F1 - Suomalaisten F1-ajajien matkassa on perusteellinen pureutuminen suomalaismenestyjiin F1-huipulla

Lähde suomalaisten F1-kuskien mukaan matkalle, jossa luvassa on takuuvarmasti ainutkertaisia muistumia kaukaa viime vuosituhannelta tähän päivään asti.

Kansi_hires

Suomalaiset F1-kuljettajat ovat mässäilleet Grand Prix -voitoilla jo viidellä vuosikymmenellä. Ensimmäisen hankki Keke Rosberg 1982 ja viimeisimmät on tuonut sitten Valtteri Bottas. Toistaiseksi viisi kautta on myös huipentunut suomalaisiin mestaruusjuhliin.

Legendaarinen suomalaisreportteri Heikki Kulta on tehnyt oman safarinsa maailman vauhdikkaimman huippu-urheilun varikkoviidakoihin. Kulta on henkilökohtaisesti tuntenut hyvin kaikki lähtöruudukkoon asti päässeet suomalaiskuskit Leo Kinnusesta Valtteri Bottakseen. Uutuuskirja kaivaa heidän uravaiheidensa ohella esiin myös, miten kansainvälisesti itsekin ansioitunut toimittaja on ollut mukana matkassa.

Kuljettajien lisäksi kirja pureutuu myös muihin suomalaismenestyjiin F1-huipulla. Rankasti uurastaneet suomalaiset kuntovalmentajat ovat tietysti tässä keskiössä, kuten myös muut menestysbuumiin omilla tonteillaan merkittävästi vaikuttaneet huipputekijät. Keke ja Nico Rosberg ovat molemmat maailmanmestareita. Kulta haastatteli Kekeä ensi kerran vasta mestarina, mutta Nicon keralla kanssakäyminen alkoi jo viisivuotiaana tenavana.

Kirjassa selviää myös muun muassa, miten F1-selostamisesta omalaatuista taidettaan tehnyt Matti Kyllönen onnistui houkuttelemaan Keken tv-kommentaattoriksi.

Kirjan PDF on saatavilla heti ja painettu kirja 6.10.2021. Embargo 6.10.2021.

Tutustu kirjaan: www.readme.fi/kirja/f1-suomalaisten-f1-ajajien-matkassa/

Arvostelukappaleen tilaus ja haastattelupyynnöt: paivi.hertel@readme.fi

Kansi_hires

Someri − Jatkosodan saaritaistelu kesti 36 rajua tuntia, päättyen suomalaisten täydelliseen voittoon21.6.2022 13:00:00 EEST | Tiedote

Vuonna 2022 tulee kuluneeksi 80 vuotta Itämeren suurimmasta meritaistelusta sitten Ruotsinsalmen taistelun vuonna 1790. Ne molemmat myös käytiin osin samoilla, Kotkan eteläpuolisilla merialueilla ja samoilla päivämäärillä. Harri V. Hietikon kirjoittama ja Readme.fi:n kustantama Someri – Jatkosodan saaritaistelu on kertomus saaritaistelun ehdottomuudesta, suomalaisten sotilaiden ja sotilaskotisisarten rohkeudesta ja ihmiskohtaloista noiden dramaattisten tuntien aikana.