteutukset

Asunto Oy Espoon Hansakallion Helmi on rakentumaisillaan Espoon Kauklahteen Firan ja yhteistyökumppaneiden toimesta. Asuintaloja valmistuu kaksi, joihin tulee yhteensä 75 käyttäjäystävällistä asuntoa.

Kuva: As Oy Espoon Hansakallion Helmi, Arkkitehtitoimisto KONKRET Oy

Asukkaat pääsevät hyödyntämään lähistöllä olevia senioripalveluita. Asuintalon aivan naapurissa sijaitsee Elä ja asu -seniorikeskus, josta löytyy monipuoliset liikunta- ja kuntoilupalvelut sekä monitoimitiloja ja tehostetun palvelun asuntoja. Assemblin on mukana Asunto Oy Espoon Hansakallion Helmessä LVISA-kokonaistoteutuksella:

- Teemme Firan kanssa tiivistä yhteistyötä. Aloitimme nyt keväällä myös palvelutalo-kohteen Tikkurilaan Neilikkatielle, joka on etenemässä oikein hyvää vauhtia. Hansakallion Helmi aloitettiin nyt helmikuussa ja työn alustava valmistumisaikataulu on vuoden 2019 alkupuolella, toteaa Assemblinin Talotekniikkaurakoinnin liiketoimintajohtaja Jukka Jäppinen.

Hansakallion Helmi rakentuu 4 kerrokseen ja keskimääräinen huoneistokoko tulee olemaan noin 40,0 m². Asukkaille löytyy yhteistiloja maantasokerroksesta rakennusten pohjoispäädyissä sekä piharakennuksessa sijaitsevassa ulkoiluvälinevarastossa. Asuintalossa jokaisessa asunnossa on myös oma lasitettu parveke, joka suuntautuu kohti sisäpihaa.

Kuva: As Oy Espoon Hansakallion Helmi, Arkkitehtitoimisto KONKRET Oy

Assemblin projektiyhteistyössä maisteriopiskelijoiden kanssa28.6.2018 09:20Tiedote

Lappeenrannan Yliopiston kauppatieteiden maisteriopiskelijat Jenni Salo, Sara Anttila ja Anna Hirsimäki ovat projektikurssien huipputaitajia. Kolmikko lähti etsimään loppuvuodesta 2017 Project Course on Sustainable Business -kurssille yritystä, minne voisivat toteuttaa projektin koskien kestäviä yritysmalleja. Opiskelijat päätyivät valitsemaan projektiin Assemblinin omien kontaktiensa kautta. Mitä hyötyjä on kurssiyhteistöistä opiskelijoille ja valitulle yritykselle? Mitä tällaisella projektilla voidaan saavuttaa? Lue ja innostu kolmikon tarinasta ja projektista.

Assemblin-urapolulla kohti unelmia6.6.2018 07:44Tiedote

Talotekniikka-alasta vallitsee monenlaisia ennakkokäsityksiä työnteosta työntekijöihin. Ulkopuolisin silmin ala näyttää erittäin miesvaltaiselta ja kenties hiukan jämähtäneeltä. Tällä hetkellä rakennusala elää kuitenkin erittäin kovassa murroksessa, missä digitalisoidutaan, etsitään uusia työmenetelmiä ja paneudutaan vahvasti työturvallisuuteen. Assemblinin tahtotilana on myös tasoittaa ennakkokäsityksiä alasta, kannustaa kaikkia kiinnostuneita hakemaan alalle ja kasvamaan rautaiseksi talotekniikan ammattilaiseksi.