Euroopan lapsiasiavaltuutetut Helsingissä

Euroopan lapsiasiavaltuutetut aloittavat tiistaina kolmipäiväisen vuosikokouksensa Helsingissä. Kokouksessa lapsiasiavaltuutetut pyrkivät löytämään yhteisen kannan seksuaalikasvatuksen edistämiseen Euroopassa.

Kokoukseen osallistuu yhteensä 37 maata. Kokouksen yhteydessä lapsiasiavaltuutetut tutustuvat muun muassa Suomen varhaiskasvatukseen ja perusopetukseen sekä nauttivat koululounaan.

Tiistaina illalla Suomen lapsiasiavaltuutettu Tuomas Kurttila tarjoaa kokousdelegaatioille Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlan kunniaksi illallisen.

Kurttila toimii Euroopan lapsiasiavaltuutettujen kattojärjestön (The European Network of Ombudspersons for Children, ENOC) puheenjohtajana Helsingin kokouksesta alkaen.

Vapaudenkatu 58 A, 3. krs

0295 16001http://www.lapsiasia.fi/