Kiertoa Oy / Kiertonet

Etätöiden työergonomia kuntoon – Helsingin kaupunkiympäristön toimiala luopuu valtavasta määrästä toimistokalusteita Kiertonetissä

Nyt, kun etätöistä on tullut monelle arkea, on tärkeää huolehtia hyvästä työergonomiasta myös kotitoimistossa. Helsingin kaupungin kaupunkiympäristön toimiala myy Kiertonet.fi -verkkohuutokaupan avulla erittäin mittavan erän käytettyjä ja käytöstä poistuvia toimistokalusteita.

Tukemalla kiertotaloutta voi kotitoimiston tuunata edullisesti aiempaa ergonomisemmaksi.

”Myyntiin tulee tuhansia toimistokalusteita. Tämä on todella merkittävä juttu kiertotalouden näkökulmasta”, kertoo Pekka Kallunki Kiertonet.fi -palvelua ylläpitävästä Kiertoa Oy:stä.

Kaikille avoin huutokauppa tapahtuu Kiertonetissä elokuun 2020 aikana, kalusteet luovutetaan syyskuun aikana. Verkkohuutokauppaan tulevat toimistokalusteet ovat muun muassa pöytiä, tuoleja, laatikostoja, hyllykköjä ja kaappeja.

”Tarjolla on esimerkiksi tavallisia sekä sähkösäätöisiä työpöytiä”, Kallunki vinkkaa.

Kiertonet haluaa edistää kiertotaloutta ja vähentää siten myös jätteen määrää yhdessä Helsingin kaupungin kanssa.

Elokuussa myyntiin tulevat toimistokalusteet ovat peräisin useista kaupunkiympäristön toimialan toimipisteistä ja ne vapautuvat uuteen toimitaloon muuton yhteydessä. Noin 1600 työntekijän organisaatio siirtyy monipaikkaiseen työskentelyyn, jossa jokaisella ei ole omaa työpistettä. Suuri osa vanhoista kalusteista ei sovellu uuteen monitilatoimistoon.

Helsingin kaupunki tarjoaa kalusteita ennen avointa huutokauppaa käyttöön omille työyhteisöilleen sekä Helsingin kaupungin henkilöstön ostettavaksi. Kalusteiden kierrätyksessä noudatetaan Helsingin kaupungin kierrätysohjeita.

Helsingin kaupunginkaupunkiympäristön toimiala huolehtii Helsingin kaupunkiympäristön suunnittelusta, rakentamisesta ja ylläpidosta, rakennusvalvonnasta sekä ympäristöön liittyvistä palveluista.

Kiertonet.fi -palvelu edistää julkisen sektorin kiertotaloutta. Kiertotalous tähtää käytettyjen tuotteiden käyttöiän pidentämiseen sekä luonnonvarojen liikakäyttöä vähentävien palveluiden ja ratkaisujen edistämiseen.

Kiertoa Oy / Kiertonet
Vakkurinkatu 1
60320 Seinäjoki

Kiertonet.fi on kiertotaloutta edistävä verkkohuutokauppa, jossa julkiset toimijat voivat myydä tarpeetonta omaisuuttaan. Mukana on jo yli 500 julkista organisaatiota – muun muassa yli puolet Suomen kunnista ja kaupungeista.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Kiertoa Oy / Kiertonet