Euroopan lapsiasiavaltuutetut Helsingissä

Euroopan lapsiasiavaltuutetut aloittavat tiistaina kolmipäiväisen vuosikokouksensa Helsingissä. Kokouksessa lapsiasiavaltuutetut pyrkivät löytämään yhteisen kannan seksuaalikasvatuksen edistämiseen Euroopassa.

Kokoukseen osallistuu yhteensä 37 maata. Kokouksen yhteydessä lapsiasiavaltuutetut tutustuvat muun muassa Suomen varhaiskasvatukseen ja perusopetukseen sekä nauttivat koululounaan.

Tiistaina illalla Suomen lapsiasiavaltuutettu Tuomas Kurttila tarjoaa kokousdelegaatioille Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlan kunniaksi illallisen.

Kurttila toimii Euroopan lapsiasiavaltuutettujen kattojärjestön (The European Network of Ombudspersons for Children, ENOC) puheenjohtajana Helsingin kokouksesta alkaen.

Vapaudenkatu 58 A, 3. krs

0295 16001http://www.lapsiasia.fi/

Suomen ja Venäjän lapsiasiavaltuutetut tapasivat Helsingissä – Уполномоченные по правам ребенка России и Финляндии встретились в Хельсинки23.5.2017 14:00Tiedote

Suomen lapsiasiavaltuutettu Tuomas Kurttila ja Venäjän lapsiasiavaltuutettu Anna Kuznetsova ovat tavanneet Helsingissä ja keskustelleet yhteistyön kehittämisestä lapsuutta koskevissa asioissa. Suomen vierailullaan lapsiasiavaltuutettu Anna Kuznetsova tutustui Ensi- ja turvakotien liiton toimintaan ja Vantaan turvakotiin. Lisäksi vierailun aikana kuultiin lastensuojelun kehittämisestä ja maahanmuuttajataustaisille perheille suunnatusta tiedosta Suomen lastensuojelusta Lastensuojelun Keskusliitossa järjestämässä tapaamisessa. Tämä oli aihe, josta Anna Kuznetsova oli erityisen kiinnostunut. Venäjän lapsiasiavaltuutettu sai kuulla myös Väestöliiton uusimmista tutkimuksista, metodeista ja tuloksista. Lapsiasiavaltuutettu Anna Kuznetsova vieraili lisäksi Ressun peruskoulussa tarkoituksena tutustua erityisesti kouluterveydenhuoltoa koskeviin käytäntöihin. Anna Kuznetsovalle oli myös järjestetty mahdollisuus vierailla Töölön neuvolassa. Lapsiasiavaltuutettu sai matkansa aikana erikoisen lahjan