FENTEC

FENTEC Groupin uusi toimitusjohtaja Jari Kinnunen: ”Haemme globaalia kasvua 24/7 älytila-ratkaisuilla, jotka todistetusti auttavat asiakkaitamme menestymään”

Jari Kinnunen on aloittanut 7.9.2020 uuden RFID-teknologiayhtiö FENTEC Groupin toimitusjohtajana. Hän siirtyi tehtävään Stora Enson Intelligent Packaging -liiketoimintayksiköstä.
Jari Kinnunen, FENTEC Group

FENTEC Group on Suomen suurin radiotaajuiseen tunnistamiseen keskittyvä yritys, jolla on vahvat asiakassuhteet sekä erittäin kokenut ja osaava henkilöstö. Kinnunen lähtee rakentamaan yrityksestä vahvaa kansainvälisen tason toimijaa yhdessä kumppaneiden ja avainasiakkaiden kanssa.

”Nopeasti muuttuvassa liiketoimintaympäristössä on tarvetta ratkaisuille, jotka auttavat yrityksiä liiketoimintojen kehittämisessä ja ennustettavuuden parantamisessa. Ratkaisuilla kerätään reaaliaikaista dataa ja saadaan läpinäkyvyyttä liiketoiminnan prosesseihin. Niitä hyödyntämällä voidaan muun muassa minimoida hävikkiä ja parantaa tuottavuutta. Me vastaamme tähän tarpeeseen helposti käyttöönotettavilla ja asiakaslähtöisillä ratkaisuilla, jotka auttavat kasvattamaan kannattavuutta”, kertoo Jari Kinnunen.

FENTEC Groupin älykkäät RFID-ratkaisut auttavat parantamaan asiakkaiden kokonaispalvelua

Maailmalla on kasvava kysyntä 24/7 käytössä oleville älytila-ratkaisuille, joilla automatisoidaan toimintoja miehittämättömissä tiloissa. Näillä ratkaisuilla on mahdollista tarjota tulevaisuudessa uudenlaisia palveluita yhä suuremmalle joukolle yrityksiä ja loppukäyttäjiä. Älytilat eivät ole toimialasidonnaisia, vaan niitä voidaan varioida monenlaisiin tarkoituksiin. Näitä ratkaisuja ovat esimerkiksi miehittämättömät 24/7 varasto- ja myymälätilat.

”Asiakkaamme eivät osta pelkkiä tuotteita ja teknologiaa, vaan kokonaispalveluja. Huippuosaava tiimimme kehittää asiakkaillemme ratkaisuja, joilla he kääntävät toimintansa kilpailueduksi omille asiakkailleen. Skaalautuvilla tuotteilla asiakkaamme pystyvät tarjoamaan palveluita, jolla on suora vaikutus heidän menestymiseensä. On hienoa olla mukana mahdollistamassa kumppaniyritystemme kasvua,” sanoo Kinnunen.

Kahden kokeneen RFID-alan asiantuntijan teknologiatietotaito täydentää toisiaan ja mahdollistaa innovatiivisia maailmanluokan tuotteita ja palvelukonsepteja asiakasyrityksille. Kasvussa olevan kysynnän myötä investointi uusien ratkaisujen tuotekehitykseen on tärkeä osa yrityksen kasvustrategiaa.

”Toimitusjohtajana Jari tuo vahvan panoksensa sekä FENTEC Groupin teknologiaosaamisen että kansainvälisen liiketoiminnan johtamiseen. Vastuullisuusnäkökulma on vahvasti mukana niin tiimityössä kuin tuotekehityksessäkin. Lean-periaatteita tukevilla ratkaisuilla asiakasyritykset vähentävät hävikkiä, säästävät ympäristöä ja resursseja. Älykkäät ratkaisut toimitusketjun eri vaiheissa vähentävät esimerkiksi matkustuksen tarvetta, ja tieto siirtyy tehokkaasti niin organisaatioiden sisällä kuin välilläkin. Tällaisilla ratkaisuilla tähdätään pitkälle tulevaisuuteen”, visioi hallituksen jäsen Samuli Strömberg.

Yhteydenotot:

Jari Kinnunen
FENTEC Group Oy

Jari Kinnunen, FENTEC Group

FENTEC
Näsilinnankatu 39
33200 TAMPERE

+358 10 841 0330https://fentec.fi

FENTEC Group on Suomen suurin radiotaajuiseen tunnistamiseen keskittyvä teknologiayhtiö. Ratkaisuihin kuuluvat maailmanluokan RFID-pohjaiset älytilat ja toimialakohtaiset automaattisen tunnistuksen kokonaisratkaisut.

