Finlands Kommundirektörer rf valde ny styrelse

Årsmötet för Finlands Kommundirektörer rf valde ny styrelse för år 2018 i Vanda den 11 augusti 2017. Till ordförande för styrelsen valdes kommundirektören i Lempäälä Heidi Rämö och till vice ordförande stadsdirektören i Joensuu Kari Karjalainen.

Kommunförbundet informerar
11.8.2017
Får publiceras genast

Finlands Kommundirektörer rf valde ny styrelse

Styrelseledamöterna (personlig ersättare inom parentes)

Gun Kapténs, Larsmo

Föreningens ordförande Heidi Rämö, tfn 040 133 7803
Föreningens vice ordförande Kari Karjalainen, tfn 0400 827 357
Föreningens sekreterare Raija Heino, Kommunförbundet, tfn 050 62 318

Finlands Kommunförbund är en tvåspråkig intresseorganisation för alla kommuner och städer i Finland. Med sin sakkunskap utvecklar förbundet den kommunala servicen. På förbundets webbplats Kommunforbundet.fi finns central information om kommunsektorn och den kommunala servicen. Finlands kommuner och städer ansvarar för cirka 2/3 av den offentliga servicen.

Forskningsprojektet Utilis Sanitas: Den hälsonytta som produceras inom vården bör följas upp1.12.2017 12:04Tiedote

– Det finns redan rikligt med information om den hälsonytta som såväl offentliga som privata vårdproducenter åstadkommer. Det krävs ändå arbete för att göra informationen jämförbar och en nationellt enhetlig uppföljning av hälsonyttan saknas, säger Ilkka Vohlonen, professor emeritus vid Östra Finlands universitet, som lett forsknings- och utvecklingsprojektet Utilis sanitas.