Finn Springin lähdevedet jälleen voitokkaita makutestissä Brysselissä

Keskipohjalaisen Finn Springin lähdevedet saivat toisena vuonna peräkkäin merkittävän kansainvälisen Superior Taste Award 2017 -laatupalkinnon. SPRING-lähdevesille myönnettiin täydet kolme tähteä International Taste and Quality Instituten järjestämässä sokkotestissä Brysselissä.
Ali-Haapala vastaanottivat palkinnon Brysselissä 14.6.2017.
Finn Springin perustajat, toimitusjohtaja Hannu Ali-Haapala ja hallintojohtaja Virpi Ali-Haapala vastaanottivat palkinnon Brysselissä 14.6.2017.

Finn Springin lähdevesi ja hiilihapollinen lähdevesi saivat kumpikin arvosanan ”poikkeuksellisen hyvä maku”. International Taste and Quality Institute on Brysselissä toimiva organisaatio, joka testaa vuosittain korkealaatuisia elintarvikkeita ja edistää niiden menekkiä.

Tunnustus on merkittävä, sillä tuotteita oli arvioimassa ansioitunut kansainvälinen, peräti 250 huippukokin ja -sommelierin muodostama raati. Arvioinnin kohteina olivat tuotteen yleinen hedonistinen nautinnollisuus, ulkonäkö, tuoksu, koostumus, maku ja suutuntuma. Finn Springin kristallinkirkas vesi palkittiin toisena vuonna peräkkäin. Superior Taste Award -palkintoja on myönnetty tuotteille 120 maasta.

Malja maailman parhaalle vedelle!

UNESCO on tutkinut makean veden laatua eri puolilla maailmaa ja havainnut suomalaisen juomaveden laadultaan maailman parhaaksi. Ainutlaatuisen puhdas ja raikas lähdevesi on Finn Springin liiketoiminnan perusta ja kaikkien tuotteiden sydän. Ikuisesti kiertävä raaka-aine nousee Multilan luonnonlähteestä, jonka mittavasta kapasiteetista yritys käyttää noin 30 prosenttia. Luonnonlähteissä vesi uusiutuu jatkuvasti eikä vedenotto vaikuta niiden toimintaan tai pohjaveteen. Kaikkien SPRING-tuotteiden aiheuttama hiilijalanjälki on hyvitetty.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Siirry videokanavalle

Virpi Ali-Haapala
hallintojohtaja
virpi.ali-haapala@finnspring.fi

Kuvat

Ali-Haapala vastaanottivat palkinnon Brysselissä 14.6.2017.
Lataa
SPRING AQUA Premium -sarja on saavuttanut useita kansainvälisiä laatu- ja muotoilupalkintoja.
Lataa

Finn Spring Oy
Lylyntie 29
69410 Sykäräinen

Finn Spring Oy on vuonna 1991 perustettu suomalainen perheyritys Keski-Pohjanmaalta, joka työllistää noin 80 henkilöä. Yrityksen liikevaihto oli 19,5 miljoonaa euroa vuonna 2016. Yritys valmistaa vuosittain noin 70 miljoonaa litraa lähdevesipohjaisia juomia. Konsernilla on tuotantolaitokset Toholammilla ja Lestijärvellä sekä tytäryritys Guttsta Källa Ruotsissa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Finn Spring Oy

Finn Springille elintarviketurvallisuuden BRC-sertifiointi11.5.2021 10:22:42 EEST | Tiedote

Kolmekymmentä vuotta sitten muuan punaisen hallin uumenissa keskipohjalaisella maaseudulla pyöri hieman kitkahdellen pieni tuotantolinja. Huhu Härkänevan kylällä kertoi, että paikalliset lypsytilalliset olivat saaneet päähänsä ruveta pullottamaan lähdevettä. Väki kylällä oli työteliästä ja osasi puhaltaa yhteiseen hiileen - niinpä linjalla seisoi Ali-Haapalan perheen mummu näppylähanskoissaan ja kiristeli pullojen korkkeja. Paljon on vettä virrannut Multilan lähteestä kolmenkymmenen vuoden aikana, ja yritys nimeltä Finn Spring on kaikessa hiljaisuudessa kasvanut noin 100 henkilöä työllistäväksi, vuosittain yli sata miljoonaa juomapakkausta valmistavaksi juomakonserniksi. Myös juomien pakkausprosessi on matkan varrella himpun verran kehittynyt. Näppylähanskoista on luovuttu, ja korkitkin kiristyvät paikoilleen aivan automaattisesti konevoimin. Kaikki tuotantoprosessit ovat nykyisin automatisoituja ja tarkkaan valvottuja. Yhtenä osoituksena tästä kehityksestä Finn Springin Toholammin ja

Finn Springillä nautittiin viime talvena edellisen kesän lämmöstä26.6.2020 13:30:35 EEST | Tiedote

Kokkolalainen teknologiayritys Heliostorage toimitti juomavalmistaja Finn Springin Toholammin-tehtaalle lämmön kausivarastointijärjestelmän, joka käynnistettiin huhtikuussa 2019. Jo kuluneena talvena tehtaan toimistotiloja lämmitettiin järjestelmän varastoimalla edellisen kesän lämmöllä. Maahan porattu lämpöakku tuottaa talvella 40-asteista vettä toimistotilojen lämmittämiseen ilman lämpöpumppua. Järjestelmän käyttämä sähkö tuotetaan Finn Springin aurinkopaneeleilla, minkä ansiosta lämmitysjärjestelmä on täysin energiaomavarainen ja päästötön.