Fitbit uudistaa tunnetuimmat aktiivisuusrannekkeensa - Nyt tulevat Fitbit Charge 2 ja Fitbit Flex 2

San Francisco — 29.8.2016. Uraauurtavien puettavien laitteidensa suosiota kasvattava aktiivisuusrannekkeiden maailmanmarkkinajohtaja Fitbit (NYSE: FIT) esitteli tänään kaksi uutta aktiivisuusranneketta. Sydämen kuntotasoa maksimaalisen hapenottokyvyn perusteella arvioiva Fitbit Charge 2™ ja uintia kestävä Fitbit Flex 2™ seuraavat vaivatta käyttäjänsä tärkeimpiä hyvinvoinnin ja kuntoilun tietoja. Ne luovat uusilla ominaisuuksillaan ja sulavalinjaisella ilmeellään käyttökokemuksen, joka tukee tavoitteiden saavuttamista entistä sitouttavammin, kannustavammin ja henkilökohtaisemmin. Kumpikin tuote on maailmanlaajuisesti ennakkomyynnissä tänään ja vähittäismyynnissä vielä tänä syksynä.
Fitbit julkisti tänään kaksi uudistettua aktiivisuusranneketta. Charge 2:ssa (kuvassa) on edistyneitä hyvinvoinnin ja kuntoilun ominaisuuksia kuten Guided Breathing -hengitysharjoitukset ja Cardio Fitness Level, joka kertoo sydämen kuntotasosta arvioimalla maksimaalista hapenottokykyä. Flex 2 on uintia kestävä, hyvin kapea aktiivisuusranneke, johon on saatavilla tyylikkäitä asustevaihtoehtoja.

”Viimeisen yhdeksän vuoden aikana olemme kyenneet kehittämään sekä muotoilua että käytettävyyttä hyödyntäen perusteellista kuluttajatuntemustamme. Tämä on tehnyt meistä puettavien globaalin markkinajohtajan [1]”, sanoo Fitbitin toimitusjohtaja ja toinen perustajajäsen James Park. ”Flexistä tuli nopeasti markkinansa myydyin ranneke [2] ja se oli ensimmäisiä puettavia, joka yhdisti onnistuneesti kuntoilun ja muodin. Uudistettu Flex 2 kestää uintia ja se on 30 % kapeampi kuin edeltäjänsä. Charge HR oli uraauurtava tuote tuodessaan rannesykeseurannan miljoonien käyttäjien ulottuville ympäri maailmaa. Nyt Charge 2 tekee sen taas antamalla käyttäjille kuvan sydämen kuntotasosta arvioidun maksimaalisen hapenottokyvyn perusteella.”

Charge 2 - Tietoa jokaisella sydämenlyönnillä

Fitbit Charge 2 nostaa Fitbitin suosituimman aktiivisuusrannekkeen Fitbit Charge HR:n uudelle tasolle. PurePulse® -sykeseurannan lisäksi siinä on uusia hyvinvoinnin ja kuntoilun seurannan työkaluja, tärkeimmät notifikaatiot sekä uusi muotoilu isommalla näytöllä ja vaihdettavilla rannekkeilla. Charge 2 tarjoaa sitouttavan, motivoivan ja henkilökohtaisen kokemuksen, joka vie käyttäjää kohti tavoitettaan. Charge 2:n ominaisuudet:

PurePulse innovaatiot: Jatkuva sykeseuranta tekee treenien optimoinnista entistä helpompaa, seuraa tarkemmin kalorinkulutusta ja antaa yleiskuvan kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista. Charge 2:ssa on uusia hyvinvoinnin ja kuntoilun seurannan ominaisuuksia, jotka pohjautuvat käyttäjän yksilölliseen sykkeeseen:

Yleiskuva sydämen kuntotasosta: Selvitä automaattisesti kuinka hyvässä kunnossa olet henkilökohtaisen sydämen kuntotasosi ja pistemääräsi avulla. Tulos perustuu käyttäjän arvioituun maksimaaliseen hapenottokykyyn, joka lasketaan käyttäjäprofiilin, sykkeen ja harjoittelutiedon perusteella. Lisäksi käyttäjä saa ohjeita, miten parantaa kuntopisteitä ajan myötä nostamalla harjoittelun tiheyttä, intensiteettiä tai tavoittelemalla terveellisempää painoa.

