Finlandia-talo voitti maailman parhaan tapahtumatalon palkinnon

Trump-Putin-mediakeskuksen saama kansainvälinen huomio siivitti voittoon. Bea World Festival on tapahtuma-alan oma Oscar-gaala, jossa palkitaan vuosittain maailman parhaat tapahtumat. Tänä vuonna lanseerattiin uusi kategoria Best Congress/Conference/Convention Venue, jossa kisattiin parhaan tapahtumatalon tittelistä. Ensimmäisenä palkinnon voitti Finlandia-talo. Kilpailussa Finlandia-talon vahvuuksina nostettiin esiin muun muassa tilojen helppo muunneltavuus ja kyky selviytyä haastavista toimeksiannoista, kuten Trump-Putin-mediakeskuksen rakentamisesta reilun viikon varoitusajalla.

Bea World Festival järjestettiin Portugalin Coimbrassa 22.–23.11. Kansainväliseen tapahtuma-alan kisaan osallistui 122 toimijaa 28 maasta. Eri kategorioihin jätettiin hakuaikana yhteensä 303 hakemusta.

Tänä vuonna kisaan avattiin uusi kategoria, jossa palkitaan maailman parhaita tapahtumataloja. Sillä halutaan osoittaa, kuinka keskeisessä roolissa tapahtumapaikan valinta on itse tapahtuman onnistumiselle.

Best Congress/Conference/Convention Venue -sarjan voitti ensimmäisenä Finlandia-talo. Samassa sarjassa kilpaili muun muassa Lontoon tunnettu messu- ja näyttelykeskus ExCeL London, joka toimi yhtenä kisapaikoista Lontoon kesäolympialaisissa vuonna 2012.

– Saimme Coimbrassa esitellä tuomaristolle Finlandia-talon valtteja. Nostimme esiin muun muassa keskeisen sijainnin, Alvar Aallon designin ja sen, kuinka tilat voi helposti muunnella asiakkaan näköiseksi. Toiminnan vastuullisuus on myös tärkeää. Katollemme asennettiin aurinkopaneelit ensimmäisten eurooppalaisten tapahtumatalojen joukossa. Finlandia-ravintolassa ruoka valmistetaan pääosin paikallisesta lähiruoasta, kertoo Finlandia-talon toimitusjohtaja Johanna Tolonen.

Suomesta kilpailuun osallistuivat omissa sarjoissaan Woltti Group ja Elämys Group. Elämys Group sijoittui urheilutapahtumien sarjassa toiseksi.

Trump-Putin-mediakeskuksen menestys siivitti Finlandia-talon voittoon

Voittoon vaikutti kansainvälinen mediahuomio, jota Finlandia-talo sai heinäkuussa Trump-Putin-huippukokouksen mediakeskuksen tapahtumapaikkana. Mediakeskus esiteltiin esimerkkinä Finlandia-talon henkilökunnan hätkähtämättömästä ammattitaidosta.

– Trump-Putin-huippukokous päätettiin pitää Helsingissä kahden viikon varoitusajalla. Aikaa mediakeskuksen rakentamiseen jäi lopulta noin viikon verran. Tavoitteeksi otettiin tarjota toimittajille maailman onnellisin mediakeskus. Siinä onnistuttiin hyvin, sillä tapahtuma sai yli kolmen miljardin euron edestä positiivista näkyvyyttä maailman kriittisimmältä mediayleisöltä, Tolonen iloitsee.

Kansainvälisen median edustajat antoivat Finlandia-talolle positiivista palautetta muun muassa henkilökunnan ystävällisyydestä, palvelun tasosta, joustavuudesta, saunoista ja tarjoiluista.

– Ensi vuonna kansainvälistä mediahuomiota on jälleen luvassa, sillä noin sata Suomen EU-puheenjohtajakauden kokousta järjestetään Finlandia-talossa. Toteutamme kokouspalvelut räätälöidysti ja vastaamme tarjoiluista, tulkkauksista, turvallisuusjärjestelyistä ja muista palveluista, Tolonen toteaa.

www.finlandiatalo.fi

UMOn pelastuskampanja huipentuu tukikonserttiin Finlandia-talolla23.10.2018 11:03Tiedote

Perusparannuksessa rakennetaan tilat Finlandia-talon uusille palveluille29.8.2018 10:50Tiedote

Kansainvälisesti palkittua suomalaista valokuvataidetta Finlandia-talossa25.4.2018 08:23Tiedote