Finlands Kommundirektörer rf valde ny styrelse

Årsmötet för Finlands Kommundirektörer rf valde ny styrelse för år 2018 i Vanda den 11 augusti 2017. Till ordförande för styrelsen valdes kommundirektören i Lempäälä Heidi Rämö och till vice ordförande stadsdirektören i Joensuu Kari Karjalainen.

Kommunförbundet informerar
11.8.2017
Får publiceras genast

Finlands Kommundirektörer rf valde ny styrelse

Styrelseledamöterna (personlig ersättare inom parentes)

Gun Kapténs, Larsmo

Föreningens vice ordförande Kari Karjalainen, tfn 0400 827 357
Föreningens sekreterare Raija Heino, Kommunförbundet, tfn 050 62 318

09 7711http://www.kunnat.net

Finlands Kommunförbund är en tvåspråkig intresseorganisation för alla kommuner och städer i Finland. Med sin sakkunskap utvecklar förbundet den kommunala servicen. På förbundets webbplats Kommunforbundet.fi finns central information om kommunsektorn och den kommunala servicen. Finlands kommuner och städer ansvarar för cirka 2/3 av den offentliga servicen.

Sociala medier allt viktigare kanal för att hålla sig informerad om ärendena i hemkommunen14.9.2017 09:27Tiedote

De sociala medierna som en kanal på vilken invånarna kan följa ärendena i hemkommunen ökar i popularitet, framgår det av Kommunförbundets stora invånarundersökning. För 18–29-åringarna är de sociala medierna vid sidan av lokaltidningen den viktigaste kanalen för att hålla sig informerade om kommunens verksamhet. I den här åldersgruppen uppger 50 procent att de följer antingen sociala medier eller läser lokaltidningen för att hitta information om hemkommunens beslut eller verksamhet.