Finland 100: President Niinistö will celebrate Finland’s independence throughout the birthday week

The Office of the President of the Republic
Press release 64/2017
24.11.2017

The centenary of Finland’s independence will culminate in the anniversary week, during which President of the Republic of Finland Sauli Niinistö will participate in a number of centenary events. On Thursday, 30 November, President Niinistö will give a speech at the unveiling ceremony of the National Memorial to the Winter War at Kasarmitori, Helsinki. On Friday, 1 December, the Presidential couple will make their traditional visit to the celebration of War Veterans at the Kauniala Hospital.

Presidential couple completes the series of regional visits in Northern Ostrobothnia

On Saturday, 2 December, President Niinistö and Mrs Haukio will participate in the national Finland 100 celebration in Oulu, where they will also visit various events, such as the children’s Independence Day ball at the Oulu City Theatre. The visit to Northern Ostrobothnia will also round off the regional tour of the centenary year.

The Centenary Celebration will be officially opened at the Market Square in Helsinki

On Monday, 4 December, President Niinistö will make a school visit in Helsinki with representatives from the Finnish War Veterans' Federation.

On Tuesday, 5 December, the Presidential couple will attend the jubilee plenary session of the Parliament. The same evening, President Niinistö will attend the official opening of Finland's Centenary Celebration at the Market Square in Helsinki. This year the Independence Day festivities will already begin on Independence Day Eve. Finland will hoist the Finnish flag and the Presidential Palace and numerous other buildings and landmarks will be lit with blue and white lights.

The Independence Day begins at the Soldiers’ Graves

The Independence Day on the 6th of December will begin in the traditional manner at the Soldiers' Graves at the Hietaniemi Cemetery in Helsinki. The next event of the day will be the ecumenical service at the Helsinki Cathedral followed by the service at the Uspenski Cathedral. Before the Independence Day Reception begins, the Presidential couple will greet the Students’ Independence Day parade from the balcony of the Presidential Palace. In addition to university students, the parade will this year also include students from the universities of applied sciences in the Helsinki metropolitan area.

The Presidential couple will congratulate babies born on the Independence Day

The Presidential couple will send a congratulatory letter to all the babies born in Finland on 6 December 2017. The newborns will also receive a baby package prepared by the Martha Organization. The package includes various items, such as socks, a hat and mittens knitted by voluntary Marthas.

President Niinistö firar sin födelsedag i arbetets tecken16.8.2018 10:44Tiedote

Republikens presidents kansli Pressmeddelande 31/2018 16.8.2018 Republikens president Sauli Niinistö fyller 70 år den 24 augusti 2018. President Niinistö firar inte sin bemärkelsedag, utan dagen går i arbetets tecken. Eventuell uppvaktning önskar president Niinistö att riktas till välgörenhet. Som mottagare av donationerna har presidenten valt Tukikummit, en stiftelse som stöder unga som hotas av marginalisering, och Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry, en förening som arbetar till förmån för behövande. En födelsedagsintervju med republikens president sänds i Yle Radio 1 lördagen den 25 augusti kl. 13-14. I direktsändningen intervjuas president Niinistö av flera redaktörer under ledning av Yles ansvariga producent Petri Kejonen. Kontonummer för eventuella donationer: Tukikummit: IBAN FI14 8000 1971 3807 88, meddelande: Sauli Niinistö 70 år Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry: IBAN FI80 8000 1170 0790 90, meddelande: Sauli Niinistö 70 år

Presidentti Niinistö viettää syntymäpäiviään työn merkeissä16.8.2018 10:43Tiedote

Tasavallan presidentin kanslia Tiedote 31/2018 16.8.2018 Tasavallan presidentti Sauli Niinistö täyttää 70 vuotta 24. elokuuta 2018. Presidentti Niinistö ei juhlista merkkipäiväänsä, vaan viettää sitä työn merkeissä. Mahdolliset muistamiset presidentti Niinistö toivoo suunnattavan hyväntekeväisyyteen. Presidentin valitsemia hyväntekeväisyyskohteita ovat syrjäytymisvaarassa olevia nuoria tukeva Tukikummit-säätiö ja vähäosaisten hyväksi toimiva Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry. Tasavallan presidentin syntymäpäivähaastattelu kuullaan lauantaina 25. elokuuta Yle Radio 1:llä klo 13–14. Presidentti Niinistöä haastattelee suorassa lähetyksessä Ylen vastaavan tuottajan Petri Kejosen johdolla useampi toimittaja. Tilinumerot mahdollisia lahjoituksia varten: Tukikummit-säätiö: IBAN FI14 8000 1971 3807 88, viestiksi: Sauli Niinistö 70v. Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry: IBAN FI80 8000 1170 0790 90, viestiksi: Sauli Niinistö 70v.

President Niinistö to make a working visit to Russia10.8.2018 15:03Tiedote

Office of the President of the Republic Press Release 30/2018 10 August 2018 President of the Republic of Finland Sauli Niinistö will make a working visit to Russia and meet President of Russia Vladimir Putin in Sochi on 22 August 2018. The meeting will take place at President Putin’s Sochi residence. During the working visit, the presidents will discuss current international, regional and bilateral topics. Following their discussions and working lunch, the presidents will hold a joint press conference. President Niinistö and President Putin last met in conjunction with the #HELSINKI2018 meeting on 16 July 2018.

President Niinistö på arbetsbesök till Ryssland10.8.2018 15:02Tiedote

Republikens presidents kansli Pressmeddelande 30/2018 10.8.2018 Republikens president Sauli Niinistö avlägger ett arbetsbesök i Ryssland och träffar Rysslands president Vladimir Putin den 22 augusti 2018 i Sotji. Mötet hålls i president Putins Sotji residens. Under arbetsbesöket diskuterar presidenterna aktuella internationella, regionala och bilaterala frågor. Efter diskussionen och en arbetslunch håller presidenterna en gemensam presskonferens. President Niinistö och president Putin träffades senast den 16 juli 2018 i samband med mötet #HELSINKI2018.

Presidentti Niinistö työvierailulle Venäjälle10.8.2018 15:02Tiedote

Tasavallan presidentin kanslia Tiedote 30/2018 10.8.2018 Tasavallan presidentti Sauli Niinistö tekee työvierailun Venäjälle ja tapaa Venäjän presidentti Vladimir Putinin 22. elokuuta 2018 Sotshissa. Tapaaminen pidetään presidentti Putinin Sotshin residenssissä. Työvierailun aikana presidentit keskustelevat ajankohtaisista kansainvälisistä, alueellisista ja kahdenvälisistä kysymyksistä. Presidenttien välisen keskustelun ja työlounaan jälkeen presidentit pitävät yhteisen lehdistötilaisuuden. Presidentti Niinistö ja presidentti Putin tapasivat edellisen kerran 16. heinäkuuta 2018 #HELSINKI2018-tapaamisen yhteydessä.

French President Emmanuel Macron to visit Finland30.7.2018 12:40Tiedote

Office of the President of the Republic Press Release 29/2018 30 July 2018 The French President Emmanuel Macron and his spouse Brigitte Macron will make an official visit to Finland from 29 to 30 August 2018. The visit will be hosted by President of the Republic Sauli Niinistö together with Mrs. Jenni Haukio. President Macron will also meet with Prime Minister Juha Sipilä. A more detailed program will be announced closer to the visit.