Fellowmind ostaa Softaidean ja vahvistaa asemaansa Suomen data- ja analytiikkamarkkinassa

Helsinki (FIN) / Barneveld (NL), 21. joulukuuta 2020 – Softaidea, suomalainen edistyksellisiin analytiikka- ja business intelligence- sekä liiketoiminnan suunnitteluratkaisuihin keskittynyt asiantuntijayritys, liittyy Fellowmindiin. Kauppa vahvistaa Fellowmindin asemaa Suomen data- ja analytiikkamarkkinassa, jossa yhtiö pyrkii johtavaksi pilvipohjaisten analytiikka-, BI- ja tekoälyratkaisujen tarjoajaksi. Softaidealla on vahva asiakaskunta tukku-, vähittäis- ja autokaupassa sekä jakelussa, tukien Fellowmindin näille toimialoille ja asiakkaille suunnattua tarjoomaa. Softaidea liittyy osaksi Fellowmindin suomalaista yhtiötä eCraftia.

“Liitymme innolla osaksi eCraftin tiimiä ja Fellowmind-konsernia”, kommentoi Petri Viljanen, Softaidean toimitusjohtaja. “Fellowmindin laaja kokonaistarjooma, joka kattaa Microsoft Dynamics 365- ja Azure-liiketoiminta-alustat sekä Qlik- ja Power BI -data-analytiikkaratkaisut, mahdollistaa entistä laajemmat palvelut ja liiketoimintahyödyt asiakkaillemme. Jatkamme myös edelleen Jedox-liiketoiminnan suunnitteluratkaisujen parissa. Fellowmind tarjoaa meille paitsi uusia kansainvälisiä mahdollisuuksia, mutta myös kyvyn hyödyntää kovatasoista osaamistamme entistä laajemmin. On hienoa päästä osaksi Fellowmind-perhettä.”

Emiel Putman, Fellowmindin toimitusjohtaja: “Data ruokkii voimakkaasti asiakkaidemme digitaalista muutosta. Datavetoinen liiketoiminta auttaa organisaatioita innovoimaan, sitouttamaan työntekijöitä ja asiakkaita sekä optimoimaan toimintaa tulevaisuutta silmällä pitäen. Olemme ylpeitä päästessämme toivottamaan Softaidean osaksi Fellowmind-tiimiä ja odotamme innolla yhdessä työskentelyä asiakkaidemme data-ja analytiikkahankkeiden parissa.

Ville Hemmilä, Suomen maajohtaja, eCraft part of Fellowmind: “Toivotan Softaidean kovatasoiset data- ja analytiikkaosaajat sekä tyytyväiset asiakkaat lämpimästi tervetulleiksi kasvavaan Fellowmind-perheeseemme. Tavoittelemme Suomessa voimakasta kasvua niin orgaanisesti kuin yritysostoin ja tämä kauppa on osa kasvustrategiamme. Yhdessä edistämme asiakkaidemme datavetoista liiketoimintaa ja autamme hyödyntämään dataa kaikessa päätöksenteossa.”

Yrityskaupan jälkeen Fellowmind työllistää 1 600 työntekijää yli 35 toimistossa kuudessa Euroopan maassa. Konsernin liikevaihto on 210 miljoonaa euroa. Kauppa on osa Fellowmindin kasvustrategiaa yhteistyössä FSN Capitalin kanssa, matkalla kohti Euroopan johtavan yrityksen asemaa Business Applications-, Cloud Infrastructure-, Data & Analytics- ja Modern Workplace -ympäristössä.

Fellowmind yhdistää ihmiset ja teknologian merkityksellisellä tavalla. Tulevaisuudessa yhä useampi kohtaaminen tapahtuu fyysisten kohtaamisten sijaan digitaalisesti. Yhtiön pyrkimyksenä on tehdä näistä kohtaamisista mahdollisimman intuitiivisia, henkilökohtaisia sekä merkityksellisiä uusimman teknologian sekä vahvan liiketoimintaymmärryksen keinoin. Vuonna 2005 perustettu Fellowmind on kasvanut yli 1 600 asiantuntijan yhtiöksi, joka toimii Saksassa, Hollannissa, Puolassa, Tanskassa, Ruotsissa ja Suomessa. Yhtiöllä on yli 210 miljoonan euron liikevaihto. Lue lisää: www.fellowmindcompany.com

Softaidea

Softaidea on liiketoiminnan ohjaamisen informaatioon erikoistunut asiantuntijayritys. Periaatteenamme on näyttää johtamista tukevaa liiketoimintatietoa, joka liittyy olennaisena osana yrityksen johtamisjärjestelmään. Toteutamme projektimme nopeasti ja tavoitteenamme on, että asiakas saa yhdistelemästämme informaatiosta hyötyä välittömästi. Lue lisää: http://softaidea.fi

About FSN Capital

FSN Capital on vuonna 1999 perustettu johtava pääomasijoitusneuvoja Pohjois-Euroopassa, jolla on yli 2,1 miljardia euroa hallinnassaan. FSN Capital Funds keskittyy tekemään harkittuja sijoituksia Pohjois-Euroopan alueelle toimiviin yrityksiin, joiden liikearvot ovat 50M€ - 300M€:n välillä. FSN Capital Funds on yrityksilleen vastuullinen kumppani, jonka työskentelymalli perustuu vahvaan yhteistyöhön portfolioyrityksien kanssa, erityisesti työntekijöihin, yhteistyökumppaneihin ja paikalliseen yhteisöön panostaen. Lue lisää: www.fsncapital.com

