Henley Business School

Financial Timesin Executive MBA -arviointi 2017 - Henley Business School 25 parhaan joukossa koulutusosaamisessa ja uranäkymissä

Kilpailun koventuessa koulutusmarkkinoilla Henley Business School on saavuttanut Financial Timesin Executive MBA -arvioinnissa vahvan aseman maailmanlaajuisesti, Euroopassa ja Britanniassa. Koulutus oli maailman 25 parhaan joukossa useilla uranäkymiin ja akateemiseen osaamiseen liittyvillä mittareilla arvioituna. Henley Business School on jatkuvasti myös Britannian 10 parhaan ja Euroopan 20 parhaan business-koulun joukossa.

Financial Timesin arviointi tarjoaa MBA-koulutuksesta laajat tiedot MBA-opintoja harkitseville. Siinä arvioidaan maailman 100 johtavaa liikkeenjohdon koulua. Arvioinnissa käytetään laajaa joukkoa mittareita urakehitysmahdollisuuksista, opetuksesta sekä ja opetussisältöjen laadusta, ja näin mahdollistetaan eri koulujen ja kurssien keskinäinen vertailu.

Henley Executive MBA -ohjelma on laaja maisteritason yliopistotutkinto, jonka sisältö kattaa johtamisen perusteet sekä muutoksen että ihmisten johtamisen. Ohjelman keskeinen painopistealue on ammatillisen kehittymisen lisäksi oman itsetuntemuksen parantaminen. Panostus siihen ja opiskelijoille tarjottu tuki näkyvät myös tuloksissa:

• Uralla eteneminen: Britanniassa sijalla 7, Euroopassa 14 ja maailmanlaajuisesti 24
  • Opetuksen tavoitteet saavutettu: Britanniassa sijalla 6, Euroopassa 11 ja maailmanlaajuisesti 20
  • Taloudellisten palkkioiden kasvu: Britanniassa sijalla 5, Euroopassa ja maailmanlaajuisesti 32
  • Palkankorotusten keskiarvo (ennen MBA-tutkinnon aloittamista – 3 vuotta opintojen päättymisen jälkeen): 58 %

Ohjelmassa opetusryhmien koko pidetään tarkoituksella pienenä, jotta opiskelijat voivat jakaa omia kokemuksiaan, haasteitaan ja oppejaan työelämästä. Näin jokainen saa henkilökohtaisesti merkityksellisen oppimiskokemuksen. Ohjelman projektityöt keskittyvät organisaatioille ajankohtaisten haasteiden ratkaisemiseen kehittäen opiskelijoiden omaan työhön liittyvää osaamista.

Henley Business School panostaa monikulttuuriseen ja monipuoliseen oppimiskokemukseen ja auttaa naisia kehittämään johtajuuspotentiaaliaan. Tulokset ovat hyviä myös näillä alueilla:

• Naisten osuus henkilöstöstä: Britanniassa sijalla 1, Euroopassa ja maailmanlaajuisesti 2
  • Naisten osuus opiskelijoista: Britanniassa sijalla 3, Euroopassa 20

Henley Business School on tunnettu opettajien ja opiskelijoiden monipuolisuudesta. Tämä parantaa oppimiskokemusta kokonaisuudessaan: näkemyksiä ja osaamista on tarjolla kaikkialta maailmasta, eri kulttuureista, sekä miehiltä että naisilta.

“Henley on tarjonnut yli 70 vuoden ajan johtajille mahdollisuuden vastata nopeasti muuttuvan maailman haasteisiin luovasti, oivaltavasti ja peräänantamattomasti. Panostuksemme heidän henkilökohtaiseen ja ammatilliseen kehitykseensä näkyy selvästi maailmanlaajuisissa arvioinneissa saavuttamisssamme hyvissä tuloksissa. Meistä on hienoa, että saamme tunnustusta monipuolisuudestamme ja sitoutumisestamme naisten johtajuuden kehittämiseen. Olemme Henleyssä ylpeitä vahvasta Executive MBA -tutkinnostamme, joka on osa innovatiivista ja dynaamista liiketoiminnan koulutustamme”, sanoo Suomen Henley Business Schoolin toimitusjohtaja Annu Matula.

Koko Executive MBA -listaus löytyy Financial Timesin sivuilta.

Henley Business School

Henley Business School on tarjonnut Suomessa MBA-koulutusta jo vuodesta 1986 alkaen. Henley Executive MBA on kansainvälinen maisteritutkinto. Suomessa Henley Business School oli ensimmäinen koulu, joka sai kolme akkreditointia. Koulutusohjelmissa opettavat professorit Henleyn Britannian yksiköstä ja kansainvälisestä verkostosta. Tavoitteena on tuoda Suomeen maailmanluokan tutkimusta ja osaamista.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Henley Business School

KHO:n uusi päätös vapautti Henley Business Schoolin MBA-ohjelman arvonlisäverosta1.6.2017 13:50Tiedote

Korkein hallinto-oikeus (KHO) antoi 11.5.2017 uuden ennakkoratkaisun, joka vapautti Henley Business Schoolin Suomessa järjestämän MBA-koulutusohjelman arvonlisäverosta. Henley Business School on osa britannialaista Readingin yliopistoa. KHO:n tekemä ratkaisu mahdollistaa Suomessa entistä helpomman pääsyn huippulaadukkaaseen koulutukseen samalla kun se lisää suomalaisen koulutusmarkkinan houkuttelevuutta muiden eurooppalaisten yliopistojen joukossa. Henleyssä suoritettu MBA-tutkinto vastaa yliopistotutkintoa. Tämä johtuu siitä, että Henleyn MBA-tutkinto kuuluu Iso-Britannian viralliseen tutkintojärjestelmään, jossa MBA-tutkinto vastaa yliopistossa suoritettavaa korkeakoulututkintoa. Suomalaisen koulutusjärjestelmän mukaan suomalainen MBA-tutkinto luokitellaan vastaavasti lisäopinnoiksi korkeakoulututkinnon sijaan. KHO totesi ratkaisun perusteluissa, että EU-oikeuden periaatteiden mukaan Henley Business Schoolin Suomessa järjestettävää MBA-koulutusta tulisi pitää samassa asemassa suomala

Maailmanlaajuinen tutkimus valottaa hyvän arvon tuottamista - Helsingin Henley Business Schoolin järjestämässä kansainvälisessä seminaarissa pohditaan tulevaisuuden johtamista8.9.2016 09:00Tiedote

Poikkeuksellisina aikoina tarvitaan poikkeuksellista johtajuutta. Miten suomalaiset johtajat voivat lisätä yrityksensä arvoa ja ylläpitää kilpailukykyä nykyisessä epävarmuudessa ja turbulenssissa? Henley Business Schoolin tämänpäiväisessä tilaisuudessa suomalainen yritysjohto ja huippuluokan puhujat Britanniasta, Yhdysvalloista ja Suomesta pohtivat tulevaisuuden johtajuuden menestystekijöitä.