EUR 90 million funding agreement in total to DNA from European Investment Bank for building a 5G network

DNA has agreed during the autumn and winter on funding agreement for a total investment of EUR 90 million with the European Investment Bank (EIB). The agreement consists of two parts, the EUR 50 million instalment agreed already on autumn, and a supplementary instalment of EUR 40 million confirmed today. The agreement was signed by Vice President Alexander Stubb of the EIB and CEO Jukka Leinonen of DNA. The loan will principally be used for DNA’s investments in the 5G network.

DNA invests more than EUR 130 million in modern and competitive telecommunications connections each year to serve the growing communications needs of consumers, corporate customers and society as a whole. The loan agreed with the European Investment Bank will principally be used for the building of a 5G network. At the same time, the funding will be used to continuously increase the capacity of the 4G network, which will still remain the dominant technology in Finland for several years.

“In 2018, DNA’s customers used the largest amount of mobile data per subscription in the world*. We want to keep enabling the growth of mobile data use and maintain our service level also in the future. The internet of things will mean that more and more devices are connected to the network and in addition, video traffic will increase even further. The 5G network will accelerate these developments even more”, DNA’s CEO Jukka Leinonen comments.

DNA has been preparing its mobile communication network for the 5G era since 2016. Early this year, DNA opened a 5G network in Helsinki. The network, covering the city centre in the first phase, will be expanded when devices with 5G support become generally available. Currently, DNA is also in the process of piloting the Fixed Wireless Access 5G technology in Vantaa. First to benefit from the 5G network are the detached-home residents and businesses without access to a fast optical fibre connection.

*Tefficient report: https://tefficient.com/more-data-always-for-more-it-happens

Further information:

Jukka Leinonen, CEO, DNA Plc, tel. +358 44 044 1000, jukka.leinonen@dna.fi
Jaakko Happo, Head of Treasury, DNA Plc, tel. +358 44 044 8018, jaakko.happo@dna.fi
DNA Corporate Communications, tel. +358 44 044 8000, viestinta@dna.fi

Images

About DNA Oyj

DNA is a Finnish telecommunications group providing high-quality voice, data and TV services for communication, entertainment and working. DNA is Finland's largest cable operator and the leading pay TV provider in both cable and terrestrial networks. Our mission is to provide products and services that make our private and corporate customers' lives simple. As a telecommunications operator, DNA plays an important role in society by providing important communication connections and by enabling digital development. In 2018, our net sales were EUR 912 million and our operating profit EUR 139 million. DNA has more than 4 million subscriptions in its fixed and mobile communications networks. The Group also includes DNA Store, Finland's largest retail chain selling mobile phones. DNA shares are listed on Nasdaq Helsinki Ltd. For further information, visit www.dna.fi or follow us on Twitter @DNA_fi and Facebook.

Subscribe to releases from DNA Oyj

Subscribe to all the latest releases from DNA Oyj by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from DNA Oyj

DNA selvitti: Lähes kaikki lasten puhelimet ovat älypuhelimia ja niiden käytöstä on sovittu pelisäännöt7.8.2019 08:00:00 EESTTiedote

Koulutiellä on jälleen joukoittain uusia ekaluokkalaisia, joiden mielessä pyörii – kaiken muun uuden muistettavan ja opittavan lisäksi – se repussa tai taskussa huomiota vaativa uusi puhelin. Tyypillisimmin lapselle hankitaan ensimmäinen oma puhelin juuri kouluunmenon kynnyksellä, mutta Lähes puolet lapsista on käyttänyt älypuhelinta jo sitä aiemmin ja lähes kaikilla ala-asteikäisillä on sovittuna kännykkään liittyviä pelisääntöjä. Muun muassa tällaista käy ilmi DNA:n teettämästä koululaistutkimuksesta.

Takaisin arkirytmiin – DNA ja SOS-Lapsikylä modernisoivat kahdeksan klassikkosatua yhteisiin perhehetkiin5.8.2019 10:00:00 EESTTiedote

DNA:n ja SOS-Lapsikylän Satuillaan-kampanjassa tunnetut klassikkosadut tuodaan nykypäivään modernisoituina versioina. Tavoitteena on mahdollistaa lapsille ja vanhemmille yhteisiä hetkiä satujen parissa ja muistuttaa satujen tärkeydestä osana lapsen kehitystä. Kampanjan aikana julkaistaan kahdeksan modernisoitua klassikkosatua äänikirjoina ja teksteinä.