Finnvera laski liikkeeseen 1 miljardin dollarin joukkovelkakirjalainan

Finnvera Oyj laski 27.9.2017 liikkeeseen 1 miljardin US-dollarin kolmen vuoden joukkovelkakirjalainan. Merkintöjen yhteismäärä nousi nopeasti noin 1,6 miljardiin dollariin.

Pörssitiedote 29.9.2017

Kyseessä on Finnveran suurin dollarimääräinen laina.

Liikkeeseenlaskun pääjärjestäjinä toimivat Crédit Agricole CIB, Citi, HSBC ja Nordea. Suurin kysyntä tuli amerikkalaisilta ja aasialaisilta sijoittajilta.

Finnvera käyttää varat sekä vientiluottojen rahoitukseen että pk-yritysrahoitukseen.

Joukkovelkakirjalaina laskettiin liikkeeseen Finnveran EMTN-lainaohjelman (Euro Medium Term Note) puitteissa. Sen alla liikkeeseen lasketuilla lainoilla on valtion takaus. Finnveran EMTN-ohjelman luokitus vastaa Suomen valtion pitkäaikaiselle velalle annettua luokitusta. Moody’s:in luokitus Finnveralle on Aa1 ja Standard & Poor’s:in AA+.

Ulla Hagman, CFO, puh. 029 460 2458

Mikael Nordgren, Head of Treasury, puh. 029 460 2467

Finnveran omistajanvaihdoskatsaus 1–12/2023: Yrityskauppojen määrä laski, piristymisen merkkejä näkyvissä14.3.2024 08:30:00 EET | Tiedote

Alkuvuosi 2023 oli edelleen vilkas ja Finnveran rahoituksen myöntö omistusjärjestelyihin oli hyvällä tasolla, mutta yrityskauppojen määrä laski loppuvuotta kohti. Finnvera myönsi rahoitusta omistajanvaihdoksiin tammi–joulukuussa 2023 yhteensä noin 121 miljoonaa euroa, kun määrä edellisvuonna oli 130 miljoonaa euroa. Eniten yrityskauppoja tehtiin Uudellamaalla. Maakunnista erottuivat Varsinais-Suomi, Pirkanmaa ja Keski-Suomi, joissa euromääräinen rahoitus kasvoi.