X Pakka Oy

EUROOPAN SUURIN SEIKKAILUTORNI AVAUTUU KALAJOELLA 17.6.2016

Euroopan suurin seikkailutorni X-Tower on 32 metriä korkea. Vapaapudotuksen, hypyn tuntemattomaan ja seinäkiipeilyn lisäksi tämän kymmenkerroksisen kerrostalon korkuisen tornin huipulta lähtee 330 metrin mittainen vaijeriliuku.

Euroopan suurimman seikkailutornin X-Towerin huippu siintää 32 metrin korkeuksissa Kalajoen hiekkasärkkien yläpuolella. Idea tornista syntyi parista pylväästä ja vaijerista. Alkuperäisenä tavoitteena oli tehdä mahdollisimman pitkä vaijeriliuku. Pienen tutkimustyön ja parin messumatkan jälkeen suunnitelma sai suuremmat mittasuhteet.

- Ajatus turposi kuin pullataikina, Seikkailupuisto Pakan seikkailujohtaja Timo Priuska hymyilee.

Lopputuloksena on kolme seinäkiipeilyreittiä ja 20 metrin korkeudessa oleva lava, jolta seikkailijat voivat tehdä vapaapudotuksen tai hypyn tuntemattomaan. Kymmenkerroksisen talon korkuisen tornin ylimmältä lavalta lähtee 330 metrin pituinen vaijeriliuku yli dyynien, kohti merta.

Kalajoen hiekkasärkkien ainutlaatuisuus on ollut tärkeä lähtökohta kaikille päätöksille.

- Seikkailutorni on räätälöity juuri tähän maisemaan, puiston seikkailupäällikkö Tuomo Priuska sanoo.

Puistoon avautui tänä keväänä myös kolme uutta seikkailurataa. Yhteensä kolmentoista radan kokonaisuus ja Euroopan suurin seikkailutorni X-Tower ovat vastauksia asiakkaiden toiveisiin.

- Meidän kaikki laitteet toimivat kaurapuurolla ja nipistelevät vatsanpohjasta sopivalla tavalla, isä ja poika Priuska kiteyttävät Seikkailupuisto Pakan tarjonnan.

Katso video X-Tower -vaijeriliu'usta.

Median edustaja, olet tervetullut tutustumaan puistoon ja seikkailutorniin perjantaina 17.6.2016. Puisto on auki klo 11-18, esittelemme tornia tarkemmin lehdistölle klo 14 ja vietämme sen avajaisia klo 15. Jos sinulla on erityistoiveita, ota meihin yhteyttä.

Seikkailujohtaja Timo Priuska 044-2006671
Seikkailupäällikkö Tuomo Priuska 040-5340837

X Pakka Oy
Aaltosenkatu 27-29

Seikkailupuisto Pakka sijaitsee Kalajoen hiekkasärkillä. Puistossa on tekemistä kaiken ikäisille ja tasoisille seikkailijoille. Seikkailuratoja on yhteensä kolmetoista, joista kolme on tämän vuoden uutuuksia. Perjantaina 17.6. puistossa aukeaa Euroopan suurin seikkailutorni X-Tower.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi