Espoon Kauklahteen uusia koteja – Assemblinilta LVISA-toteutukset

Asunto Oy Espoon Hansakallion Helmi on rakentumaisillaan Espoon Kauklahteen Firan ja yhteistyökumppaneiden toimesta. Asuintaloja valmistuu kaksi, joihin tulee yhteensä 75 käyttäjäystävällistä asuntoa.

Kuva: As Oy Espoon Hansakallion Helmi, Arkkitehtitoimisto KONKRET Oy

Asukkaat pääsevät hyödyntämään lähistöllä olevia senioripalveluita. Asuintalon aivan naapurissa sijaitsee Elä ja asu -seniorikeskus, josta löytyy monipuoliset liikunta- ja kuntoilupalvelut sekä monitoimitiloja ja tehostetun palvelun asuntoja. Assemblin on mukana Asunto Oy Espoon Hansakallion Helmessä LVISA-kokonaistoteutuksella:

- Teemme Firan kanssa tiivistä yhteistyötä. Aloitimme nyt keväällä myös palvelutalo-kohteen Tikkurilaan Neilikkatielle, joka on etenemässä oikein hyvää vauhtia. Hansakallion Helmi aloitettiin nyt helmikuussa ja työn alustava valmistumisaikataulu on vuoden 2019 alkupuolella, toteaa Assemblinin Talotekniikkaurakoinnin liiketoimintajohtaja Jukka Jäppinen.

Hansakallion Helmi rakentuu 4 kerrokseen ja keskimääräinen huoneistokoko tulee olemaan noin 40,0 m². Asukkaille löytyy yhteistiloja maantasokerroksesta rakennusten pohjoispäädyissä sekä piharakennuksessa sijaitsevassa ulkoiluvälinevarastossa. Asuintalossa jokaisessa asunnossa on myös oma lasitettu parveke, joka suuntautuu kohti sisäpihaa.

Kuva: As Oy Espoon Hansakallion Helmi, Arkkitehtitoimisto KONKRET Oy

2500 kilometriä, 130 päivää ja 2 kaverusta – työntekijän matkassa Japanissa20.9.2018 09:12Tiedote

Assemblinin rakennusautomaatiourakoinnissa projektinhoitajana työskentelevä Tomi Lukkaroinen päätti lähteä pienelle kävelylle yhdessä kaverinsa Pekka Pönkäsen kanssa– 2 500 kilometrin kävelylle Japanin päästä päähän. 130 kävelypäivän jälkeen he saavuttivat tavoitteensa ja samalla ylittivät itsensä. Kuinka jätkien reissu sujui ja miten kaikki asiat saatiin järjestettyä?