Euroopan ensimmäinen pelimusiikkiorkesteri tulee Suomesta – konsertoi Finlandia-talolla 20.9.

Euroopan ensimmäinen pelimusiikkiin erikoistuva ammattiorkesteri Game Music Collective järjestää debyyttikonserttinsa Finlandia-talolla ensi viikolla 20.9. Suomalainen pelimusiikin edelläkävijäorkesteri esittää tunnetuimpia kappaleita eri pelisarjoista, kuten Final Fantasy, Chrono Trigger, Kingdom Hearts ja Halo.

Pelimusiikki syntyi 1970-luvulla, josta lähtien sitä on esitetty erilaisissa kokoonpanoissa ympäri maailmaa. Pelimusiikkiin erikoistuvia ammattiorkestereita ei kuitenkaan maailmalla ole ollut kuin muutamia. Yksi näistä harvinaisuuksista on suomalainen Game Music Collective, joka on Euroopan ensimmäinen pelimusiikkiorkesteri.

Game Music Collectiven debyyttikonsertti Finlandia-talossa tarjoaa yleisölle elämyksellisen show’n suoraan rakastetuimpien pelien maailmasta. 20-henkinen orkesteri koostuu nuorista suomalaisista kansainvälistä uraa luovista huippumuusikoista ja täydentyy tarpeen mukaan kuorolla ja muilla vierailevilla tähdillä. Kokoonpano toimii livekonserttien lisäksi pelien studio-orkesterina ja tuottaa pelimusiikkivideoita.

Debyyttikonsertissa Finlandia-talolla soitetaan pelimusiikkia laajasti useista eri pelisarjoista kapellimestari Eero​ ​Lehtimäen​ johdolla. Musiikkia kuullaan mm. seuraavista pelisarjoista: Final Fantasy, Elder Scrolls, Chrono Trigger, Halo, Kingdom Hearts, Undertale, Secret of Mana ja Journey. Suomalaista pelimusiikkia kuullaan Angry Birds -pelistä, jonka soundtrack on noussut maailmalla kulttimaineeseen.

”Odotamme innolla Finlandia-talon debyyttikonserttia, josta tulee huikea elämys. On ilo järjestää konsertti juuri Finlandia-talossa, joka soveltuu mielestämme parhaiten juuri tämänkaltaiseen show-tapahtumaan”, kertoo yhtyeen kapellimestari Eero Lehtimäki.

Game Music Collectiven lisäksi Finlandia-talon vilkkaassa syksyssä nähdään mm. Jari Sillanpään, Laura Pyrrön, Hectorin, Rajattoman, Laura Voutilaisen ja Joseph Callejan konsertit.

Game Music Collectiven debyyttikonsertti Helsingin Finlandia-talolla keskiviikkona 20.9.2017 klo 19 eteenpäin. Liput 37 euroa Ticketmasterista.

Game​ ​Music​ ​Collective,​ tiedottaja Kiki​ ​Ylimutka +358 41 806 5053, info@weplaygamemusic.com

Finlandia-talo Oy, tapahtumakoordinaattori Ria Ahlström, +358 9 4024 428, ria.ahlstrom@finlandiatalo.fi

Kansainvälisesti palkittua suomalaista valokuvataidetta Finlandia-talossa25.4.2018 08:23Tiedote

Finlandia-talo valittiin Suomen EU-puheenjohtajakauden kokouspaikaksi27.3.2018 13:04Tiedote