Finn Spring Oy

Finn Springin lähdevesien kansainvälinen voittokulku jatkuu

Finn Springin lähdevesi on saavuttanut Brysselissä Crystal Taste Award 2018 -makupalkinnon tunnustuksena pitkäkestoisesta korkeasta laadustaan.
Palkinnon vastaanottivat Brysselissä 11.6.2018 Finn Springin omistajaperheen tyttäret Siiri Niemelä (kolmas vasemmalta), Enni Hopeavuori ja myyntikoordinaattori Iida Nylander.

Superior Taste Award -makutestin raati myönsi Finn Springin lähdevedelle täydet kolme tähteä osoituksena poikkeuksellisen hyvästä mausta, kolmantena vuonna peräkkäin. Samalla hiilihapollinen lähdevesi sai toistamiseen kolme tähteä.

Tuotteet arvioi sokkotestinä maailman parhaista kokeista ja sommeliereista muodostuva, vuosittain vaihtuva 140 hengen jury. Makutestiin osallistuu vuosittain yli 2000 elintarviketta eri puolilta maailmaa. Finn Springin vedet olivat tänä vuonna ainoat suomalaiset tuotteet palkittujen joukossa.

Finn Spring valmistaa kaikki tuotteensa palkittuun Multilan lähteen veteen. Korkealaatuiselle keskipohjalaiselle lähdevedelle on koko ajan enemmän kysyntää myös kotimaan rajojen ulkopuolella, etenkin Lähi-idässä. Veden maku on erityisen raikas, sillä sen mineraalipitoisuus on alhainen. Finn Springin lähdevettä ei käsitellä millään tavalla: siitä ei poisteta eikä siihen lisätä mitään. Luonnonlähteessä vesi uusiutuu jatkuvasti, eikä vedenotto vaikuta lähteen toimintaan tai pohjaveteen.

Finn Spring Oy on lähdevesipohjaisia juomia valmistava keskipohjalainen perheyritys. Yrityksen liikevaihto oli 25,1 miljoonaa euroa vuonna 2017. Yritys työllistää noin 80 henkilöä Toholammin ja Lestijärven tehtaillaan. Finn Springillä on tytäryhtiö Guttsta Källa Ruotsissa.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Finn Spring on palkittu keskipohjalainen perheyritys, joka valmistaa lähdevesipohjaisia juomia.Siirry videokanavalle

Virpi Ali-Haapala
hallintojohtaja
virpi.ali-haapala@finnspring.fi

Kuvat

Finn Spring Oy
Lylyntie 29
69410 Sykäräinen

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Finn Spring Oy

Finn Springille elintarviketurvallisuuden BRC-sertifiointi11.5.2021 10:22:42 EEST | Tiedote

Kolmekymmentä vuotta sitten muuan punaisen hallin uumenissa keskipohjalaisella maaseudulla pyöri hieman kitkahdellen pieni tuotantolinja. Huhu Härkänevan kylällä kertoi, että paikalliset lypsytilalliset olivat saaneet päähänsä ruveta pullottamaan lähdevettä. Väki kylällä oli työteliästä ja osasi puhaltaa yhteiseen hiileen - niinpä linjalla seisoi Ali-Haapalan perheen mummu näppylähanskoissaan ja kiristeli pullojen korkkeja. Paljon on vettä virrannut Multilan lähteestä kolmenkymmenen vuoden aikana, ja yritys nimeltä Finn Spring on kaikessa hiljaisuudessa kasvanut noin 100 henkilöä työllistäväksi, vuosittain yli sata miljoonaa juomapakkausta valmistavaksi juomakonserniksi. Myös juomien pakkausprosessi on matkan varrella himpun verran kehittynyt. Näppylähanskoista on luovuttu, ja korkitkin kiristyvät paikoilleen aivan automaattisesti konevoimin. Kaikki tuotantoprosessit ovat nykyisin automatisoituja ja tarkkaan valvottuja. Yhtenä osoituksena tästä kehityksestä Finn Springin Toholammin ja

Finn Springillä nautittiin viime talvena edellisen kesän lämmöstä26.6.2020 13:30:35 EEST | Tiedote

Kokkolalainen teknologiayritys Heliostorage toimitti juomavalmistaja Finn Springin Toholammin-tehtaalle lämmön kausivarastointijärjestelmän, joka käynnistettiin huhtikuussa 2019. Jo kuluneena talvena tehtaan toimistotiloja lämmitettiin järjestelmän varastoimalla edellisen kesän lämmöllä. Maahan porattu lämpöakku tuottaa talvella 40-asteista vettä toimistotilojen lämmittämiseen ilman lämpöpumppua. Järjestelmän käyttämä sähkö tuotetaan Finn Springin aurinkopaneeleilla, minkä ansiosta lämmitysjärjestelmä on täysin energiaomavarainen ja päästötön.