Rentoudu ohjattujen hengitysharjoitusten avulla: Charge 2 tarjoaa mieltä ja kehoa rauhoittavan rentouttavan mindfulness-kokemuksen personoitujen syvähengitysten avulla. Käyttäjän sydämen sykevälivaihtelu määrittää henkilökohtaisen hengitystason. Laitteen opastuksella tehtävät kahden ja viiden minuutin harjoitukset havainnollistavat sykettä reaaliajassa näytöllä visuaalisesti, animaatioilla ja värinävihjeillä, jotka auttavat käyttäjää mukauttamaan jokaista sisään ja uloshengitystä. Näin löytää rauhallisia hetkiä päivään. Tutkimusten mukaan pitkäaikaisen, ohjatun hengitysharjoituksen kehittämisellä voi olla vaikutuksia hyvinvointiin, kuten stressin [3] ja levottomuuden [4] vähentämiseen sekä verenpaineen alenemiseen [5].

Parannettu kuntoilukokemus: reaaliaikaiset, käytännölliset harjoitustilastot laitteen näytöllä, jotta käyttäjä voi mukauttaa toimintaa heti treenin aikana ja kehittyä ajan myötä.

Multi-sport-asetus: Seuraa valittuja harjoituksia kuten juoksua, pyöräilyä, painonnostoa ja joogaa. Treenitiivistelmät ja yksityiskohtainen raportti aktiivisuudesta Fitbit® -sovelluksessa.

GPS-yhteys: Yhdistää aktiivisuusrannekkeen älypuhelimen GPS:ään. Tarkat ja käytännölliset reaaliaikaiset tilastot. Esimerkiksi juostessa vauhti ja etäisyys sekä reitti tallentuvat sovellukseen.

Intervalliharjoitusasetus: Ohjaa käyttäjää vaihtelemaan harjoitusjaksojen tehoja korkean intensiteetin ja palutumisen välillä siten, että kuntopiirin kaltaisen harjoituksen vaikutus säilyy keskittymisen ansiosta mahdollisimman suurena.

Älykkäämpi, helpompi koko päivän seuranta: Kehittyneet sensorit tekevät aktiivisuuden seurannasta vaivatonta. Ranneke tunnistaa automaattisesti päivän aktiivisuuden ja unen. SmartTrack™ automaattinen lajin tunnistus tallentaa esimerkiksi kävelyn, juoksun ja crosstrainer-harjoittelun helposti. Reminders to Move -aktiivisuusmuistutukset motivoivat pysymään aktiivisena koko päivän.

Sulavalinjainen uusi ilme: Modulaarinen muotoilu, helppolukuinen, kosketusherkkä näyttö on neljä kertaa isompi kuin Charge HR:ssä. Sen ilmettä voi vaihdella rannekkeilla ja eri kellotauluilla. Älykkäät ilmoitukset eli notifikaatiot pitävät verkon välityksellä yhteydessä maailmaan.

Minne vain menetkin, Flex 2 seuraa päivääsi

Fitbit on uudistanut tunnetuimman ja koko alalle suuntaa antaneen aktiivisuusrannekkeensa Fitbit Flex®:in erittäin kapeaksi, uinnin kestäväksi Fitbit Flex 2 -kuntoilurannekkeeksi, joka muotoutuu vaihdettavilla rannekkeilla käyttäjänsä yksilölliseen tyyliin. Valittavina ovat klassinen kuntoiluranneke, elegantti rannerengas tai riipus. Flex 2:en entistä älykkäämmät harjoitusominaisuudet helpottavat kuntoilun seurantaa ja tarjoavat kannustusta, joka tukee aktiivisuutta koko päivän. Sen ominaisuuksiin kuuluu:

Erittäin kapea, minimalistinen suunnittelu: 30 % Flexiä pienemmässä Flex 2:ssa on irrotettava mittari ja vaihdettavat kapeat klassiset kuntoilurannekkeet seitsemässä värissä, jotka sopivat jokapäiväiseen käyttöön, salille ja uimaan.

