Firan vahva osaaminen pysäköintitilojen rakentajana näkyy tilauskannassa - kolme uutta sopimusta allekirjoitettu

Rakennusalan palveluyhtiö Fira on solminut kolme erillistä urakkasopimusta pysäköintilaitosten rakentamisesta. Kohteet rakentuvat Vantaalle, Espooseen sekä Lahteen ja niihin rakentuu pysäköintipaikka lähes tuhannelle ajoneuvolle.
Firalla on pitkä kokemus pysäköintilaitosten rakentamisesta. Kuvassa Firan rakentama Spinelliparkki Kivistö, joka valmistui vuonna 2019.

Vantaan Kivistöön rakentuu 260-paikkainen pysäköintitalo Vantaan kaupungille. Rakentaminen alkoi huhtikuussa 2022 ja rakennuksen on määrä valmistua vielä tämän vuoden aikana. Fira toimii projektissa KVR-urakoitsijana.

ACRE 3 on Espoon Otaniemeen rakennettava pysäköintitalo, johon rakentuu 230 autopaikkaa sekä paikkoja myös polkupyörille. Tilaajana toimii Aalto yliopistokiinteistö ja pysäköintihalli rakentuu Sähkömiehentielle.

Lahden Pysäköinti Oy rakennuttaa Ranta-Kartanon pysäköintitalon vanhan linja-autoaseman viereen ja se palvelee asukkaiden lisäksi myös mm. Kisapuiston kävijöitä. Rakennustyöt alkavat kesäkuussa ja pysäköintilaitoksen on tarkoitus olla valmis kesällä 2023.

- Olemme erittäin iloisia näistä kolmesta pysäköintilaitoshankkeesta. Pitkä kokemus pysäköintilaitosten suunnittelusta ja rakentamisesta on kerryttänyt meille vakioituja ratkaisuja, joita hyödynnämme uusien hankkeiden suunnittelussa. Vahva tekninen osaaminen ja tietomallin käyttö varmistavat kustannustehokkaan ja onnistuneen lopputuloksen, toteaa Firan toimitilarakentamisen linjajohtaja Henri Mämmi.

Sopimukset ovat luonnollista jatkumoa Firalle, joka parhaillaan rakentaa muun muassa Kivenlahden pysäköintilaitosta. Viime vuosien aikana Fira on rakentanut yhteensä 17 pysäköintitaloa.

Viimeisimmät valmistuneet pysäköintilaitokset ovat huhtikuussa 2021 Espooseen valmistunut Finnoon pysäköintilaitos, jonka 389 pysäköintipaikkaa palvelevat koko kehittyvän alueen asukkaita sekä keväällä 2022 valmistunut Postiparkki, joka valmistui uuteen ja kehittyvään Postipuiston kaupunginosaan Helsingin Pasilaan.

Fira Oy

Henri Mämmi, linjajohtaja / toimitilarakentaminen, puh. 050 3469 076, henri.mammi@fira.fi

Fira on rakennusalan rohkea uudistaja. Maailma muuttuu koko ajan ja uskomme, että rakennusalan tulee muuttua sen mukana. Tavoitteenamme on tarjota ylivoimaista palvelurakentamista, jonka keskiössä on asiakas – sekä tietysti ihmiset, jotka tiloja käyttävät. Siksi kehitämme rakentamisen ja asumisen ratkaisuja, jotka huomioivat ympäristön sekä ilahduttavat ja auttavat asiakasta ylittämään tavoitteensa. Olemme merkittävä rakentaja pääkaupunkiseudulla, ja liikevaihtomme oli 225 milj. euroa vuonna 2021. Palvelualueitamme ovat asuntorakentaminen, toimitilarakentaminen, modernisointi sekä putkiremontit ja asuntoperuskorjaukset. #buildingmovement