Euroopan ensimmäinen pelimusiikkiorkesteri tulee Suomesta – konsertoi Finlandia-talolla 20.9.

Euroopan ensimmäinen pelimusiikkiin erikoistuva ammattiorkesteri Game Music Collective järjestää debyyttikonserttinsa Finlandia-talolla ensi viikolla 20.9. Suomalainen pelimusiikin edelläkävijäorkesteri esittää tunnetuimpia kappaleita eri pelisarjoista, kuten Final Fantasy, Chrono Trigger, Kingdom Hearts ja Halo.

Pelimusiikki syntyi 1970-luvulla, josta lähtien sitä on esitetty erilaisissa kokoonpanoissa ympäri maailmaa. Pelimusiikkiin erikoistuvia ammattiorkestereita ei kuitenkaan maailmalla ole ollut kuin muutamia. Yksi näistä harvinaisuuksista on suomalainen Game Music Collective, joka on Euroopan ensimmäinen pelimusiikkiorkesteri.

Game Music Collectiven debyyttikonsertti Finlandia-talossa tarjoaa yleisölle elämyksellisen show’n suoraan rakastetuimpien pelien maailmasta. 20-henkinen orkesteri koostuu nuorista suomalaisista kansainvälistä uraa luovista huippumuusikoista ja täydentyy tarpeen mukaan kuorolla ja muilla vierailevilla tähdillä. Kokoonpano toimii livekonserttien lisäksi pelien studio-orkesterina ja tuottaa pelimusiikkivideoita.

Debyyttikonsertissa Finlandia-talolla soitetaan pelimusiikkia laajasti useista eri pelisarjoista kapellimestari Eero​ ​Lehtimäen​ johdolla. Musiikkia kuullaan mm. seuraavista pelisarjoista: Final Fantasy, Elder Scrolls, Chrono Trigger, Halo, Kingdom Hearts, Undertale, Secret of Mana ja Journey. Suomalaista pelimusiikkia kuullaan Angry Birds -pelistä, jonka soundtrack on noussut maailmalla kulttimaineeseen.

”Odotamme innolla Finlandia-talon debyyttikonserttia, josta tulee huikea elämys. On ilo järjestää konsertti juuri Finlandia-talossa, joka soveltuu mielestämme parhaiten juuri tämänkaltaiseen show-tapahtumaan”, kertoo yhtyeen kapellimestari Eero Lehtimäki.

Game Music Collectiven lisäksi Finlandia-talon vilkkaassa syksyssä nähdään mm. Jari Sillanpään, Laura Pyrrön, Hectorin, Rajattoman, Laura Voutilaisen ja Joseph Callejan konsertit.

Game Music Collectiven debyyttikonsertti Helsingin Finlandia-talolla keskiviikkona 20.9.2017 klo 19 eteenpäin. Liput 37 euroa Ticketmasterista.

Game​ ​Music​ ​Collective,​ tiedottaja Kiki​ ​Ylimutka +358 41 806 5053, info@weplaygamemusic.com

Finlandia-talo Oy, tapahtumakoordinaattori Ria Ahlström, +358 9 4024 428, ria.ahlstrom@finlandiatalo.fi

Finlandia-talo on Helsingin monipuolisin kongressien ja tapahtumien keskus. Finlandia-talo toimii itsenäisenä osakeyhtiönä, joka kehittää ja tarjoaa asiakkailleen uusia ja aiempaakin monipuolisempia palvelutuotteita. 1.6.2006 organisaation muoto muuttui osakeyhtiöksi, jonka osakekannan omistaa kokonaan Helsingin kaupunki.

Finlandia-talon aurinkopaneelien asennus alkoi – ympäristöystävällisyys merkittävä markkinointivaltti koko Helsingille20.12.2016 08:31Tiedote

Kongressi- ja tapahtumakeskus Finlandia-talo Oy:n katolle tulevien aurinkopaneelien asennus on alkanut. Finlandia-talon katolle nostetaan tänään 180 aurinkopaneelia. Finlandia-talo on ensimmäisten tapahtumatalojen joukossa Euroopassa, jotka hyödyntävät aurinkoenergiaa tilojensa energiatarpeeseen. Ympäristöystävällisyys on merkittävä markkinointivaltti Finlandia-talolle ja koko Helsingille kilpailtaessa kongressien järjestäjien ja matkailijoiden suosiosta.

Finlandia-talo palkittiin erinomaisesta laadustaan ensimmäisenä pohjoismaisena kongressi- ja tapahtumatalona neljän tähden Recognised for Excellence –tunnustuksella2.12.2016 09:00Tiedote

Finlandia-talo sai Pohjoismaiden ensimmäisenä kongressi- ja tapahtumatalona kansainvälisesti arvostetun neljän tähden Recognised for Excellence –tunnustuksen. European Foundation for Quality Management myönsi 1.12.2016 tunnustuksen erinomaisesti tehdystä laatutyöstä koko yrityksen toiminnassa ja palveluissa. Euroopassa on vain muutama kongressitalo joka on yltänyt samaan luokitukseen. Eri aloilla toimivia yrityksiä verrataan kansainvälisen EFQM-laatukriteeristön pohjalta ja tulokset pisteytetään. Suomessa tunnustuksia on annettu vuodesta 2011 lähtien ja vastaavan tunnustuksen on saanut vain 14 yritystä.

Finlandia-talo siirtyy aurinkosähköön – ensimmäisten kongressitalojen joukossa Euroopassa17.10.2016 11:19Tiedote

Kongressi- ja tapahtumakeskus Finlandia-talo Oy:n katolle asennetaan aurinkopaneelit kuluvan vuoden loppuun mennessä. Finlandia-talo on ensimmäisten tapahtumatalojen joukossa Euroopassa, joka hyödyntävät aurinkoenergiaa tilojensa energiatarpeeseen. Päätös aurinkopaneelien asentamisesta on jatkoa Finlandia-talon pitkäjänteiselle panostukselle energiatehokkuuteen ja ympäristöystävällisyyteen. Samoin se vahvistaa entisestään Finlandia-talon kilpailuasemaa kansainvälisten kongressien järjestäjänä.

Zika-virus siirsi kansainvälisen suurtapahtuman Suomeen ja Finlandia-taloon27.6.2016 10:34Tiedote

Kansainvälinen ICANN-tapahtuma käynnistyy tänään Finlandia-talossa. Finlandia-talossa järjestetään kansainvälinen internetin hallintaa käsittelevä ICANN-kokous 27. - 30.6.2016. Kokoukseen arvioidaan osallistuvan noin 1000 - 1500 vierasta yli sadasta maasta. ICANNin piti alunperin järjestää Panamassa, mutta Zika-viruksen aiheuttama uhka johti kokouksen siirtämiseen lyhyellä varoitusajalla Suomeen ja Finlandia-taloon. Helsinki kilpaili loppumetreillä Prahan kanssa kokouksen isännyydestä.