Eurojackpotista 90 miljoonan euron hyperpotti Suomeen - myös 3,5 miljoonan osuma Suomeen

Eurojackpotin 90 miljoonan euron potti päätyi perjantai-illan arvonnassa Suomeen (kierros 6/2018). Voitto on Suomen neljästoista Eurojackpotin täysosuma. Suomeen saatiin nyt ensimmäistä kertaa suurin mahdollinen eli 90 miljoonan euron potti. Pelin maksimipotti on aiemmin jaettu vain kaksi kertaa: kerran Saksaan ja kerran Tšekkiin. Suomen Eurojackpot-miljonäärien lukumäärä ylitti jo 50, sillä myös toisessa voittoluokassa tuli osuma Suomeen, ja sillä voittaa 3,5 miljoonaa euroa.

- Uskomatonta, hienoa, upeaa, mahtavaa! Lottovoiton lisäksi on myös Eurojackpot-voitto syntyä Suomeen, hehkuttaa haaveilupelien liiketoimintaryhmän johtaja Anu Kytö Veikkauksesta.

Viime vuonna Eurojackpotia pelattiin Suomessa noin 214 miljoonalla eurolla.

- Meillä on ollut voitoissa todella hyvä tuuri sekä niiden lukumäärässä että voittosummissa. Suomeen tulleiden päävoittojen keskiarvo on huikeat 42 miljoonaa euroa, kertoo Anu Kytö.

Edellisen kerran täysosuma tuli Suomeen 20.10. kierroksella 42/2017, jolloin savonlinnalainen nettipelaaja voitti 41 570 496,90 euroa.

Suomella oli satumaista onnea myös alemmissa voittoluokissa. Toisen voittoluokan kahdeksasta osumasta yksi tuli Suomeen, ja sillä voittaa 3 520 586,10 euroa. Muut 5+1-tulokset löytyivät Saksasta (5), Kroatiasta ja Norjasta.

Suomen kolmen suoran täydensi kolmas voittoluokka, jossa osumia löytyi yhdeksän kappaletta. Voitto-osuus on 167 963,80 euroa, ja Suomen lisäksi osumia löytyi Saksasta (5), Tanskasta, Sloveniasta ja Unkarista.

Voittopaikkakunta kerrotaan lauantaina aamulla

Nyt jättipotti ehti kasvaa kymmenen viikon ajan, ja se saavutti täyden mittansa jo viime perjantain arvontaan. Tämä kasvatti toisen voittoluokan osumille jaettavan summan noin 28 miljoonaan euroon.

Edellinen täysosuma löytyi kierroksella 20. marraskuuta (kierros 47/2017), jolloin 10 miljoonan euron potti meni Saksaan.

Veikkaus tiedottaa voittopaikkakunnan lauantaina noin kello 9.

Eurojackpotin oikea rivi (kierros 6/2018) on 7, 8, 24, 34, 46 sekä tähtinumerot 4 ja 8.

Voitto on Suomen kaikkiaan neljästoista Eurojackpotin täysosuma. Niiden yhteenlaskettu voittosumma on jo noin 590 miljoonaa euroa.

Vuosina 2014 ja 2015 Suomeen tuli kolme täysosumaa ja vuosina 2013 ja 2016 kaksi. Viime vuonna täysosumia tuli Suomeen kolme. Perjantain voitto on tämän vuoden ensimmäinen täysosuma Suomeen.

Suomeen tulleet Eurojackpotin täysosumat aikajärjestyksessä:
90,0 M€ kierros 6/2018
41,6 M€ kierros 42/2017 Savonlinna
46,5 M€ kierros 27/2017 Tampere
87,0 M€ kierros 15/2017 Tampere (3 osuuden porukka)
10,0 M € kierros 19/2016 Espoo
19,4 M € kierros 3/2016 Tammisaari
38,9 M € kierros 36/2015 10 osuuden nettiporukka eri puolilla Suomea
46,1 M€ kierros 30/2015 Turku
23,3 M€ kierros 23/2015 Kotka
17,8 M€ kierros 52/2014 Jämsä (10 osuuden porukka)
61,2 M€ kierros 37/2014 Espoo