FENTEC Group yhdistää kaksi vahvaa suuomalaista RFID-teknologiayritystä, Toptunnisteen ja Fentec Partnersin, joilla on yli kahden vuosikymmenen asiantuntijuus automaattisesta tunnistuksesta, tiedonkeruusta ja miehittämättömistä älyvarastoratkaisuista. Lisäksi FENTEC Group palvelee asiakkaitaan maailmanlaajuisesti tarjoten korkealaatuisia ja luotettavia RFID- ja NFC-tuotteita – tunnisteita, laitteita, ohjelmistoja ja palveluja. www.toptunniste.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta FENTEC

FENTEC Oy signs an agreement with the Würth Group for delivering a global 24/7 service solution10.11.2022 07:57:39 EET | Press release

FENTEC Oy and the Würth Group have signed an agreement on 8.11.2022 for cooperation and delivery of the global 24/7 service solution to the Würth Group. FENTEC’s solution brings new technology to Würth’s existing business model in providing shop-in-shop service to worldwide customers. The FENTEC 24/7 Solution™ is an automated self-service point enabling sales, rental and lending services onsite. The Würth Group is the global market leader in the development, production and sales of fastening and assembly materials, operating in over 80 countries with over 400 companies.

FENTEC Oy:lle merkittävä sopimus Würth Groupin globaalin 24/7 palveluratkaisun toimittamisesta10.11.2022 07:57:37 EET | Tiedote

FENTEC ja Würth Group ovat allekirjoittaneet 8.11.2022 sopimuksen yhteistyöstä ja Würth Groupin globaalin 24/7 palveluratkaisun toimittamisesta. FENTECin ratkaisu tuo uutta teknologiaa Würthin olemassa olevaan liiketoimintamalliin, jolla tarjotaan shop-in-shop-palvelua asiakkaille maailmanlaajuisesti. FENTEC 24/7 Solution™ on automaattinen itsepalvelupiste, joka mahdollistaa tuotteiden myynti-, vuokraus- ja lainauspalvelut kohteissa. Würth Group on globaali markkinajohtaja kokoonpano- ja kiinnitysmateriaalien kehittämisessä, tuotannossa ja myynnissä. Se toimii yli 80 maassa yli 400 yrityksen voimin.

FENTEC launches FENTEC 24/7 Cabinet™ self-service storage for optimizing product availability and inventory turnover17.6.2021 14:37:26 EEST | Press release

FENTEC 24/7 Cabinet™ is an automated and intelligent cabinet for product supply and consignment sales. The solution improves service by taking care of stock balance and product availability. The Cabinet offers best-performing real-time inventory for even 1000 products in less than 10 seconds. FENTEC has developed the cabinet to respond especially to the needs of manufacturing industry and logistics. The solution ensures product availability while optimizing the stock size at the same time.

FENTEC tuo markkinoille FENTEC 24/7 Cabinet™ itsepalveluvaraston, joka optimoi tuotteiden saatavuuden ja varaston kiertonopeuden17.6.2021 08:36:25 EEST | Tiedote

FENTEC 24/7 Cabinet™ on tuotteiden kaupintaan ja jakeluun kehitetty automatisoitu älykaappi, joka parantaa palvelua pitämällä varastosaldot ja tuotteiden saatavuuden ajan tasalla. FENTEC 24/7 Cabinet tarjoaa markkinoiden tehokkaimman reaaliaikaisen inventoinnin jopa 1000 tuotteelle alle 10 sekunnissa. FENTEC on kehittänyt älykaapin vastaamaan erityisesti teollisuuden ja logistiikan tarpeita. Tuotteiden saatavuus varmistetaan optimoiden samalla varaston kokoa.

FENTEC Group yhdistää kaksi vahvaa RFID-alan toimijaa10.8.2020 08:27:18 EEST | Tiedote

Lehdistötiedote 10.8.2020, Tampere. RFID-teknologian asiantuntijayritykset, ToP Tunniste Oy ja Fentec Partners Oy, yhdistävät voimansa. Molempien yritysten osakekannat ovat siirtyneet vasta perustetulle FENTEC Group Oy:lle 3.7.2020. Yhdistymisen myötä FENTEC Groupista syntyy Suomeen alan kärkitoimija, joka kehittää ja toteuttaa asiakkailleen RFID-kokonaisratkaisuja. Yhtiö tavoittelee jatkossa vahvaa kasvua sekä Suomessa että kansainvälisillä markkinoilla.