Eteläpohjalainen nainen sai Lotossa 6+1 oikein: "En hetkeäkään ajatellut, että se voisin olla minä"

Eteläpohjalainen nainen sai kokea keväällä melkoisen yllätyksen, kun hän kuuli voittaneensa kestolotostaan 206 000 euroa. Huhtikuussa osunut voitto tuli Loton 6+1-tuloksella.

Voittoviikonloppuna nainen ei vielä juhlinut, mutta kävi kyllä samassa kaupassa, johon oli voittokuponkinsa jättänyt.

– Näin kaupassa kyltin, että "Meillä voitettiin Lotosta 206 390,80 euroa." Ajattelin, että ihanaa että joku on voittanut. En hetkeäkään ajatellut, että se voisin olla minä, voittaja muistelee.

Elämä jatkui normaaleilla raiteillaan, eikä nainen kiirehtinyt tositteen tarkistamista.

– Minulla on ollut vuosikausia kymmenen viikon kestolotto voimassa ja tarkistan tositteet vasta, kun kymmenen viikkoa on kulunut. Olen niin tottunut kymmenen viikon jälkeiseen "Ei voittoa"-ilmoitukseen, että en edes ajatellut että olisin voinut voittaa, hän kertoo.

Nainen meni kuitenkin tällä kertaa tarkistuttamaan pelejään päivämääräsekaannuksesta johtuen jo ennen kuin kymmenen viikkoa oli kulunut.

– Kuponkeja tarkistanut myyjä joutui pyytämään toisen myyjän paikalle. Sitten minulle ilmoitettiin, että olen saanut suurvoiton ja minun pitää soittaa Veikkauksen asiakaspalveluun. Vielä silloinkin ajattelin, että olin voittanut tuhat tai pari tuhatta euroa, voittaja muistelee.

Nainen käveli parkkipaikalle autoonsa ja soitti kädet täristen Veikkauksen asiakaspalveluun. Selvisi, että voittosumma olikin yli 206 000 euroa.

Voittaja kertoo olevansa helpottunut, kun enää ei tarvitse jännittää voittotositteen kanssa.

– Säilytin sitä hyllyn päällä painon alla, jotta se ei ilmavirran mukana lentäisi mihinkään.

Voittaja aikoo hankkia rahoilla itselleen ainakin uuden asunnon.

"Kyllä minulle Eurojackpotin päävoittokin kelpaisi"

Loton 6+1-tuloksessa on suurin osa numeroista oikein, mutta täysosuman tuova seitsemäs varsinainen numero puuttuu rivistä. 6+1-tuloksellakin voi voittaa suuria summia, mutta yleensä ero päävoittoon on kuitenkin selvä. Kierroksella 18/2018 yhdellä Loton täysosumalla olisi voittanut 6,5 miljoonaa euroa, mutta täysosumia ei sillä viikolla löytynyt.

– Hetkellisesti ajattelin, että voi kun se yksi numero olisi vielä osunut, voittaja sanoo, mutta kertoo kuitenkin olevansa tyytyväinen voittoonsa.

– Kyllä minulle silti se Eurojackpotin päävoittokin kelpaisi, hän lisää.

Päävoitosta edelleen unelmoiva voittaja aikoo lotota myös jatkossa.

– Mietin, että pitäisikö minun ottaa nyt tämä voittanut rivi vakiorivieni joukosta pois. Kaverini kuitenkin muistutti, että se on edelleen yhtä todennäköinen rivi kuin kaikki muutkin.

Todennäköisyys saada Lotossa 6+1-tulos on noin 1:2,7 miljoonaan. Loton päävoiton todennäköisyys on 1:18,6 miljoonaan.

Veikkauksen julkaisemia haastatteluja tehdään vain voittajien luvalla ja ne julkaistaan voittajien hyväksymässä muodossa. Voittaminen arvontapeleissä perustuu yksinomaan sattumaan.

Kenosta 200 000 euron voitot Ylivieskaan ja Euraan17.7.2018 16:11Tiedote

Veikkauksen Kenosta on tullut viime päivinä suuria voittoja. Sunnuntaina euralaispelaaja voitti ilta-arvonnassa euron panoksella 200 000 euron voiton Kenon tasolta 10. Hän oli tehnyt kahden viikon kestopelinä kaksi euron riviä Veikkaus.fi :ssä. 200 000 euron voitto saatiin Kenosta myös maanantaihin, kun Ylivieskan Sale Kaisaniemeen jätetty peli toi euron panoksella voiton ilta-arvonnasta Kenon tasolta 10. Ylivieskassa tehdyssä pelissä oli kolme euron panoksella tehtyä riviä.