Espoon kaupunki valitsi Aalto EE:n tukemaan strategista muutosta

Espoon kaupunki on valinnut Aalto EE:n lippulaivaohjelman Aalto Executive MBA:n tukemaan kaupungin strategiasta eli Espoo-tarinasta lähtevää muutosta. Espoolle kokonaan räätälöity ohjelma kehittää ylimmän johdon strategista ajattelua ja ymmärrystä eri toimialojen ja organisaatioiden muutostarpeista sekä tukee heidän kasvuaan johtajina. Ohjelma täyttää Aalto EMBA:n tiukat akkreditointivaatimukset.

Ohjelman myötä Aalto EE:n vaikuttavuus suomalaisessa yhteiskunnassa vahvistuu entisestään. Yhtiön ohjelmissa on osaamistaan kehittänyt tuhansia julkisten organisaatioiden johtajia ja päälliköitä.

- Yhteiskunnallinen tehtävämme kiteytyy erityisesti valmennuksissa ja ohjelmissa, joissa voimme olla edistämässä julkisen johtamisen uudistumista. Metropolialueen nopea kasvu synnyttää sekä haasteita että mahdollisuuksia, joihin tarttuminen vaatii kunnianhimoa myös johtamisessa, kertoo Aalto EE:n toimitusjohtaja, professori Pekka Mattila.

Tulevaisuuden tarpeet ymmärtäviä johtajia

Espoon kaupungin strategian mukaan verkostomainen viiden kaupunkikeskuksen Espoo on vastuullinen ja inhimillinen edelläkävijäkaupunki, jossa kaikkien on hyvä asua, oppia, tehdä työtä ja yrittää ja jossa espoolainen voi aidosti vaikuttaa.

Kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä kertoo, että Espoon kaupunki on muotoillut alkavan valtuustokauden tavoitteekseen hallita kasvavan ja muuttuvan kaupungin haasteita taloudellisesti, ekologisesti, sosiaalisesti ja kulttuurisesti kestävällä tavalla.

- Onnistuaksemme tässä, meidän on jatkuvasti kehitettävä ja uudistettava myös johtamista, Mäkelä toteaa. Executive MBA -ohjelmaan on lähdetty vahvistamaan strategista johtamista ja toimeenpanokykyä muuttuvassa, kasvavassa kaupungissa.

Espoolaiset johtajat ja esimiehet ovat itse yhdessä määritelleet espoolaiseen johtamiseen neljä perusarvoa, kulmakiveä: asukaslähtöisyys, arjen sujuvuus, vastuullinen edelläkävijyys sekä kehittyminen esimiehenä, johtajana ja asiantuntijana.

Tänä syksynä alkaneeseen kaksivuotiseen Executive MBA-ohjelmaan osallistuu 25 johtajaa kaupungin eri toiminnoista.

Toimitusjohtaja, professori (professor of practice)

Kimmo Sarekoski
Henkilöstöjohtaja
Espoon kaupunki
kimmo.sarekoski@espoo.fi

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Kärkiryhmä liikkui globaalissa Executive MBA -vertailussa – Aalto EMBA puolusti paikkaansa sadan huipussa16.10.2017 08:17Tiedote

Aalto Executive MBA on Financial Times -sanomalehden (FT) globaalissa vertailussa tänäkin vuonna ainoa suomalainen ohjelma, joka lunasti paikkansa sadan parhaan joukossa. Kyseessä on maailman arvostetuin vuosittainen vertailu. Pohjoismaiden hopeasijalta Aalto EE:n ohjelma puolustaa vahvasti paikkaansa maailman sadan parhaan joukossa ollen eurooppalaisista toimijoista 35. ja koko vertailussa sijalla 78. Maailman noin 3 000 EMBA-ohjelmasta vain sata parasta huomioidaan.

Aalto EE tukee tunnettuja suomalaisia yrityksiä jalansijan vahvistamisessa Yhdysvaltain markkinoilla29.9.2017 09:11Tiedote

Johtajuusosaaminen, paikallinen markkinatuntemus sekä brändi- ja designosaaminen ovat kansainvälisille markkinoille tähtääville yrityksille elintärkeitä. Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) Design for Success -ohjelma tukee Yhdysvaltojen markkinoilla jalansijaansa kasvattavia yrityksiä ja vahvistaa jo siellä toimivien menestystä. Mukana ohjelmassa ovat tunnetut suomalaiset design- ja kuluttajabrändit Reima, Valio, Marimekko, Fazer sekä Kalevala Korun Lapponia.

Taloudenpuolustuskurssi suunnittelee, miten maamme pärjää seuraavat sata vuotta?7.9.2017 11:38Tiedote

Kolmatta kertaa järjestettävä Taloudenpuolustuskurssi hakee vastausta kysymykseen ”Suomi 200 - miten maamme pärjää seuraavat sata vuotta?” Ensimmäisen sadan vuoden aikana Suomi nousi ainutlaatuisella tavalla kehitysmaasta yhdeksi maailman rikkaimmista kansakunnista. Mistä vivusta pitää nyt kääntää, jotta Suomi pysyy menestyksen tiellä? Taloudenpuolustuskurssilla puhutaan itsenäisyyden juhlavuonna uudistumisen tuskasta, Suomen suunnasta ja osaamisen tulevaisuudesta.