Feststämning på en minut i Vasa

Inkommande veckoslut lockas festivaldeltagare till att få feststämning på bara en minut. Kärlekscontainern, som förra sommaren besökte olika orter i Finland, omvandlas i år till en Discocontainer och döljer ett privat dansgolv. Containern öppnas denna gång för Vaasa Festival-eventets besökare, ett kompisgäng i taget.
Kärlekscontainern dekorerades av konstnären Teemu Keisteri. Vasa Elektriska Ab

Veckoslutet lockar till att släppa loss på festivalen. Vasa Elektriska bjuder på sitt 1-minute Dance Party där man bokstavligen kan dansa som om ingen såg en. Containern bjuder med andra ord på ett privat dansgolv.

- Vi ville den här gången erbjuda festivalbesökarna en något annorlunda upplevelse, berättar marknadsföringskoordinator Mari Laurila från Vasa Elektriska.

- På Vaasa Festival kan man på ett säkert sätt med sin grupp av vänner eller familjemedlemmar dansa en minut åt gången.

Varför en minut?

- På en minut hinner man lätt släppa loss! Det är också ett fenomenalt bra sätt att få lite extra energi för festivalen. Och blir man riktigt inspirerad, så är det inget som hindrar att man kommer flera gånger.

Kärlekscontainern dekorerades av konstnären Teemu Keisteri. Den gjordes om till en discocontainer av evenemangmarknadsföringsbolaget Revoltti Oy.

Mari Böling
marknadsföringskoordinator