F1 - Suomalaisten F1-ajajien matkassa on perusteellinen pureutuminen suomalaismenestyjiin F1-huipulla

Lähde suomalaisten F1-kuskien mukaan matkalle, jossa luvassa on takuuvarmasti ainutkertaisia muistumia kaukaa viime vuosituhannelta tähän päivään asti.

Kansi_hires

Suomalaiset F1-kuljettajat ovat mässäilleet Grand Prix -voitoilla jo viidellä vuosikymmenellä. Ensimmäisen hankki Keke Rosberg 1982 ja viimeisimmät on tuonut sitten Valtteri Bottas. Toistaiseksi viisi kautta on myös huipentunut suomalaisiin mestaruusjuhliin.

Legendaarinen suomalaisreportteri Heikki Kulta on tehnyt oman safarinsa maailman vauhdikkaimman huippu-urheilun varikkoviidakoihin. Kulta on henkilökohtaisesti tuntenut hyvin kaikki lähtöruudukkoon asti päässeet suomalaiskuskit Leo Kinnusesta Valtteri Bottakseen. Uutuuskirja kaivaa heidän uravaiheidensa ohella esiin myös, miten kansainvälisesti itsekin ansioitunut toimittaja on ollut mukana matkassa.

Kuljettajien lisäksi kirja pureutuu myös muihin suomalaismenestyjiin F1-huipulla. Rankasti uurastaneet suomalaiset kuntovalmentajat ovat tietysti tässä keskiössä, kuten myös muut menestysbuumiin omilla tonteillaan merkittävästi vaikuttaneet huipputekijät. Keke ja Nico Rosberg ovat molemmat maailmanmestareita. Kulta haastatteli Kekeä ensi kerran vasta mestarina, mutta Nicon keralla kanssakäyminen alkoi jo viisivuotiaana tenavana.

Kirjassa selviää myös muun muassa, miten F1-selostamisesta omalaatuista taidettaan tehnyt Matti Kyllönen onnistui houkuttelemaan Keken tv-kommentaattoriksi.

Kirjan PDF on saatavilla heti ja painettu kirja 6.10.2021. Embargo 6.10.2021.

Tutustu kirjaan: www.readme.fi/kirja/f1-suomalaisten-f1-ajajien-matkassa/

Arvostelukappaleen tilaus ja haastattelupyynnöt: paivi.hertel@readme.fi

Kansi_hires

Tervetuloa Leipäkirjan julkistustilaisuuteen torstaina 7.10.2021 klo 9.00–10.3023.9.2021 09:00:00 EEST | Kutsu

Leivontakirja muuttaa myyttejä. Leivonta on helppoa, mukavaa ja kotoisaa puuhaa, jossa näkyy kädenjälki. Leivonta on noussut trendikkääksi ja herkulliseksi hyötyharrastukseksi 2020-luvulla. Leivontagurun Arja Elina Laineen LEIVONTA-kirja on konstailematon teos, josta saa perusteet ja opit onnistuneisiin leivonnaisiin. Kokeneempi leipoja saa kirjasta uusia ideoita ja hyödyllisiä vinkkejä leivontaan. Kirjassa on huomioitu erityisruokavalioita ja vegaanisuutta.

Paula Koivuniemi - Superladyn matkassa kertoo maamme ykkösartistin ainutlaatuisen tarinan9.9.2021 10:54:26 EEST | Tiedote

Uutuuskirja Paula Koivuniemi - Superladyn matkassa kertoo poikkeuksellisen menestyksekkäästä urasta läpi vuosikymmenien, mutta ennen kaikkea lahjakkaasta ihmisestä, jossa on monia erilaisia ja yllättäviä puolia. Paula on ollut niin hyvä jätkä, että hän on menestynyt poikkeuksellisen hyvin miehisessä maailmassa. Hän on ollut rohkeasti nainen. Lähes 300-sivuinen kirja tulee saataville myös äänikirjojen suoratoistopalveluihin.

Salpalinja suojasi Suomen – linnoituksen tarina ja merkitys koskettaa jokaista suomalaista24.8.2021 13:00:00 EEST | Tiedote

Nyt 80 vuotta Salpalinjan pääaseman rakentamisen jälkeen ilmestyneessä Terho Ahosen kirjassa kerrotaan linnoituksen tarina. Readme.fi:n kustantama Salpalinja – Suomen suoja on kattava kertomus Neuvostoliiton vastaisten rajojemme linnoittamisesta talvisodan jälkeen. Teos kansantajuistaa Salpalinjan synnyn syyt, rakentamisen, rakenteet ja sen vaikutukset aina tähän päivään asti. Salpalinjan perintö elää.