Espoon kaupunki valitsi Aalto EE:n tukemaan strategista muutosta

Espoon kaupunki on valinnut Aalto EE:n lippulaivaohjelman Aalto Executive MBA:n tukemaan kaupungin strategiasta eli Espoo-tarinasta lähtevää muutosta. Espoolle kokonaan räätälöity ohjelma kehittää ylimmän johdon strategista ajattelua ja ymmärrystä eri toimialojen ja organisaatioiden muutostarpeista sekä tukee heidän kasvuaan johtajina. Ohjelma täyttää Aalto EMBA:n tiukat akkreditointivaatimukset.

Ohjelman myötä Aalto EE:n vaikuttavuus suomalaisessa yhteiskunnassa vahvistuu entisestään. Yhtiön ohjelmissa on osaamistaan kehittänyt tuhansia julkisten organisaatioiden johtajia ja päälliköitä.

- Yhteiskunnallinen tehtävämme kiteytyy erityisesti valmennuksissa ja ohjelmissa, joissa voimme olla edistämässä julkisen johtamisen uudistumista. Metropolialueen nopea kasvu synnyttää sekä haasteita että mahdollisuuksia, joihin tarttuminen vaatii kunnianhimoa myös johtamisessa, kertoo Aalto EE:n toimitusjohtaja, professori Pekka Mattila.

Tulevaisuuden tarpeet ymmärtäviä johtajia

Espoon kaupungin strategian mukaan verkostomainen viiden kaupunkikeskuksen Espoo on vastuullinen ja inhimillinen edelläkävijäkaupunki, jossa kaikkien on hyvä asua, oppia, tehdä työtä ja yrittää ja jossa espoolainen voi aidosti vaikuttaa.

Kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä kertoo, että Espoon kaupunki on muotoillut alkavan valtuustokauden tavoitteekseen hallita kasvavan ja muuttuvan kaupungin haasteita taloudellisesti, ekologisesti, sosiaalisesti ja kulttuurisesti kestävällä tavalla.

- Onnistuaksemme tässä, meidän on jatkuvasti kehitettävä ja uudistettava myös johtamista, Mäkelä toteaa. Executive MBA -ohjelmaan on lähdetty vahvistamaan strategista johtamista ja toimeenpanokykyä muuttuvassa, kasvavassa kaupungissa.

Espoolaiset johtajat ja esimiehet ovat itse yhdessä määritelleet espoolaiseen johtamiseen neljä perusarvoa, kulmakiveä: asukaslähtöisyys, arjen sujuvuus, vastuullinen edelläkävijyys sekä kehittyminen esimiehenä, johtajana ja asiantuntijana.

Tänä syksynä alkaneeseen kaksivuotiseen Executive MBA-ohjelmaan osallistuu 25 johtajaa kaupungin eri toiminnoista.

Toimitusjohtaja, professori (professor of practice)

Kimmo Sarekoski
Henkilöstöjohtaja
Espoon kaupunki
kimmo.sarekoski@espoo.fi

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Espanjassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Liettuassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä, Vietnamissa, Virossa ja Yhdysvalloissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Aalto Executive MBA lanseerataan Kiinassa8.6.2018 10:52Tiedote

Aalto Executive MBA, Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) lippulaivaohjelma, lanseerataan Kiinassa vielä tämän vuoden aikana. Ohjelma aloitetaan Shanghaissa ja suunnitelmissa on toteuttaa ohjelma myös muissa Kiinan kaupungeissa lähitulevaisuudessa. Aalto EE:lle tämä on luonnollinen jatko läsnäolon vahvistamisessa Aasian markkinalla. Sen ensimmäinen Aasian EMBA-ohjelma järjestettiin vuonna 1995 Etelä-Koreassa ja Singaporen tytäryhtiöstä on johdettu Aasian toimintoja jo vuodesta 2000.

Aalto-yliopiston muotoilun opiskelijat valmistivat Aalto EE:lle ainutlaatuisen kokoelman keramiikkamaljakoita6.6.2018 14:43Tiedote

Taide on olennainen osa asiakas- ja työntekijäkokemusta Aalto EE:ssä (Aalto University Executive Education). Jo yli 200 taideteoksen kokoelmaan lisätään nyt myös 12 ainutlaatuista käsintehtyä keramiikkamaljakkoa. Maljakoiden suunnittelusta ja valmistuksesta vastasi kuusi Aalto-yliopiston Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun opiskelijaa. Euroopan johtava muotoilukoulu tunnetaan lahjakkaista suunnittelijoistaan ja huippuluokan opetushenkilökunnastaan. Keväällä 2017 Aalto-yliopisto sijoittui 13. sijalle taiteen ja suunnittelun maailmanlaajuisessa QS World University Ranking -tutkimuksessa.

Suomalaista osaamista maailman kärjessä – Aalto EE vahvisti asemiaan arvostetussa Financial Timesin vertailussa14.5.2018 08:02Tiedote

Alan kiristyvässä globaalissa kilpailussa Aalto University Executive Education (Aalto EE) on puolustanut hyvin paikkaansa ja onnistunut vahvistamaan asemaansa. Se paransi sijoitustaan maailman arvostetuimmassa Financial Times -vertailussa peräti seitsemällä sijalla viime vuodesta. Jo vuosia 50. parhaan joukkoon arvioitu Aalto EE on nyt 39. paras liikkeenjohdon valmentaja tuhansien instituutioiden joukossa ja vertailun ainut suomalainen toimija. Financial Times arvioi kokonaisuutena sekä avoimet että räätälöidyt ohjelmat.