Finavian lentoasemilta talveksi 19 uutta lentoyhteyttä - reittiavajaisten superpäivät 30.–31.10.

Finavian lentoasemilla juhlistetaan tulevina viikkoina uusia lentoyhteyksiä. Suomesta pääsee talvella suorilla lennoilla noin 130 kohteeseen ympäri maailmaa.

−Olemme aktiivisesti tehneet työtä sen eteen, että Suomi tunnetaan mielenkiintoisena kohteena. On ilo huomata, että lentoyhtiöt kokevat lentoasemamme houkuttelevina ja sujuvina, Finavian reittikehityksestä vastaava johtaja Petri Vuori sanoo.

Kaikkiaan Finavian lentoasemilta avataan tulevina syysviikkoina 19 uutta kohdetta. Niistä kahdeksan avautuu ensimmäistä kertaa. Loput yksitoista reittiä avataan uudelleen tauon jälkeen.

−Reittiavausten superpäivät ovat sunnuntaina ja maanantaina 30.–31. lokakuuta 2022. Silloin avataan yhteensä viisi lentoyhteyttä Rovaniemen, Helsinki-Vantaan ja Turun lentoasemille.

Rovaniemen lentoasemalle Finavia toivottaa tervetulleeksi Ryanairin kolme uutta reittiä Dublinista, Lontoon Stanstedista ja Brysselin Charleroista.

Finnair avaa uuden suoran yhteyden Helsinki-Vantaalta Tokioon Hanedan lentokentälle, ja lentoyhtiö SAS aloittaa uudelleen reitin Tukholmasta Turkuun.

Myöhemmin marras- ja joulukuussa Lapin lentoasemille avautuu vielä neljä uutta lentoyhteyttä. Rovaniemen lentoasemalle käynnistetään Easy Jetin Bristolin-lennot ja lentoyhtiö KLM:n Amsterdamin-lennot. Myös Kittilän lentoasemalla juhlistetaan Air Francen Pariisiin-lentojen ja Eurowingsin Düsseldorfin-lentojen avauksia.

Marras- ja joulukuussa palautuvat lennot

Rovaniemen lentoasemalle käynnistyvät uudelleen Easy Jetin lennot Manchesterista, Lontoon Gatwickista ja Milanon Malpensasta sekä Air Francen lennot Pariisista, Turkish Airlinesin lennot Istanbulista ja Eurowingsin lennot Düsseldorfista.

Kittilän lentoasemalle palaavat Air Balticin Riian-lennot ja Lufthansan Münchenin-lennot.

Ivalon ja Kuusamon lentoasemilla iloitaan palautuvista yhteyksistä Saksaan. Lufthansa käynnistää uudelleen viikoittaiset yhteydet Frankfurtista molemmille lentoasemille.

Uusien reittien ja palautuvien lentojen lisäksi myös vuorotiheys lisääntyy. Lentoyhtiö Norwegian on ilmoittanut lentävänsä Helsinki-Vantaan ja Kittilän lentoaseman välillä jouluna ja hiihtolomaviikolla. Tampere-Pirkkalan lentoaseman yhteydet paranevat, kun Air Baltic lisää Amsterdamin-lentonsa päivittäisiksi aiemman kahden viikkovuoron sijaan.

−Kaikkiaan Finavian lentoasemilta on suoria lentoyhteyksiä noin 130 kohteeseen eri puolille maailmaa. Nyt on tarjolla runsaasti kiinnostavia kohteita suomalaisille liike- ja vapaa-ajan matkustajille suoraan Keski-Euroopan sydämeen, Vuori sanoo.

VIESTINTÄ

Kuvia median käyttöön: https://bit.ly/3Wi2XgS