Euroopan lapsiasiavaltuutetut Helsingissä

Euroopan lapsiasiavaltuutetut aloittavat tiistaina kolmipäiväisen vuosikokouksensa Helsingissä. Kokouksessa lapsiasiavaltuutetut pyrkivät löytämään yhteisen kannan seksuaalikasvatuksen edistämiseen Euroopassa.

Kokoukseen osallistuu yhteensä 37 maata. Kokouksen yhteydessä lapsiasiavaltuutetut tutustuvat muun muassa Suomen varhaiskasvatukseen ja perusopetukseen sekä nauttivat koululounaan.

Tiistaina illalla Suomen lapsiasiavaltuutettu Tuomas Kurttila tarjoaa kokousdelegaatioille Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlan kunniaksi illallisen.

Kurttila toimii Euroopan lapsiasiavaltuutettujen kattojärjestön (The European Network of Ombudspersons for Children, ENOC) puheenjohtajana Helsingin kokouksesta alkaen.

Vapaudenkatu 58 A, 3. krs

Lapsiasiavaltuutetun toimisto: ”Ei väärinkäytöksiä”17.12.2018 13:48Tiedote

Lapsiasiavaltuutetun toimisto on saanut perjantaina oikeusministeriöltä valmistuneen tarkastusraportin luonnoksen. Suoritettu tarkastus on koskenut lapsiasiavaltuutettu Tuomas Kurttilan vuoden 2018 taksilaskuja, taksinkäytön syitä sekä työtehtäviä tai tehtäviä, joihin taksin käyttö liittyy sekä perustetta muun kuin julkisen tai edullisemman kulkuneuvon valinnalle. Oikeusministeriö toteaa, että ”Kurttilan antamien tietojen pohjalta tehdyssä selvityksessä ei tullut esiin väärinkäytöksiä”.