Ensiluokkaiset asustevaihtoehdot: Flex 2:n urheilun ja nukkumisen aikana käytettävät perusrannekkeet voi vaihtaa sopivaksi kunkin omaan tyyliin niin töihin, arkeen kuin juhlaan Fitbitin suunnittelemilla rannekoruilla ja riipuksilla. Valikoimasta löytyvät ensiluokkainen, peilipintainen, hopeinen ruostumattomasta teräksestä tehty rannerengas sekä 22 karaatin kullattu tai ruusukultainen ruostumattomasta teräksestä tehty rannerengas. Lisäksi saatavilla ovat elegantti lassotyylinen kaulakoru hopeisena tai 22 karaatin kullattuna ruostumattomana teräksenä.

Automaattinen uinnin seuranta: Fitbitin ensimmäinen uintia kestävä ranneke Flex 2 on vedenkestävä 50 metrin syvyyteen asti.  Se tallentaa automaattisesti Fitbitin sovellukseen allasuintia, kuten kierrokset, keston ja kulutetut kalorit.

Vaivaton ja automaattinen: SmartTrack tallentaa automaattisesti valitut harjoitukset (kävely, juoksu, pyöräily, crosstrainer, urheilu, aerobinen ja uinti). Reminders to Move -aktiivisuusmuistutukset auttavat saavuttamaan tunnin minimiaskeltavoitteen ja vähentämään paikallaoloaikaa. Personoidut viikottaiset harjoitustavoitteet auttavat omaksumaan johdonmukaisen harjoitusrutiinin.

Älykäs: Helppo LED-näyttö käyttää värikoodattuja valoja ilmaisemaan edistymisen päivittäistä tavoitetta kohti ja pitää yhteydessä puhelu- ja tekstiviesti-ilmoituksilla.

Flex 2  – suunnittelijoiden mallisto

Fitbit jatkaa strategisia kumppanuuksia johtavien muotisuunnittelijoiden ja brändien kanssa ja tarjoaa innovatiivisia malleja kunkin persoonalliseen tyyliin unohtamatta aktiivista elämää.

PUBLIC SCHOOL: Huippumuodin yhdistäminen urbaaniin katutyyliin tähtää helposti lähestyttävissä oleviin luksusmalleihin. Tyylit vaihtelevat juhlavista rannekoruista sporttirannekkeisiin, jotka molemmat ovat nykyaikaisia ja hienostuneita. Saatavilla 2016.

Tory Burch: Klassiset, rohkeat mallit päivittäiseen käyttöön ovat Tory Burchin tunnettua tyyliä läpileikattuine koristekuvioineen, teräksisine yksityiskohtineen ja pehmeine nahkanauhoineen. Tämä mallisto muuttaa aktiivisuusrannekkeen ihanaksi koruksi. Saatavilla 2016.

Charge 2 ja Flex 2 ovat tänään ennakkomyynnissä fitbit.com -verkkokaupassa ja globaalissa vähittäismyynnissä syyskuun ja lokakuun aikana. Alla olevat hinnat ovat Fitbitin verkkokaupasta, jälleenmyyjillä voivat vaihdella.

Fitbit Charge 2 -aktiivisuusranneke klassisella kuntoilurannekkeella mustana, sinisenä, liilana tai turkoosina (159,95 €).
Vaihdettavat kuntoilurannekkeet erikseen myytynä (29,95€).
Ensiluokkaiset nahkaiset rannekkeet vaalenapunaisena, ruskeana, ja indigon sinisenä (69,95 €).
Special edition -sarja lyijynharmaana ja ruusukultana tulossa pian (189,95 €)

Fitbit Flex 2 -aktiivisuusranneke klassisella kuntoilurannekkeella mustana, laventelinsinisenä, purppuranpunaisena tai tummansinisenä (99,95 €).
Kolmen pakkauksen kuntoilurannekepaketti (39,95 €) Pinkki (vaaleanpunainen, laventelinsininen ja purppura) Sportti (harmaa, tummansininen ja keltainen). Tulossa myöhemmin.
Rannerengas ruostumattomasta teräksestä kultaisena, ruusukultaisena (99,95 €) tai hopeisena (89,95 €)
Riipus ruostumattomasta teräksestä kultaisena (99,95 €) tai hopeisena (79,95 €).

