Euroopan johtaviin sähköpotkulautayrityksiin lukeutuva TIER lanseeraa tänään Helsingissä – toimintaa nyt kaikissa Pohjoismaissa

EMBARGO 28.3. klo 00:01. - TIER käynnisti toimintansa Suomessa tänään: ensimmäiset sähköpotkulaudat löytyvät nyt Helsingin kaduilta ja ovat kaikkien käytettävissä. - 18 Euroopan kaupunkiin laajentunut TIER, toimii nyt Suomen lanseerauksen myötä kaikissa Pohjoismaissa.

Berliinistä lähtöisin oleva sähköpotkulautayritys TIER (www.tier.app) avasi tänään toimintansa Helsingissä. Suomeen laajeneminen tarkoittaa, että TIER toimii nyt kaikissa Pohjoismaissa sekä Belgiassa, Dubaissa, Espanjassa, Portugalissa, Ranskassa, ja Sveitsissä. Ensimmäiset potkulaudat ilmestyivät Helsinkiin viime yön aikana.

"Tuomme Helsinkiin itsenäisen ja vastuullisen tavan kulkea esimerkiksi työmatkat. Palvelumme vähentää liikenneruuhkia ja tuo täysin uudenlaisen ulottuvuuden kaupunkilaisten liikkumiseen", kommentoi TIER:llä uusista markkinoista vastaava Philipp Haas.

Sähköpotkulaudan voi ottaa käyttöön 1€ avausmaksua vastaan. Minuutille hintaa kertyy 15 senttiä ja potkulaudan voi perille päästyään jättää minne tahansa. Niille ei siis ole osoitettuja asemia kuten vaikkapa kaupunkipyörille tai -autoille. Palveluun liittyminen ja vapaiden potkulautojen löytäminen tapahtuu applikaation avulla, johon rekisteröityminen on ilmaista.

Vastikään 25 miljoonan euron rahoituksen nostanut TIER on yksi rajusti kiihtyvän ja kilpaillun sähköpotkulautamarkkinan johtavista yrityksistä. Se pyrkii erottautumaan paitsi toimivimpana palveluna myös aktiivisimpana keskustelijana. TIER haluaa ylläpitää aktiivista dialogia sekä kaupungin viranomaisten että asukkaiden kanssa, jotta sähköpotkulaudoilla liikkumisesta saadaan paikallisesti mahdollisimman mutkatonta ja vastuullista. Helsingin lisäksi TIER:n sähköpotkulaudat löytyvät seuraavista kaupungeista: Basel, Brysseli, Kööpenhamina, Dubai, Göteborg, Linz, Lissabon, Lund, Lyon, Madrid, Malmö, Oslo, Palma de Mallorca, Pariisi, Sant Cugat, Tukholma ja Wien.

Bodo Von Braunmühl
bodo.braunmuehl@tier.app