Exilion

Exilion myi merkittävän toimistokiinteistön Keilaniemessä Deutsche Asset Managementin hallinnoimalle rahastolle

Exilion Management Oy:n hallinnoima Exilion Real Estate I Ky on tänään saattanut päätökseen kaupan Keilaniemessä sijaitsevasta, entisenä Nokian pääkonttorina tunnetun kahden toimistorakennuksen ja pysäköintitalon kiinteistöstä. Kaupassa on sovittu kiinteistöyhtiön koko osakekannan myymisestä noin 164 miljoonalla eurolla Deutsche Asset Management:n hallinnoimalle rahastolle. Kauppahinta vastaa noin 4,65 prosentin alkutuottovaatimusta.

Kaupan kohteena oleva Kiinteistö Oy Espoon Keilalahden ABCD-talot omistaa Espoon Keilaniemessä, osoitteessa Keilalahdentie 2–4 sijaitsevan kiinteistön ja sillä sijaitsevat kaksi, vuonna 1996 ja 1997 rakennettua toimistorakennusta sekä pysäköintitalon.

Toimistorakennuksien vuokrattava pinta-ala on yhteensä noin 31 000 m². Pysäköintitalossa on noin 1 250 autopaikkaa, joista 404 paikkaa on naapurikiinteistön käytössä. Kiinteistö on osa Exilionin vuonna 2012 Nokia Oyj:ltä hankkimaa kokonaisuutta, josta yksi toimistotalo myytiin 2014 AXA Real Estate:n hallinnoimalle rahastolle.

– Nyt toteutettu myynti on luonteva osa Exilionin kiinteistöportfolion muokkausta. Sijoitus kiinteistöön on ollut kokonaisuudessaan erinomainen. Samalla olemme tyytyväisiä löytäessämme kiinteistölle luotettavan ja vahvan uuden omistajan, joka jatkaa kohteen kehittämistä yhdessä käyttäjien kanssa, Exilion yhtiöiden toimitusjohtaja Ari Talja sanoo.

Catella Property Oy ja Asianajotoimisto Aleksandra Oy toimivat Exilionin neuvonantajina transaktiossa.

Toimitusjohtaja Ari Talja, p. 050 5700 796

Exilion
Mannerheimintie 20 B, 6krs.

Toimitusjohtaja Ari Talja, p. 050 5700 796http://www.exilion.fi

Exilion on suomalaisten instituutioiden omistama kiinteistösijoitusten hallinnointiin erikoistunut yhtiö. Yhtiö hallinnoi pääkaupunkiseudun toimitilakohteisiin sijoittavaa Exilion Real Estate 1 -kommandiittiyhtiötä, Turussa Hansakorttelin kauppakeskusta hallinnoivaa Kauppakeskus Hansa -kommandiittiyhtiötä sekä hotelleihin sijoittavaa Exilion Asemahotellit kommandiittiyhtiötä. Exilionin kiinteistöjen markkina-arvo on noin 560 miljoonaa euroa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Exilion