Fitbit esitteli tänään myös uuden Fitbit Alta™:n ja Fitbit Blaze™:n asustemalliston sekä Fitbit Adventures -seikkailuhaasteet Fitbitin sovelluksessa. Lisätietoja englanniksi, suomeksi ja Fitbitin verkkosivuilla.

_______________________________________

[1] IDC Worldwide Wearable Device Tracker, May 16, 2016, http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS41284516
[2] The NPD Group, Retail Tracking Service, Apr 2013 – Dec 2014, Digital Fitness Devices, Smart Watches, Units

[3] Relaxation techniques: Breath control helps quell errant stress response, March 2016:http://www.health.harvard.edu/mind-and-mood/relaxation-techniques-breath-control-helps-quell-errant-stress-response
[4] A Longitudinal Study of Students’ Perceptions of Using Deep Breathing Meditation to Reduce Testing Stresses, Nov. 2006:http://transformationalchange.pbworks.com/f/test%2520stress%2520meditation%2520article%2520peer%2520reviewed.pdf
[5] Beyond Medications and Diet: Alternative Approaches to Lowering Blood Pressure, June 2013:http://hyper.ahajournals.org/content/early/2013/04/22/HYP.0b013e318293645f.full.pdf

This press release contains forward-looking statements, within the meaning of the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995, that involve risks and uncertainties including, among other things, statements regarding the future retail availability of Fitbit Charge 2 and Fitbit Flex 2, as well as Fitbit and third party accessories, and the availability of product features described in this release. These forward-looking statements are only predictions and may differ materially from actual results due to a variety of factors, including the effects of the highly competitive market in which we operate, including competition from much larger technology companies; any inability to successfully develop and introduce new products, features, and services or enhance existing products and services; product liability issues, security breaches or other defects; and other factors discussed under the heading “Risk Factors” in our most recent report on Form 10-Q filed with the Securities and Exchange Commission. All forward-looking statements contained herein are based on information available to us as of the date hereof and we do not assume any obligation to update these statements as a result of new information or future events.

Uusi Fitbit Flex 2 on uintia kestävä aktiivisuusranneke.
Fitbit Flex 2:n asustevalikomaan kuuluu ruostumattomasta teräksestä valmistettu kultainen tai hopeinen kaulakoru.
Kapea Fitbit Flex 2 -aktiivisuusranneke muotoutuu vaihdettavilla rannekkeilla ja koruilla käyttäjän yksilölliseen tyyliin.
Fitbit Charge 2:ssa on vaihdettavat rannekkeet ja isompi kellotulu.
Charge 2 antaa yleiskuvan sydämen kuntotasosta arvioimalla maksimaalista hapenottokykyä.

Fitbit, Inc. (NYSE:FIT)
Fitbit auttaa ihmisiä aktiivisemman elämän ja hyvinvoinnin tavoittelussa tuottamalla seurantatietoa, inspiraatiota ja ohjausta. Alansa markkinajohtajana Fitbit suunnittelee tuotteita ja kokemuksia, joilla seurataan jokapäiväistä hyvinvointia ja kuntoa. Fitbitin monipuolisiin, palkittuihin tuotteisiin kuuluvat aktiivisuutta mittaavat Fitbit Surge™Fitbit Blaze™Fitbit Charge 2™, Fitbit Charge HR™Alta™,Fitbit Charge™Fitbit Flex 2™, Fitbit Flex®Fitbit One® ja Fitbit Zip® sekä älyvaaka Aria®. Fitbitin tuotteita myydään maailmanlaajuisesti yli 54 000 myyntipisteessä ja yli 64 maassa. Fitbitin aktiivisuuden seurantalaitteita, ohjelmistoja ja palveluja hyödyntävä Fitbit Group Health tarjoaa oivaltavia ratkaisuja työhyvinvointiin, painonhallintaan, vakuutuspalveluihin ja terveydenhoidon tutkimukseen.

Seuraa Fitbitiä Facebookissa, Instagramissa tai Twitterissä ja kerro kokemuksistasi.