Suomen tunnetuin konsertti- ja kongressitalo Finlandia-talo on saanut Laatukeskuksen suorittamasta kansainvälisestä Recognised for Excellence –arvioinnista erinomaisen 4 tähden arvion. Ulkoisen arviointiryhmän mukaan Finlandia-talo on toteuttanut menestyksekkään muutoksen perinteisestä virastosta asiakaskeskeiseksi kansainväliseksi tapahtumataloksi.

Finlandia-talo on moderni verkosto-organisaatio, jonka kumppanit toimivat saumattomasti osana asiakaspolkua. Muutosta on tuettu osallistavalla johtamisella, arkijärkisellä strategialla ja tehokkaalla taloudenpidolla. ”Koko talon henkilökunta on ollut sydämellään mukana kehitystyössä ja sitoutunut yhteisiin hyveisiin”, toteaa toimitusjohtaja Johanna Tolonen. Kriittinen menestystekijä on ammattitaitoinen ja työstään innostunut henkilöstö, joka saa kiitosta asiakkailta nopeasta reagoinnista ja joustavuudesta.

Finlandia-talo palkittiin viime vuonna maailman parhaana tapahtumatalona Bea World Festivalissa ja tänä vuonna Suomen parhaana tapahtumatalona Evento Awardsissa.

Finlandia-talo kehittää toimintaansa jatkuvasti. Kahden vuoden kuluttua alkavan perusparannuksen yhteydessä avataan uusia kuluttajapalveluita Way of Finlandia-konseptin alla. Finlandia-talossa arvostetaan kestävää kehitystä, ja osana yhteiskuntavastuuta talon katolle asennettiin aurinkopaneelit ensimmäisenä konsertti- ja kongressitalona Suomessa. Finlandia-talo osallistuu aktiivisesti toimialansa tutkimuksiin, kehittämiseen sekä innovointiin.

Recognised for Excellence on asiantuntija-arviointi organisaation toiminnasta ja tuloksista, ja organisaatiolla on mahdollisuus saada 3 – 5 tähden EFQM Recognised for Excellence -sertifikaatti tai Suomen laatupalkinto arvioinnin tuloksesta riippuen. Arviointialueita olivat strategia, henkilöstö, kumppanuudet ja resurssit, asiakastulokset, henkilöstötulokset, yhteiskuntatulokset, toiminnan tulokset sekä prosessit, tuotteet ja palvelut. Finlandia-talon arvioinnin toteuttivat Laatukeskuksen auditoijat. Laatukeskus on toiminut suomalaisen kilpailukyvyn puolesta jo vuodesta 1966.

Toimitusjohtaja Johanna Tolonen, puh 040 551 3168.

Laatupäällikkö Heidi Majaranta, puh 040 189 7093.

Töölönlahden lintuparatiisia siistitään yhdessä Kulttuuri puhdistaa ympäristöä -tempauksessa 25.4.202324.4.2023 07:30:00 EEST | Tiedote

Finlandia-talo on jälleen haastanut Töölönlahden toimijat ja kaikki kaupunkilaiset Kulttuuri puhdistaa ympäristöä -tempaukseen 25.4.2023. Tempauksessa on mukana kulttuuritoimijoiden lisäksi ympäristöjärjestöjä. Tapahtuman avaa Helsingin apulaispormestari Anni Sinnemäki. Töölönlahti on kaupungin keskeisin ulkoilupaikka, joten alueen siisteys lisää myös kaupunkilaisen viihtyvyyttä. Kaikki ovat tervetulleita siistimistalkoisiin. Talkoolaiset saavat tapahtumasta lainaan haravat, pihdit ja jätesäkit, omat hanskat on hyvä ottaa mukaan. Lähtö Pikku-Finlandian terassilta Töölönlahden rannalta.

Töölönlahden valkea linna juhlii tänään 50 vuotistaivaltaan16.12.2021 09:41:42 EET | Tiedote

Joulukuussa 2021 Alvar Aallon suurtyö Finlandia-talo täyttää 50 vuotta. Töölönlahden puiston valkeaksi linnaksi ja Töölönlahden valkeaksi laivaksikin kutsuttu talo on toiminut näyttämönä niin politiikan huipputapaamisille kuin viihdetähtien säihkeellekin. Viidenkymmenen vuoden aikana Finlandia-talossa on vieraillut jo lähes 18 miljoonaa kävijää. Tammikuussa 2022 tapahtumatalossa alkaa 2,5 vuoden perusparannus, ja Finlandia-talon viereen meren rantaan avautuu upea lasiseinäinen Pikku-Finlandia. Tämä puurakentamisen taidonnäyte toimii Finlandia-talon perusparannuksen aikana kaupunkilaisten olohuoneena kahviloineen ja terasseineen sekä areenana live-musiikille, juhlille ja kongresseille.

Töölönlahden puiston valkea linna täyttää 50 vuotta30.11.2021 11:01:48 EET | Tiedote