Finnvera laski liikkeeseen 1 miljardin dollarin joukkovelkakirjalainan

PÖRSSITIEDOTE 21.6.2018 klo 11.45

Finnvera Oyj laski 20.6.2018 liikkeeseen 1 miljardin US-dollarin viiden vuoden joukkovelkakirjalainan. Merkintöjen yhteismäärä ylitti 1,6 miljardia dollaria ja sijoittajia oli yli 40.

Kesäkuussa 2023 erääntyvä joukkovelkakirjalaina on Finnveran toinen joukkovelkakirjalainan liikkeeseenlasku tämän vuoden aikana.

Liikkeeseenlaskun pääjärjestäjinä toimivat Citi, Goldman Sachs, HSBC ja TD Securities. Eniten kysyntää tuli Euroopasta ja seuraavaksi eniten Amerikasta ja Aasiasta.

Joukkovelkakirjalaina laskettiin liikkeeseen Finnveran EMTN-lainaohjelman (Euro Medium Term Note) puitteissa. Sen alla liikkeeseen lasketuilla lainoilla on valtion takaus ja niiden luokitus vastaa Suomen valtion pitkäaikaiselle velalle annettua luokitusta. Moody’s:in luokitus Finnveralle on Aa1 ja Standard & Poor’s:in AA+.

Ulla Hagman, CFO, puh. 029 460 2458

Mikael Nordgren, Head of Treasury, puh. 029 460 2467

SuomiAreenassa keskiviikkona: Ottaisitko sinä yrittäjyyden riskin – ilman sopeutumiseläkettä?16.7.2018 10:46Tiedote

Suomessa on kymmeniä tuhansia eläkeikää lähestyviä yrittäjiä, joilla ei ole tietoa, miten eläkkeelle siirtyminen tapahtuisi ja mistä löytyisi yritystoiminnalle jatkaja. Tyypillisesti kyse on pienyrittäjästä, jolla on huoli työntekijöiden tulevaisuudesta ja siitä, että oma omaisuus on kiinni yrityksessä. Liiketoiminta kuihtuu, kun yrityksen näkymät ovat epävarmat. Aiheesta keskustellaan SuomiAreenassa keskiviikkona 18.7.2018 kello 10-11 Kaupungintalon pihassa.