EVAn ekonomisti vaihtuu – Sanna Kurronen Suomen Pankkiin

EVAn ekonomisti vaihtuu. Nykyinen ekonomisti Sanna Kurronen siirtyy Suomen Pankin Rahapolitiikka- ja tutkimusosastolle vanhemmaksi ekonomistiksi syyskuussa. EVA käynnistää uuden ekonomistin rekrytoinnin.
EVAn ekonomisti Sanna Kurronen. Kuva: Karoliina Paavilainen / EVA

”Olen EVAn ekonomistina päässyt laajasti ottamaan kantaa ajankohtaisiin talouden kysymyksiin. Olen halunnut parantaa suomalaisten ymmärrystä markkinataloudesta ja ehdottaa ratkaisuja kilpailun parantamiseksi. Suomen Pankissa siirrän huomioni Suomen rajojen ulkopuolelle ja pureudun kansainvälisen talouden ja raaka-ainemarkkinoiden ajankohtaisiin kysymyksiin.”, sanoo Sanna Kurronen.

EVAn johtaja Emilia Kullas kiittää lämpimästi Kurrosen työstä EVAn ekonomistina.

Kurronen on ottanut laaja-alaisesti kantaa suomalaisen yhteiskunnan tärkeisiin kysymyksiin. Hän on muun muassa perannut sitkeän työttömyyden syitä sekä osoittanut polttoaineiden hinnannousun tukipolitiikan haittoja.

”Sanna Kurronen on ansioitunut ekonomisti ja napakka yhteiskunnallinen keskustelija. Koko EVAn tiimi toivottaa hänelle parhainta menestystä tehtävissä Suomen Pankissa,”, sanoo EVAn johtaja Emilia Kullas.

Kurrosen viimeinen työpäivä EVAssa on 31.8.

EVAn ekonomisti Sanna Kurronen. Kuva: Karoliina Paavilainen / EVA