Espoon kaupunki valitsi Aalto EE:n tukemaan strategista muutosta

Espoon kaupunki on valinnut Aalto EE:n lippulaivaohjelman Aalto Executive MBA:n tukemaan kaupungin strategiasta eli Espoo-tarinasta lähtevää muutosta. Espoolle kokonaan räätälöity ohjelma kehittää ylimmän johdon strategista ajattelua ja ymmärrystä eri toimialojen ja organisaatioiden muutostarpeista sekä tukee heidän kasvuaan johtajina. Ohjelma täyttää Aalto EMBA:n tiukat akkreditointivaatimukset.

Ohjelman myötä Aalto EE:n vaikuttavuus suomalaisessa yhteiskunnassa vahvistuu entisestään. Yhtiön ohjelmissa on osaamistaan kehittänyt tuhansia julkisten organisaatioiden johtajia ja päälliköitä.

- Yhteiskunnallinen tehtävämme kiteytyy erityisesti valmennuksissa ja ohjelmissa, joissa voimme olla edistämässä julkisen johtamisen uudistumista. Metropolialueen nopea kasvu synnyttää sekä haasteita että mahdollisuuksia, joihin tarttuminen vaatii kunnianhimoa myös johtamisessa, kertoo Aalto EE:n toimitusjohtaja, professori Pekka Mattila.

Tulevaisuuden tarpeet ymmärtäviä johtajia

Espoon kaupungin strategian mukaan verkostomainen viiden kaupunkikeskuksen Espoo on vastuullinen ja inhimillinen edelläkävijäkaupunki, jossa kaikkien on hyvä asua, oppia, tehdä työtä ja yrittää ja jossa espoolainen voi aidosti vaikuttaa.

Kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä kertoo, että Espoon kaupunki on muotoillut alkavan valtuustokauden tavoitteekseen hallita kasvavan ja muuttuvan kaupungin haasteita taloudellisesti, ekologisesti, sosiaalisesti ja kulttuurisesti kestävällä tavalla.

- Onnistuaksemme tässä, meidän on jatkuvasti kehitettävä ja uudistettava myös johtamista, Mäkelä toteaa. Executive MBA -ohjelmaan on lähdetty vahvistamaan strategista johtamista ja toimeenpanokykyä muuttuvassa, kasvavassa kaupungissa.

Espoolaiset johtajat ja esimiehet ovat itse yhdessä määritelleet espoolaiseen johtamiseen neljä perusarvoa, kulmakiveä: asukaslähtöisyys, arjen sujuvuus, vastuullinen edelläkävijyys sekä kehittyminen esimiehenä, johtajana ja asiantuntijana.

Tänä syksynä alkaneeseen kaksivuotiseen Executive MBA-ohjelmaan osallistuu 25 johtajaa kaupungin eri toiminnoista.

Toimitusjohtaja, professori (professor of practice)

Kimmo Sarekoski
Henkilöstöjohtaja
Espoon kaupunki
kimmo.sarekoski@espoo.fi

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Suomalaista osaamista maailman kärjessä – Aalto EE vahvisti asemiaan arvostetussa Financial Timesin vertailussa14.5.2018 08:02Tiedote

Alan kiristyvässä globaalissa kilpailussa Aalto University Executive Education (Aalto EE) on puolustanut hyvin paikkaansa ja onnistunut vahvistamaan asemaansa. Se paransi sijoitustaan maailman arvostetuimmassa Financial Times -vertailussa peräti seitsemällä sijalla viime vuodesta. Jo vuosia 50. parhaan joukkoon arvioitu Aalto EE on nyt 39. paras liikkeenjohdon valmentaja tuhansien instituutioiden joukossa ja vertailun ainut suomalainen toimija. Financial Times arvioi kokonaisuutena sekä avoimet että räätälöidyt ohjelmat.

Aalto EE valmentaa Etelä-Korean parhaimmistoon kuuluvan yliopiston opiskelijoita9.4.2018 17:03Tiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) toteuttaa eteläkorealaisen huippuyliopiston KAIST College of Business’n MBA-opiskelijoille innovaatioiden ja yrittäjyyden opintojaksoja Suomessa. KAIST College of Business on arvostettu korkealle useissa kansainvälisissä vertailuissa kuten QS World University Rankingissa (41. vuonna 2017). Maailman parhaimpien alle 50-vuotiaiden yliopistojen listalla KAIST on kolmas ja Aalto-yliopisto seitsemäs.