Finlands Kommundirektörer rf valde ny styrelse

Årsmötet för Finlands Kommundirektörer rf valde ny styrelse för år 2019 i Joensuu den 10 augusti 2018. Till ordförande för styrelsen valdes stadsdirektören i Joensuu Kari Karjalainen och till vice ordförande kommundirektören i Asikkala Rinna Ikola-Norrbacka.

Kommunförbundet informerar
10.8.2018
Får publiceras genast

Finlands Kommundirektörer rf valde ny styrelse

Styrelseledamöterna (personlig ersättare inom parentes)

Juha Jokitalo, Konnevesi

Föreningens vice ordförande Rinna Ikola-Norrbacka, tfn 044 778 0210
Föreningens medlemssekreterare Minna Puura, tfn 050 563 5348

Kuvat

Finlands Kommunförbund är en tvåspråkig intresseorganisation för alla kommuner och städer i Finland. Med sin sakkunskap utvecklar förbundet den kommunala servicen. På förbundets webbplats Kommunforbundet.fi finns central information om kommunsektorn och den kommunala servicen. Finlands kommuner och städer ansvarar för cirka 2/3 av den offentliga servicen.

Kommunförbundets styrelse godkände förbundets mål för regeringsprogrammet 2019-2023: Det flerdimensionella kommunfältets verksamhetsförutsättningar och självstyrelse måste stärkas18.10.2018 15:14Tiedote

Kommunförbundets styrelse har på sitt möte 18.10.2018 godkänt förbundets mål för regeringsprogrammet för riksdagsperioden 2019–2013. Förbundet kommer att ompröva sina mål när landskaps- och vårdreformens framskridande avgjorts. I alla scenarier kommer kommunerna ännu under flera år att ansvara för kommuninvånarnas social- och hälsovårdstjänster.