Esteettömämpien elämysten Linnanmäki

Linnanmäen Huvipuisto haluaa tarjota mahdollisuuden huvitteluun kaikille asiakkailleen. Vaivaton kulku huvipuistossa on tärkeä osa viihtyvyyttä. Tänä vuonna Linnanmäellä on osoitettu erityistä huomiota esteettömyysviestintään ja luvassa on myös liikuntarajoitteisille suunnattu laiteuudistus!

”Linnanmäelle on hyvin tärkeää, että voimme mahdollistaa kaikille asiakkaillemme miellyttävän kävijäelämyksen Helsingin hauskimmassa kaupunginosassa. Nyt olemme luoneet esteettömyysoppaan, jonka avulla liikuntarajoitteisten kävijöidemme on entistä helpompi nauttia huvipuistosta”, kertoo Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin.

Linnanmäen kaikille alueille on mahdollista päästä pyörätuolin sekä lastenrattaiden kanssa, sillä kaikki portaat ovat kierrettävissä. Lisäksi puiston keskelle sijoittuvaan uuteen ravintolamaailmaan tulee hissi, jonka johdosta myös käynti Vuoristoradalle helpottuu jatkossa. Esteettömyysoppaan avulla sopivimmat reitit, hissit sekä esteettömät kulut huvipuiston eri kohteisiin ovatkin helposti löydettävissä. Opasta tullaan jakamaan puistossa, minkä lisäksi se on ladattavissa Linnanmäen verkkosivuilta.

Huvipuistossa liikkumisen helpottumisen lisäksi Linnanmäellä on taskussaan iloisia yllätyksiä. Minimäellä sijaitsevaa Propelli-laitetta uudistetaan vaunulla, johon on mahdollista nousta asiakkaan omalla pyörätuolilla. Vaunun takaosa laskeutuu alas rampiksi, jonka kautta huvittelija pääsee laitteeseen. Laitteen kyydissä pääsee vauhtiin polkemalla käsillään. Uusi vaunu saapuu Linnanmäelle alkukesästä 2018.

”Pyörätuolilla liikkuva asiakas pääsee useimpiin Linnanmäen laitteisiin tietyin rajoituksin, ja nyt olemme todella innoissamme siitä, että voimme tarjota huvipuistolaitekokemuksen, jonka kyytiin pääsee nyt myös pyörätuolin kanssa”, Adlivankin jatkaa.

Linnanmäki uusii yhdessä Suomen muiden huvipuistojen kanssa myös avustajalupakäytäntönsä vuodelle 2018. Uuden käytännön mukaisesti yksilöllistä tukea tarvitsevan asiakkaan avustaja saa maksuttoman avustajarannekkeen, jolla avustaja pääsee avustettavan kanssa laitteisiin ja kohteisiin. Avun tarve todennetaan EU:n Vammaiskortilla, jossa on A-merkintä.

Linnanmäen esteettömämpi kausi alkaa perjantaina 27.4.2018.

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja lastensuojelutyölle. Vuoden 2018 lahjoitustavoite on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat lastensuojelutyötä. Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2018 ovat SOK/HOK Elanto, Unilever Finland Oy, Oy Hartwall Ab, MTV Oy sekä Bauer Media Oy. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.

KUTSU lehdistötilaisuuteen: Hyppää Taigan siiville jo ennakkoon Valokarnevaalin loistavien tähtihetkien lomassa!27.9.2018 12:23Tiedote

Päivä: To 11.10.2018 Klo: 14-15.30 (ilmoittautuminen klo 14, tilaisuus alkaa klo 14.30) Paikka: Linnanmäen Huvipuisto, Pohjoinen sisäänkäynti, Tivolikuja 1, Helsinki Ilmoittautuminen lomakkeella, päättyy pe 5.10. klo 12.00 Tervetuloa kuulemaan, miten Linnanmäen kaikkien aikojen isoin hanke, Taiga-ratalaitteen rakentaminen, edistyy. Paljastamme lehdistötilaisuudessa myös koko rataprofiilin ja saatte Kinossamme esimakua, miltä laitteen kyyti tulee tuntumaan. Haluamme kutsua lehdistön edustajat myös kokemaan Linnanmäen 14. Valokarnevaalin, jonne Ivana Helsinki on suunnitellut loistavia tähtihetkiä. Lehdistötilaisuudessa Paola Suhonen on paikalla kertomassa, miten Valokarnevaalilla tulee yhdistymään muoti, musiikki ja valo. Lehdistötilaisuus kestää noin tunnin (klo 15.30 asti), jonka jälkeen on mahdollisuus kokea kaverin kanssa Valokarnevaalin tähtihetket puiston avautuessa samaan aikaan! Linnanmäki antaa osallistujille omatoimista tutustumista varten kaksi ranneketta. Huomaathan, että til

Valokarnevaali täynnä säkenöiviä tähtihetkiä27.9.2018 11:11Tiedote

Helsingin perinteisiin piirtynyt Valokarnevaali saa Linnanmäen säkenöimään lokakuussa. Tänä vuonna teematapahtumassa nähdään ainutlaatuisia tähtihetkiä, jotka ovat suunniteltu yhteistyössä Ivana Helsingin kanssa. Valokarnevaali huipentuu kauden päätösviikonloppuna, kun puistossa nähdään kahtena iltana DJ Alex Mattsonin esitys, jonka kruunaa loistava lasershow! Karnevaali järjestetään 11.-21.10.2018.