Etelä-Pohjanmaan sparrausohjelmaan valittiin 15 yritystä

Etelä-Pohjanmaan sparrausohjelman tavoite on tarjota uusia toimintamalleja ja luoda verkostoja, joiden avulla yrittäjät voivat parantaa oman liiketoimintansa kasvunäkymiä Etelä-Pohjanmaan Kasvupolku –sparrausohjelmaan valittiin mukaan 15 yritystä.

Etelä-Pohjanmaan sparrausohjelman kumppanit ovat Accountor, Alavuden Kehitys, Etelä-Pohjanmaan kauppakamari, Etelä-Pohjanmaan liitto, Etelä-Pohjanmaan Yrittäjät, Ilmajoen kunta, I-Mediat, Into Seinäjoki, Järvi-Pohjanmaan Yrityspalvelu, Kauhajoen kaupunki, Kurikan kaupunki, Seinäjoen koulutuskuntayhtymä Sedu, Uusyrityskeskus Neuvoa Antava ja Viexpo.

Valitut yritykset ovat:

• Aamunusva, Seinäjoki
  • AuKon Service, Jalasjärvi
  • Järviseudun Pelletti, Alajärvi
  • Kauhajoen Kunnallislehti, Kauhajoki
  • Lakeuden Moniala, Koskenkorva
  • Mattokutomo Malla, Karvala
  • Nuuka Group, Jakkula
  • Pure Garden, Lehtimäki
  • Suomen Mallinnusmittaus, Seinäjoki
  • Sähköpalvelu Timonen, Lapua
  • Tmi Elina Rantamäki / VILLAge, Koskenkorva
  • Unique Branding, Seinäjoki
  • Vahva Fysio, Seinäjoki
  • WikliSoft, Lapua
  • Wirokit, Seinäjoki

Valinnat tehneen ohjelmakohtaisen tuomariston edustaja Tapio Seppä-Lassila sanoo, että hakeneiden yritysten liikeideat olivat uskottavia ja menestyksekkäästi testattuja asiakkaiden kanssa.

– Hakeneiden yritysten kypsyys tuntui olevan kautta linjan syvempi kuin vastaavissa ohjelmissa tavallisesti. Uskomme, että nekin yritykset, jotka tällä kertaa karsiutuivat, voidaan nähdä menestyksen tiellä, Seppä-Lassila täydentää.

Tuomaristo arvioi sparraukseen hakeneita yrityksiä kriteereillä: markkinapotentiaali, tiimi, kasvukyky ja näytöt. Kasvupolun tuomaristoon kuuluvat:

• Mauri Haapasaari, Alavuden kehitys
  • Jani Takamaa, Järvi-Pohjanmaan Yrityspalvelu
  • Niku Latva-Pukkila, Kauhajoen kaupunki
  • Petra Piironen, Etelä-Pohjanmaan kauppakamari
  • Timo Seppälä, Accountor Services
  • Tapio Seppä-Lassila, Into Seinäjoki
  • Timo Ranta, I-Mediat
  • Heikki Risikko, Etelä-Pohjanmaan Yrittäjät
  • Paula Jaakkola, Nordea

KASVUPOLULTA TUKEA LIIKETOIMINTAAN

Sparraukseen valitut yritykset saavat maksutonta sparrausta kahdessa tapahtumapäivässä sekä verkostoituvat alan tai alueen toimijoiden kanssa.

– Kasvu Openin konsepti on mahtava, olipa yritys sitten alussa tai jo täydessä vauhdissa. Asiantuntijasparraus antaa sellaista lisäarvoa, jota ei muualta saa, vakuuttaa sparrauksiin osallistunut yrittäjä Pasi Ainasoja, Natural Indigo Finland.

KASVUPOLKU-OHJELMAN KUMPPANIT

Kasvupolku®-ohjelman kumppanit yhdessä Kasvu Openin valtakunnallisten kumppanien kanssa mahdollistavat kasvuyrityksille maksuttoman sparrauksen.

LISÄTIEDOT

Vivi Pöntiö
Tuotanto, Kasvu Open
vivi.pontio@kasvuopen.fi

Kasvu Open tarjoaa monipuolisesti palveluja yrittäjille, joilla on kiikarissa liiketoiminnan kehittäminen ja kasvu. Kasvu Openin palveluiden ytimessä on liiketoiminnan sparraus.

Kasvu Openin valtakunnalliset kumppanit ovat: Nordea, Business Jyväskylä, If, Keski-Suomen Liitto, KPMG, KPY, Staffpoint Executive, Technopolis, Varma ja Yksityisyrittäjän säätiö.