Finnjävell Sali ja Salonki

Finnjävel luo nahkansa ja vastaa huutavaan kulttuurinnälkään

Ravintola Finnjävel herää sulun jälkeen eloon yhdistämällä suomalaisuuden, kulttuurin ja esittävän taiteen uudella, ainutlaatuisella tavalla. Suomalaisen sielunmaiseman kirjo on ravintolassa katettu tarjolle pääasiassa makunautintojen kautta. Sijainti Helsingin Taidehallilla inspiroi liittämään mukaan yhä enemmän myös muut aistit ja nostamaan esiin suomalaista kulttuuria taiteen muodossa. Yhteistyössä hiljaiseloa viettäneen tapahtuma-alan kanssa, Finnjävel lupaa yllättää ja tarjota ikimuistoisia elämyksiä.

Intiimin Salongin puolella luvassa on eksklusiivisia yksityistilaisuuksia Suomen eturivin artistien kanssa. Kulttuuri-illoissa nautitaan oman seurueen kesken artistien esityksistä viiden ruokalajin fine dining -illallisen lomassa. Uniikin 6-10 osallistujan illalliselämyksen voi varata vaikka työ- tai ystäväporukalle tai tärkeään juhlapäivään, kuten häihin niiden kaikkein läheisimpien kesken.

Upeat ja ylelliset VIP-illat aloittaa keskiviikkona 12.5. pianovirtuoosi Iiro Rantala, joka soittaa Finnjävelin asiakkaiden iloksi suussasulavaa musiikkia suosituimmilta levyiltään vuosien varrelta. Suomalaiseen pop-musiikkiin vahvan jälkensä jättänyt, Egotripin perustajajäsenenä ja kitaristina parhaiten tunnettu lauluntekijä Knipi esiintyy Finnjävelissä yhdessä pianisti Jussi Liimataisen kanssa 19.5. Youtube-ilmiö, laulaja-lauluntekijä ja popkanteletar Ida Elinan konsertissa 26.5. pääsee kuulemaan ja näkemään lähietäisyydeltä, miltä pop-musiikki kuulostaa kanteleella soitettuna. Kevätkauden päättää 2.6. kansainvälisen uran tehnyt Jukka Perko, joka loistavan soittotekniikkansa siivittämänä ja yhdistelemällä suomalaiskansallisia ominaispiirteitä jazzin perinteeseen, on kasvanut yhdeksi sukupolvensa tärkeimmistä saksofonisteista. Myynti alkaa maanantaina 26.4. klo 10.00.

Myös Finnjävel Salin puolella saadaan nauttia kevään aikana elävää taustamusiikkia viikonloppuiltaisin. Musisoinneista vastaavat modernin kansanmusiikin huiput Suomessa. Jos Finnjävel on kunnianosoitus suomalaiselle perinneruoalle, mikä sopisi paremmin sen taustalle kuin kansanmusiikista modernisti ammentavat huippumuusikot.

Tänä keväänä on ainutlaatuinen hetki nauttia suomalaisesta kulttuurista. Vastaavanlaisia kohtaamisia tuskin tullaan jatkossa kokemaan, maailman palatessa pikkuhiljaa entisille raiteilleen.

Finnjävell Sali ja Salonki

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi