Fitbit julkaisee neljä uutta laitetta: Terveys ja kuntoilu yhä useamman ulottuville maailmanlaajuisesti

Fitbit laajentaa Versa-tuoteperhettä Versa Lite Editionilla, Fitbitin edullisimmalla älykellolla. Aktiivisuusrannekkeet Inspire HR ja Inspire tarjoavat tärkeät, helppokäyttöiset ominaisuudet ja tyylikkään muotoilun kohtuuhintaan. Fitbit Ace 2 nyt vedenkestävänä uusilla värikkäillä lisävarusteilla tekee terveellisten elämäntapojen omaksumisesta hauskaa yli 6- vuotiaille lapsille.
Uusien Fitbit-laitteiden avulla hyvän kunnon saavuttaminen on mahdollista kaikenikäisille, aktiivisuustasosta riippumatta. Fitbit Versa Lite Edition -älykello sekä Fitbit Inspire HR-, Fitbit Inspire- ja yli 6-vuotiaille lapsille suunnattu Fitbit Ace 2 -aktiivisuus-rannekkeet tuovat terveys- ja kuntoiluteknologian edulliseen hintaan yhä useampien ulottuville.

SAN FRANCISCO - 6. Maaliskuuta, 2019 - Johtava puettavan teknologian valmistaja Fitbit (NYSE: FIT) on tänään julkistanut neljä uutta laitetta –  Fitbit Versa Lite Edition™, Fitbit Inspire HR™, Fitbit Inspire™ ja Fitbit Ace 2™. Laitteet on suunniteltu helpottamaan terveyden ja hyvän kunnon saavuttamista yhä useammille kaikkialla maailmassa. Käyttäjät voivat valita omiin tarpeisiinsa parhaiten sopivan laitteen johtavilla terveys- ja kuntoiluominaisuuksilla edulliseen hintaan. Paitsi laitteita, Fitbitin alusta tarjoaa koukuttavia ohjelmisto-ominaisuuksia, pääsyn kokonaisvaltaiseen terveystietoon ja yhteyden yhteen maailman suurimmista yhteisöllisistä terveys- ja kuntoiluverkostoista tavoitteenaan  innostaa positiiviseen käyttäytymisen muutokseen. Fitbit tulee julkaisemaan myös uudistetun sovelluksen, jolla käyttäjät voivat personoida laitteensa näytön näkymää edelleen, ymmärtää paremmin sen kokoamaa tietoa, löytää uutta sisältöä ja olla helpommin yhteydessä muiden Fitbitin yhteisöön kuuluvien kanssa.

“Fitbitin perustamisesta lähtien 12 vuotta sitten olemme keskittyneet tekemään terveydestä hauskaa ja kaikille saavutettavaa –  riippumatta kunnosta tai tavoitteista. Nyt meillä on maailmanlaajuinen yhä kasvava, toisiaan kannustava yli 27 miljoonan aktiivisen käyttäjän [1] Fitbit-yhteisö, joka liikkuu enemmän, nukkuu paremmin, vähentää stressiään, hallitsee painoaan ja tulee terveemmäksi Fitbitin avulla. Se on todistus alustamme voimasta ja johdonmukaisista innovaatioista, joilla olemme kehittäneet laitteitamme, ohjelmiston ominaisuuksia sekä mobiilisovelluksen käyttäjäkokemusta”, sanoo James Park, Fitbitin toimitusjohtaja ja yksi perustajista.

Puettavien laitteiden ryhmä kehittyy ja kasvaa edelleen. Tutkimuslaitos IDC:n ennusteen mukaan laitetoimitukset yltävät vuoden 2018 aikana toimitetusta 125 miljoonasta laitteesta 189 miljoonaan laitteeseen vuoteen 2022 mennessä.[2] Älykellojen vauhdittaessa kasvua aktiivisuusrannekkeet säilyvät tärkeänä osana kokonaisuutta. [3] Sekä älykellojen että aktiivisuusrannekkeiden tarjoaminen entistä edullisempaan hintaan tuo ne entistä useampien kuluttajien ulottuville.

“Uusimmat laitteemme ovat korkealaatuisia, helppokäyttöisiä ja entistä edullisempia. Niiden avulla hyvän kunnon saavuttaminen on mahdollista kaikenikäisille ja aktiivisuustasosta riippumatta. Myös heille, jotka eivät koskaan ole kokeilleet puettavaa laitetta”, Park jatkaa. “Uudet käyttäjät ja sosiaalisen yhteisömme kasvattaminen on tärkeä osa strategiaamme. Jatkamme Fitbitin alustalle rakentamista voidaksemme tuottaa käyttäjillemme yksilöllisempiä ja arvokkaampia kokemuksia laadukkaalla maksullisella palvelulla, joka julkaistaan myöhemmin tämän vuoden aikana.”

Edullisesti hinnoitellut tuotteet yhä useamman ulottuvilla

Menestyksekkään Fitbit Versa™-tuoteperheen uusin tulokas, Fitbit Versa Lite Edition™, on päivittäiseen käyttöön sopiva älykello. Siitä löytyvät useimmat Versasta tutut tärkeimmät kuntoilu- ja älyominaisuudet,kuten automaattinen aktiivisuuden ja univaiheiden seuranta, 24/7 PurePulse -sykeseuranta, yli 15 tavoitteellista harjoitustilaa, yhdistetty GPS-seuranta, älypuhelinilmoitukset [4], sovellukset ja yli neljän päivän akunkesto [5] sekä veren suhteellista happipitoisuutta arvioiva SpO2-sensori, joka auttaa havaitsemaan uusia viitteitä käyttäjän terveydentilasta, esimerkiksi uniapneasta.Yksinkertainen yhden painikkeen kevyt ja vedenkestävä [6] muotoilu yhdistyy uusiin rohkeisiin väreihin. 159,95 euron hintainen Versa Lite Edition on Fitbitin tähän mennessä edullisin älykello. Se sopii käyttäjille, jotka haluavat hyvännäköisen, monipuolisen ja helppokäyttöisen laitteen varustettuna tärkeimmillä ominaisuuksilla, toiminnallisilla näkymillä ja henkilökohtaisella ohjauksella, joka innostaa parantamaan omaa terveyttä.

Fitbit Inspire HR™ on brändin edullisin hyvännäköinen 24/7 sykettä mittaava aktiivisuusranneke 99,95 euron hintaan. Automaattinen aktiivisuuden, harjoittelun ja univaiheiden seuranta, yli 15 tavoitteellista harjoitustilaa, yhdistetty GPS-seuranta sekä ohjatut rentouttavat hengitysharjoitukset yhdistyvät tyylikkääseen, kapeaan muotoiluun. Vielä edullisemman ja helppokäyttöisemmän puettavan laitteen haluaville on tarjolla Fitbit Inspire™ 69,95 euron hintaan. Motivaation kannalta välttämättömät terveys- ja kuntoiluominaisuudet, kuten automaattinen aktiivisuuden, harjoitusten ja unen seuranta, tavoitteiden juhlistaminen, liikkumismuistutukset sekä ajastin- ja ajanottosovellukset auttavat pysymään oikealla tiellä. Molemmissa tuotteissa on moderni, mukava ja vedenkestävä [7] muotoilu, kosketusnäyttö, älypuhelinilmoitukset[8] sekä jopa viiden päivän akunkesto [9] ympärivuorokautisessa käytössä.

Fitbit Ace 2 auttaa yli 6-vuotiaita lapsia oppimaan terveellisiä elämäntapoja jo nuorena sekä kannustaa  aktiivisuuteen yhdessä perheen ja ystävien kanssa. Ace 2 -laitteen uusi vedenkestävä design [10] ja hyvin suojattu näyttö kestävät lasten touhuissa aamusta iltaan. Laitteen saa lapsille suunnitelluissa hauskoissa ja rohkeissa väreissä sekä kuviollisena. Ace 2 esittelee myös täysin uudet animoidut kellotaulut [11], liikkumiseen motivoivat haasteet sekä värikkäät hahmot ja kansikuvat, joista lapset voivat valita omansa Fitbit-sovelluksessa. Lisäksi vanhempien täytyy luoda Fitbit Family -perhetili yhdistääkseen Ace 2:n lapsensa tiliin, jolloin he pysyvät ajan tasalla lastensa aktiivisuudesta.

Innovatiivinen sovelluspäivitys motivoi ja inspiroi

Fitbit julkaisee pian myös uudistetun sovelluksensa, joka lisää käyttäjien mahdollisuuksia personoida laitteita omiin tarpeisiinsa. Päivitetty sovellus helpottaa omien terveys- ja kuntoilutietojen seurantaa ja ymmärtämistä, tietojen tallentamista, uuden sisällön löytämistä, haasteissa edistymisen näkemistä ja vuorovaikutusta Fitbitin laajan kansainvälisen terveys- ja kuntoiluyhteisön kanssa. Päivitykseen sisältyy myös uusi Fitbit Focus -toiminto. Heti käyttöliittymän yläosasta löytyvä osio nostaa esiin tärkeitä havaintoja, viestejä ja vinkkejä, jotta käyttäjät pysyvät sitoutuneina, motivoituneina ja ajan tasalla.

“Fitbitissä ei ole kyse vain laitteesta. Todellinen vahvuus on alusta, joka yhdistää laitteemme, ohjelmistot, palvelut sekä sitoutuneen yhteisön käyttäjän jokaisen askeleen tueksi ja tukee positiivista käyttäytymisen muutosta”, sanoo Fitbitin muotoilusta vastaava johtaja Jonah Becker. “Etsimme jatkuvasti uusia tapoja parantaa käyttökokemusta. Uudistamamme Fitbit-sovellus tuo käyttäjille lisää tapoja räätälöidä sitä mieleisekseen, helpomman pääsyn eri työkaluihin ja maailmanlaajuisen yhteisön, jotka kaikki voivat auttaa ja kannustaa ihmistä saavuttamaan omat tavoitteensa. Joustavalla mobiilialustalla pystymme tarjoamaan tulevaisuudessa yhä enemmän personoituja palveluita kuten valmennusta, ohjausta ja huomioita käyttäjien henkilökohtaisista tiedoista. Ne tekevät sovelluksestamme heille entistäkin arvokkaamman.”

Lisäksi Fitbit Community -yhteisö laajenee maaliskuussa yli 80 uudelle markkina-alueelle yhdeksällä eri kielellä, mikä palvelee käyttäjiä ympäri Aasiaa, Eurooppaa ja latinalaista Amerikkaa. Helposti lähestyttävässä yhteisöllisessä verkostossa saa tukea ja motivaatiota ystäviltä sekä muilta samanhenkisiltä. Fitbit Communityn laajentuminen antaa yhä useammille käyttäjille mahdollisuuden hyödyntää paremmin Fitbitin alustan lisäarvoa.

Hinnoittelu, lisävarusteet ja saatavuus

Kaikkiin neljään tuotteeseen on saatavilla laaja valikoima urheilullisia ja yksilölliseen tyyliin sopivia lisävarusteita eri aktiviteetteihin ja tilanteisiin.

Versa Lite Edition on saatavilla 159,95 euron hintaan valkoisena, violettina, mulperinpunaisena, merensinisenä ja hiilenharmaana [12]. Fitbit Versa Lite -lisävarusteissa on käytetty materiaaleja, jotka sisältävät likaa hylkivät, uimiseen soveltuvat ja mukavat klassiset silikonirannekkeet kuudessa sävykkäässä muotivärissä: merensininen, mulperinpunainen, oranssinpunainen, auringonkeltainen, hiilenharmaa ja violetti. Urheilulliset ja monikäyttöiset punotut rannekkeet (tulossa pian) keräävät katseita rohkeilla raitakuoseilla: laivastonsininen-pinkki, laivastonsininen-mulperinpunainen, laivastonsininen-oranssi sekä musta-harmaa [13]. Kaikki uudet Versa Lite Edition lisävarusteet sopivat yhteen Versa-perheen älykellojen kanssa ja olemassaolevat Versan lisävarusteet sopivat yhteen Versa Lite Editionin kanssa. Lisävarusteiden hinnat vaihtelevat 29,95-99,95 euron välillä.

Inspire HR on saatavilla 99,95 eurolla mustana, violettina ja valkoisena. Inspire on saatavilla 69,95 eurolla mustana ja sangrianpunaisena [14]. Fitbit Inspire HR:n ja Fitbit Inspiren lisävarusteita ovat klassiset likaa hylkivät silikonirannekkeet mustana, violettina ja valkoisena, klassinen elastomeeriranneke sangrianpunaisena sekä kuviollisena violeteilla kukilla tai pehmeän pinkin sävyissä. Muodikkaisiin lisävarusteisiin kuuluvat myös laadukkaat Horween®-nahkarannekkeet, uudet kietaistavat kaksoisrannekkeet [15], metalliverkkoiset teräsrannekkeet [16] sekä klipsi (vain Inspire). Lisävarusteiden hinnat vaihtelevat 19,95–69,95 euron välillä.

Ace 2 on saatavilla kaupoissa ja verkkokaupassa kesän 2019 alussa 69,95 eurolla vesimelonin punaisena sinivihreällä soljella tai yötaivaan sinisenä neonkeltaisella soljella. Fitbit Ace 2 -lisävarusteet ovat klassisia silikonirannekkeita rohkean energisissä, lapsille tarkoitetuissa väreissä: viinirypäle, yötaivas ja neonkeltainen, vesimeloni ja sinivihreä sekä leikkisissä kuviokuoseissa, joissa on kannustuslauseita sekä graafisia elementtejä. Lisävarusteiden hinnat vaihtelevat 25,95–29,95 euron välillä.[17]

Fitbit Versa Lite Edition, Inspire HR ja Inspire ovat saatavilla jälleenmyyjillä ja verkkokaupassa maaliskuussa 2019. Kaikki jälleenmyyjät löytyvät osoitteesta www.fitbit.com/retailers. Suomessa jälleenmyyjiä ovat Gigantti, XXL ja Power.

Seuraa Fitbitiä Facebookissa, Instagramissa tai Twitterissä ja kerro kokemuksistasi.

Kaikki Fitbitin englanninkieliset tiedotteet ja kuvamateriaali ovat käytettävissä osoitteessa www.fitbit.com/press. Suomenkieliset Fitbit-tiedotteet ja niihin liittyvät kuvat löytyvät STT-infosta hakusanalla Fitbit.

[1]   As of December 31, 2018

[2]   https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS44553518

[3]    IDC Forecast published November 2018; Product Types Wrist, Watch & Modular

[4]   When phone is nearby

[5]   Battery life varies with use and other factors

[6]   Water resistant to 50M

[7]   Water resistant to 50M

[8]   When phone is nearby

[9]   Battery life varies with use and other factors

[10]  Water resistant to 50M

[11]  Animated clock faces require more frequent charging

[12] Mulberry, Marna Blue, Charcoal, Lilac, Sunshine and Scarlet classic silicone bands sold exclusively at Fitbit.com

[13] Sold exclusively at Fitbit.com

[14] Black and sangria bands made of elastomer

[15] Leather accessories are made of Horween leather and other leather materials. Some colors sold exclusively at Fitbit.com

[16] Silver stainless steel mesh bracelets sold exclusively at Fitbit.com

[17] Water resistant up to 50 meters

Forward-Looking Statements

This press release contains forward-looking statements, within the meaning of the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995, that involve risks and uncertainties including, among other things, statements regarding the future retail availability of Versa Lite Edition, Inspire HR, Ace 2; the future availability of the redesigned Fitbit app, Fitbit Focus and the Fitbit Rewards beta program; the growing number of Fitbit users and our future opportunity to bring new users to the wearable device category; the availability of other product features described in this release; and future potential of the product features described in this release, including, not limited to the relative SpO2 sensor, to provide health insights. These forward-looking statements are only predictions and may differ materially from actual results due to a variety of factors, including the effects of the highly competitive market in which we operate, including competition from much larger technology companies; any inability to successfully develop and introduce new products, features, and services or enhance existing products and services; product liability issues, security breaches or other defects; and other factors discussed under the heading "Risk Factors" in our most recent report on Form 10-K filed with the Securities and Exchange Commission. All forward-looking statements contained herein are based on information available to us as of the date hereof and we do not assume any obligation to update these statements as a result of new information or future events.

Lisätietoja: Tea Lindroos,
tea.lindroos@medita.fi

Fitbit Versa Lite Edition on Fitbitin tähän mennessä edullisin älykello. Päivittäiseen käyttöön sopivasta laitteesta löytyvät useimmat Versasta tutut kuntoilu- ja älyominaisuudet. Uusilla rohkeanvärisillä rannekkeilla laitteen voi muokata omaan tyyliin sopivaksi.
Fitbit Inspire HR on brändin edullisin hyvännäköinen 24/7 sykettä mittaava aktiivisuusranneke. Kapean muotoilun ja jopa viiden päivän akunkeston ansiosta se sopii ympärivuorokautiseen käyttöön.
Fitbit Inspire -aktiivisuusrannekkeessa on kaikki motivaation kannalta välttämättömät terveys- ja kuntoiluominaisuudet. Helppokäyttöinen laite sopii täysin uusillekin käyttäjille.
Fitbit Ace 2 on suunniteltu yli 6-vuotiaille lapsille. Sen uusi vedenkestävä design ja hyvin suojattu näyttö kestävät lasten touhuissa aamusta iltaan. Laitteen saa lapsille suunnitelluissa hauskoissa väreissä sekä kuviollisena.

Fitbit auttaa ihmisiä aktiivisemman elämän ja hyvinvoinnin tavoittelussa tuottamalla seurantatietoa, inspiraatiota ja ohjausta. Johtavana puettavan teknologian brändinä Fitbit suunnittelee tuotteita ja kokemuksia, joilla seurataan jokapäiväistä hyvinvointia ja kuntoa. Fitbitin monipuolisiin, suosittuihin tuotteisiin kuuluvat aktiivisuutta mittaavat Fitbit Charge 3™, Fitbit Inspire HR™, Fitbit Inspire™ja Fitbit Ace 2™ aktiivisuusrannekkeet, älykellot Fitbit Ionic™ja Fitbit Versa™sekä langattomat Fitbit Flyer™ -kuulokkeet ja älyvaaka Fitbit Aria 2™.Fitbitin tuotteita myydään maailmanlaajuisesti yli 39 000 myyntipisteessä ja 87 maassa. Fitbit-sovellusalusta perustuu yhteen maailman suurimmista sosiaalisista kuntoiluyhteisöistä sekä terveys- ja kuntoilutietokantaan. Se tarjoaa yksilöllisiä kokemuksia, vinkkejä ja ohjausta, jotka perustuvat maailman laajimpaan kuntoiluaiheiseen sosiaaliseen verkostoon, terveys- ja kuntotietokantaan sekä vuorovaikutteisiin välineisiin, kuten Fitbit- ja Fitbit Coach -sovelluksiin ja älykellojen Fitbit OS -käyttöjärjestelmään. Fitbit Health Solutions kehittää terveys- ja hyvinvointisovelluksia, jotka lisäävät suotuisia terveysvaikutuksia ja sitoutumista henkilöstön hyvinvoinnin kehittämiseen sekä tuottavat etua työnantajille, terveyssuunnitelmille ja -järjestelmille.

Fitbit Sense: Fitbitin edistynein, terveyden seurantaan tarkoitettu älykello, jossa on ensimmäisenä maailmassa EDA-sensori stressinhallintaan, EKG-sovellus, veren suhteellista happipitoisuutta arvioiva SpO2-sensori ja ihon lämpötilaa mittaava sensori25.8.2020 16:51:07 EEST | Tiedote

Fitbit julkistaa myös älykello Versa 3:n sisäänrakennetulla GPS:llä ja Inspire 2 -aktiivisuusrannekkeen aktiivisuusalueminuutteja mittaavalla Active Zone Minutes -toiminnolla. Uusi Health Metrics -näkymä Fitbit Premium-käyttäjille antaa mahdollisuuden seurata sykevälivaihtelua, hengitystahtia ja ihon lämpötilan vaihtelua.