Eurooppalaisen Suomen toiminnanjohtaja Aku Aarva valittu European Movement Internationalin hallitukseen

European Movement International on suurin eurooppalaisten järjestöjen yleiseurooppalainen verkosto. Se toimii 34 maassa ja kattaa 38 kansainvälistä yhdistystä, jotka kokoavat yhteen Euroopan kansalaisyhteiskunnan, liike-elämän, ammattiliitot, kansalaisjärjestöt, poliittiset puolueet, paikallisviranomaiset ja korkeakoulut. Yli 70 vuotta sitten perustettu järjestö kannattaa eurooppalaista yhteistyötä ja integraatiota, joka perustuu rauhan, demokratian, vapauden, solidaarisuuden, tasa-arvon, ikeudenmukaisuuden, ihmisoikeuksien kunnioittamise ja oikeusvaltion periaatteisiin.

”Olen onnellinen ja kiitollinen saamastani laajasta ja Euroopan läpileikkaavasta luottamuksesta toimia European Movement International hallituksessa tulevalla kaudella. EMIn rooli eurooppalaisten arvojen puolustajana ja kansalaisyhteiskunnan keskeisenä yhteenkokoajana on kriittisen tärkeä tulevien vuosien aikana, kun jatkamme dialogia Euroopan tulevaisuudesta. Minulle on kunnia antaa oma panokseni tälle työlle”, toteaa European Movement Internationalin hallitukseen valittu Aku Aarva.

Aarva muistuttaa, että kansalaisyhteiskunnan on oltava voimakkaasti läsnä vuoden 2021 alussa käynnistyvässä Euroopan tulevaisuutta käsittelevässä konferenssissa ja European Movement International ja sen kansallinen jäsenjärjestö Eurooppalainen Suomi ovat luonnollisia keskustelun vetureita Suomessa ja Euroopassa. Ilman kansalaisten vahvaa osallisuutta ja hyväksyntää koko eurooppalaiselta projektilta putoaa pohja.

European Movement Internationalin hallitus muodostuu puheenjohtajasta, rahastonhoitajasta, kuudesta varapuheenjohtajasta ja 12 hallituksen jäsenestä. Vuosikokous valitsi järjestön puheenjohtajaksi europarlamentaarikko Eva Maydellin (EPP). Koko hallituksen kokoonpano on nähtävissä European Movement Internationalin verkkosivuilta.

European Movement International on suurin eurooppalaisten organisaatioiden yleiseurooppalainen verkosto. Se toimii 34 maassa ja kattaa 38 kansainvälistä yhdistystä, jotka kokoavat yhteen Euroopan kansalaisyhteiskunnan, liike-elämän, ammattiliitot, kansalaisjärjestöt, poliittiset puolueet, paikallisviranomaiset ja korkeakoulut.

Lisätietoja:

Jesse Jääskeläinen