Finanssivalvonta on hyväksynyt S-Pankin perusesitteen liittyen joukkovelkakirjaohjelmaan

EI JULKAISTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI, KOKONAAN TAI OSITTAIN, SUORAAN TAI VÄLILLISESTI YHDYSVALLOISSA, AUSTRALIASSA, KANADASSA, JAPANISSA, HONGKONGISSA, ETELÄ-AFRIKASSA, SINGAPORESSA TAI MISSÄÄN MUUSSA VALTIOSSA, JOSSA JULKAISEMINEN TAI LEVITTÄMINEN OLISI LAINVASTAISTA.

Finanssivalvonta on eilen 21.12.2020 hyväksynyt S-Pankki Oyj:n perusesitteen liittyen yhteensä enintään 1,5 miljardin euron joukkovelkakirjaohjelmaan, jonka puitteissa voidaan laskea liikkeeseen vakuudettomia lainaosuuksia ja katettuja joukkolainoja. Ohjelman alla liikkeeseenlaskettavia instrumentteja saatetaan hakea listattavaksi Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Perusesite on saatavilla englanninkielisenä S-Pankin internetsivuilta osoitteesta https://www.s-pankki.fi/investors.

Danske Bank A/S toimii ohjelman järjestäjänä.

Lisätietoja:
Pekka Ylihurula, toimitusjohtaja, S-Pankki, pekka.ylihurula@s-pankki.fi, p. 010 768 2100

Eero Saloranta, johtaja, Yritysasiakkaat ja Treasury, S-Pankki, eero.saloranta@s-pankki.fi, p. 010 767 9375

S-Pankin Rahastopörssi: Kansankapitalismin vuosi – myös yhdistelmärahastoissa22.1.2021 08:30:00 EETTiedote

Koronavuosi 2020 toi jotain hyvääkin, sillä se sai suuren joukon suomalaisia aloittamaan säästämisen. Osakesäästötilit löivät itsensä läpi, mutta myös yhdistelmärahastoihin virtasi uusia osuudenomistajia ripeää tahtia. Vuoden viimeisellä neljänneksellä uusia rahastosijoittajia saatiin toiseksi eniten viiteen vuoteen. Säästämisasteen nousu, nollakorot tileiltä ja yhdistelmärahastojen hyvät tuotot ja helppous houkuttelevat uusia rahastosijoittajia.

S-Pankin korttitilastot: Koronavuosi näkyi suomalaisten arjessa – verkkokauppa yhä suositumpaa19.1.2021 09:45:00 EETTiedote

Poikkeuksellinen koronavuosi 2020 vaikutti merkittävästi suomalaisten korttiostoihin. Rajoitusten myötä rahaa käytettiin normaalia enemmän ruokakauppoihin ja kodin laittamiseen. Verkkokauppa kasvatti edelleen suosiotaan vuoden loppua kohden. Erityisesti digitaalisten viihdepalvelujen korttiostot lisääntyivät vuodenvaihteessa. Korona näkyi selvästi myös ABC-huoltoasemilla ja liikenteessä.