Softaidea Oy, toimitusjohtaja Petri Viljanen, p. 040 551 2020, petri.viljanen@softaidea.fi

eCraft Oy Ab, toimitusjohtaja Ville Hemmilä, p. 040 069 5345, ville.hemmila@ecraft.com

eCraft on IT- ja konsultointipalveluihin keskittynyt yritys, jonka palvelut kattavat digitaalisten liiketoimintaratkaisujen kokonaisuuden ml. toiminnanohjauksen ja asiakkuudenhallinnan, kenttätyön sovellukset, analytiikka- ja koneoppimispalvelut, sovelluskehityksen ja palvelumuotoilun sekä infrapalvelut.

Meillä työskentelee 360 asiantuntijaa, joiden osaamisessa yhdistyy asiakasymmärrys, uusin teknologia sekä dataosaaminen. eCraft on edelläkävijä Microsoft-ratkaisuissa sekä johtava Workday Adaptive- ja Qlik-konsultointitalo. Toimipisteemme sijaitsevat Espoossa, Tampereella, Vaasassa, Turussa, Jyväskylässä ja Malmössä.

eCraft kuuluu kansainväliseen Fellowmind Groupiin, joka on yksi Euroopan suurimpia digitaalisiin liiketoimintasovelluksiin keskittyneitä taloja. Yhteensä Fellowmindilla on 1600 asiantuntijaa Hollannissa, Saksassa, Ruotsissa, Tanskassa, Puolassa ja Suomessa. Lue lisää www.ecraft.com

Ruotsalainen DQC liittyy osaksi Fellowmind Groupia - Tarjoama Ruotsissa laajenee Microsoft Modern Workplace -ratkaisujen osalta26.11.2020 16:32:54 EETTiedote

GÖTEBORG (SE) / BARNEVELD (NL), 26. marraskuuta 2020 – Ruotsalainen Microsoftin moderni workplace -kumppani DQC liittyy Fellowmind-perheeseen. DQC:n myötä Fellowmind kasvattaa merkittävästi Ruotsin toimintojaan ja ryhtyy tarjoamaan DQC:n markkinoiden johtavia palveluita Microsoftin Modern Work -teknologioissa. DQC-tiimi yhdistää voimansa Fellowmindin muiden sisaryhtiöiden Orangon ja Endeavorin kanssa Ruotsissa. Kauppa vahvistaa Fellowmindin johtoasemaa liiketoimintasovellusten ja digitaalisten työtilojen saralla.

Asiakas keskiössä – energia-alan palveluyritys Nivos yhtenäistää asiakkuudenhallintaansa uudella CRM-järjestelmällä yhteistyössä eCraftin kanssa26.11.2020 14:25:57 EETTiedote

Energia-, vesi-, lämpö- ja tietoverkkoratkaisujen monialayhtiö Nivos kehittää yhtenäistä asiakkuudenhallintajärjestelmää yhteistyössä eCraftin kanssa. Hankkeen tavoitteena on tukea Nivoksen tulevaisuuteen tähtäävää asiakkuudenhallinnan visiota, mihin liittyy kattava ja monipuolinen CRM-järjestelmä, jolla hallinnoida asiakastiedot kokonaisuutena kaikkien Nivoksen eri liiketoimintojen osalta.

Pienkuormaajien Made in Finland -tuotannosta ylpeä Avant Tecno modernisoi toiminnanohjausratkaisunsa eCraftin kanssa18.11.2020 11:08:56 EETTiedote

Suomalainen, pienkuormaajia ja työlaitteita valmistava Avant Tecno on ottanut käyttöön uuden toiminnanohjausratkaisun yhteistyössä eCraftin kanssa. Avant Tecno valmistaa kaikki pienkuormaajat tehtaallaan Suomessa, myyntikonttoreita ja maahantuontikumppaneita Avant Tecnolla on maailmanlaajuisesti yli 55 maassa. Käyttöönotettu uusi ratkaisu tukee Avant Tecnon kansainvälistä liiketoimintaa; Microsoft Dynamics 365 Business Centralin käyttöönotto aloitettiin Suomessa ja sitä laajennetaan vaiheittain myyntiyhtiöihin maailmalla.

Metropolia rakentaa kestävää tulevaisuutta yritysmaailman opein - tiedolla johtaminen keskiössä, eCraft kumppanina5.11.2020 10:52:54 EETTiedote

Metropolia Ammattikorkeakoulu ravistelee julkisen sektorin perinteisiä tapoja ja pyrkii johtamisen ja taloushallinnon osalta toimintatapoihin, jotka ovat tyypillisiä yritysmaailmassa. Metropoliassa luodaan uudenlaista tiedolla johtamisen kulttuuria, jossa eCraft on ollut mukana kumppanina ja sparraajana jo parin vuoden ajan. Raportointi on uudistettu QlikSense-ratkaisulla ja talouden suunnittelu, budjetointi ja ennustaminen toteutetaan Workday Adaptive Planning -ratkaisulla.